אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ביטול עיקול משכורת בחברת טמפו לאור איפוס החוב והקמת הוראת קבע בהוצאה לפועל

ביטול עיקול משכורת בחברת טמפו לאור איפוס החוב והקמת הוראת קבע בהוצאה לפועל

תאריך פרסום : 24/03/2019 | גרסת הדפסה

תיק הוצל"פ
לשכת ההוצאה לפועל נתניה
16-00145-10-8
19/02/2019
בפני הרשמת :
גילה גדות

- נגד -
המבקשת:
הזוכה
המשיב:
החייב
החלטה

 

 

 

  1. לפניי תגובת הזוכה לבקשת החייב לעניין ביטול עיקול משכורת בחברת "טמפו".
  2. בטופס הבקשה מציינת הזוכה כדלקמן: "מצ"ב מסרון מהחייב המאשר שמתחיל לעבוד בחו"ל דרך חברת טמפו, ולהערכתי אין צורך להסיר העיקול ממקום עבודתו...".
  3. כזכור, החייב הגיש בקשה לביטול עיקול המשכורת.
  4. החייב נימק בקשתו בקשיים בתשלום המזונות השוטפים לתיק, באמצעות עיקול משכורתו, בין היתר, מהטעם שהתשלום נפרע שבועיים לאחר הגדלת החוב, ובכך נצברת לו ריבית פיגורים.
  5. בהחלטה מ- 18.2.19 הוריתי לחייב להשלים את תשלום דמי המזונות לחודש 2/19, להקים הוראת קבע לטובת התיק, וציינתי כי לאחר מכן תיבחן בחיוב בקשתו לביטול עיקול המשכורת, בכפוף לזכות תגובת זוכה.
  6. החייב ציין כי הקים הוראת קבע לטובת תיק ההוצאה לפועל.
  7. החייב צירף העתק הוראת הקבע אשר חתומה ע"י הגזברות, לפיה, הקים הוראת קבע לתשלום המזונות השוטפים בהוצל"פ, שתשולם ישירות לתיק החל מ- 3/19.
  8. התיק מאופס.
  9. הזוכה מתנגדת. הזוכה מציינת כי מבחינתה, עיקול משכורת החייב בחברת "טמפו" (הליך ע' 5), באמצעות ההוצאה לפועל , היא דרך "בטוחה" לקבל המזונות. הזוכה מציינת כי יש בינה לבין החייב נתק, ו"יתכן", ש"לאור הנסיבות", החייב יבטל את הוראת הקבע והיא תיאלץ "לרדוף אחריו".
  10. לטענתה, החייב עובד מטעם טמפו בחו"ל, ולאסמכתא הציגה ווטסאפ שלשיטתה מוכיח כי החייב עובר לעבוד בחו"ל, לכן, "אין סיבה לא לקבל הכספים בהו"ק" מטעם אותה חברה.
  11. הזוכה מציינת כי מתגוררת אצל הוריה, שתמכו בה כלכלית, ואביה חלה, ולכן כעת אינו יכול לסייע לה. הזוכה מציינת כי צפויות לה הוצאות גבוהות נוכח לימודי הבת בחטיבה.

 

 

לאחר שעיינתי בתגובת הזוכה להלן החלטתי:

  1. כאמור, מעיון בתיק עולה כי בתיק חיוב שוטף בסך 4,948 ₪.
  2. כבר יובהר כי התיק מאופס. קרי, החייב מקפיד על תשלום סדיר.
  3. במצב כזה, לשיטתי, אין סיבה שהחייב יתנהל במקום עבודתו, "טמפו", תחת הליך של עיקול משכורת, וודאי אם יש בכך כדי להכביר עלויות וריביות על החייב - לצד "השהיית" העברת התשלום בפועל לטובות הקטינים.
  4. בנסיבות אלה, עיקול משכורת הינו הליך פוגעני, ובלתי מידתי, בפרט במצב בו החייב מציע דרך פחותת "עלות", ויעילה ומהירה יותר, לשאת בחוב.
  5. זאת ועוד, לא זו הפעם הראשונה בה מנסה הזוכה לנקוט בהליך לא מידתי כנגד החייב. בתיק זה הגישה הזוכה פעם אחר פעם בקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ - שלא מצאתי לאשרן - מאחר שלא מצאתי בטענותיה ממש לפגיעה בלתי מידתית בחייב.
  6. מנגד, ועל מנת לאזן, לא אושרה בקשת החייב לביטול על עיקולים הוניים/עתידיים (תוכניות חיסכון וכיוצ"ב), המבטיחים את חיובי העתיד של החייב ולא מן הנמנע שככל שהחייב יחזור לסורו, ולא ישא בחיוב השוטף ובהגדלות בתיק כסדרם, עלולים להינקט הליכים נוספים כנגדו בד בבד עלול להתחדש הליך עיקול על המשכורת.
  7. שלא בשולי הדברים יוער כי, תמוה בעיני מדוע הזוכה טוענת כי קיים "נתק מוחלט" בינה לבין החייב, באשר הינה מצרפת אסמכתא של שיחת וואטצאפ ביניהם, המעידה על תיאום שהות הילדים אצל החייב. בנוסף לזאת, ה"שיחה" מתנהלת, כך נחזה, על מי מנוחות, ולא עולה ממנה הרושם כי חל נתק בין הצדדים.
  8. זאת ועוד, כלל לא עולה מהווטצאפ (כפי שנסרק לבקשה), כי החייב "נוסע לעבוד בחו"ל". כל שציין החייב הוא כי "יתכן ואהיה בקפריסין ... ולכן בעייתי שאקח את נ' חו"ל".
  9. הדבר מנוגד לבקשת הזוכה. קל וחומר, במצב בו עובד החייב באותה חברה ("טמפו").
  10. זאת ועוד, לעניין הבטחת תשלום דמי המזונות השוטפים, יובהר, כי ככל והוראת הקבע לא תכובד, יהיה בידי הזוכה להטיל עיקול על משכורת החייב בשנית, בפרט משהזוכה אינה טוענת כי החייב עלול לעזוב את מקום עבודתו בחברת "טמפו".
  11. יתרה מכך, הזוכה לא תמכה טענותיה בתצהיר מאומת כדין, והסתפקה (שוב), בטענות כוללניות, שאין בהם כדי לבסס גם את טענותיה שלה. ודי בכך כדי לדחות הבקשה.
  12. לאור כל הנאמר לעיל, תגובת הזוכה נדחית.
  13. לפיכך, ככל שאכן ישולמו מזונות מרץ 19 באמצעות הוה"ק שהקים החייב לתיק, תבטל המזכירות את עיקול המשכורת.
  14. באחריות החייב להציג אסמכתא במזכירות הוצאה לפועל לשם כך.
  15. ליישום.

 

לתשומת לב הצדדים - לצורך בדיקת זכאותך לסיוע משפטי הנך מוזמן/נת לפנות למי מהגורמים הבאים:

 

  1. האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים (כל המחוזות): 1-700-70-60-44 שלוחה 4.
  2. תכנית שכר מצווה בלשכת עוה"ד: 1-700-505-500.
  3. עו"ד דניאל מעמותת "הלב" : 052-3226910.
  4. עמותת "ידיד" : 02-6790710."
  5. "ש.י.ל" נתניה: רחוב תל חי 3. טלפונים:  09-8603335 / 09-8621118

 

לתשומת לב הזוכה, זוכה המנהלת תיק במסלול רגיל, תוכל לבקש העברה למסלול המזונות, בתנאי שאין בקשה פתוחה בעניין "פרעתי" בתיק הרגיל שטרם הוכרעה, שם תוכל להסתייע בפקיד ההוצל"פ. ניהול ההליכים על ידי ההוצאה לפועל עשויה להיטיב עם הצדדים בניהול תיק אפקטיבי ומסודר על פי פסק –הדין, ועשוי לאפשר לזוכה סיוע משפטי עפ"י תנאי המסלול.

לפרטים – מזכירות ההוצאה לפועל בלשכה בה מתנהל התיק או בלשכת המסלול (כפר סבא).

 

 

 

 

 

 

 

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ