אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' פלוני

מדינת ישראל נ' פלוני

תאריך פרסום : 02/07/2018 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום ירושלים
10111-08-17
13/06/2018
בפני השופט:
יצחק שמעוני

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל ע"י יחידת תביעות משטרת ישראל
נאשם:
פלוני
עו"ד גבי טראנשווילי
גזר דין

  

  1. כתב האישום:

    הנאשם, תושב ירושלים יליד שנת 1999, הורשע על פי הודאתו ב-7 עבירות של סחר בסמים, לפי סעיפים 13 + 19א לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) התשל"ג– 1973 (להלן: פקודת הסמים המסוכנים). ובעבירה אחת של החזקת סם שלא לצריכה עצמית לפי סעיף 7(א) + 7(ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים.

    הודאת הנאשם ניתנה במסגרת הסדר טיעון שהוצג בפני בדיון מיום 20.12.2017, לפיו תוקן כתב האישום והנאשם נשלח לשירות המבחן להכנת תסקיר בעניינו. כמו כן נשלח הנאשם לממונה על עבודות השירות להכנת חוות דעת. במסגרת ההסדר הוסכם, כי הצדדים יהיו חופשיים בטיעוניהם לעונש.

    כתב האישום המתוקן מכיל בתוכו ארבעה אישומים שונים, כמפורט להלן:

    האישום הראשון:

    כתב האישום מתאר, כיצד בחודשים יוני-יולי 2017, בשלושה מקרים שונים, מכר הנאשם לעד תביעה מס' 20, סם מסוכן מסוג קנבוס ללא היתר מהמנהל או מי מטעמו. במקרה הראשון, מכר הנאשם בביתו, סם במשקל של כ-1 גרם בתמורה לסיגריות ו-60 ₪ (לא הועברו בסופו של דבר הואיל וסוכם שהנאשם ידבר עם הקונה בהמשך). במקרה השני, ברחוב הכפיר בשכונת מלחה בירושלים, מכר הנאשם סם במשקל של כ-2 גרם בתמורה ל-200 ₪. במקרה השלישי, בקפה נאמן אשר בצומת פת בירושלים, מכר הנאשם סם במשקל של כ-1 גרם בתמורה ל-100 ₪. בכל המקרים התבצעו המכירות לאחר תיאום מוקדם בין השניים, בין היתר באמצעות התכתבויות בטלפונים הניידים.

    במעשיו אלו עבר הנאשם 3 עבירות לפי סעיפים 13 + 19א לפקודת הסמים המסוכנים.

    האישום השני:

    ביום 22.7.2017 בשעת צהריים, מכר הנאשם בביתו לעד תביעה מס' 22, סם מסוכן מסוג קנבוס ללא היתר מהמנהל או מי מטעמו. באותן הנסיבות לאחר תיאום באמצעות התכתבויות בטלפונים הניידים, אשר כללו גם תכתובות אודות כמות הסם, נפגשו השניים ובתמורה ל-100 ₪ מסר הנאשם לקונה סם במשקל של כ-1 גרם. עוד עולה כי במהלך חודש יולי 2017 שוב מכר הנאשם לאותו קונה, סם מסוג קנבוס במשקל הנע בין 1-2 גרם בתמורה ל-100/200 ₪.

    במעשיו אלו עבר הנאשם 2 עבירות לפי סעיפים 13 + 19א לפקודת הסמים המסוכנים.

    האישום השלישי:

    ביום 23.7.2017 בשעת ערב, מכר הנאשם בביתו, לעד תביעה מס' 23 סם מסוכן מסוג קנבוס ללא היתר מהמנהל או מי מטעמו. באותן הנסיבות, לאחר תיאום באמצעות התכתבויות בטלפונים הניידים אשר כללו גם תכתובות אודות כמות הסם, נפגשו השניים ובתמורה ל-100 ₪ מסר הנאשם לקונה סם במשקל של כ-1 גרם. עוד עולה, כי למחרת ביום 24.7.2017, בשעת ערב, מכר הנאשם שוב לאותו קונה, סם מסוג קנבוס ללא היתר מהמנהל או מי מטעמו. באותן הנסיבות, לאחר התכתבויות בטלפון הנייד אשר כללו גם תכתובות אודות כמות הסם, נפגשו השניים ובתמורה ל-300 ₪ מסר הנאשם לקונה סם במשקל של כ-3 גרם.

    במעשיו אלו עבר הנאשם 2 עבירות לפי סעיפים 13 + 19א לפקודת הסמים המסוכנים.

    האישום הרביעי:

    ביום 25.7.2017 בשעה 09:00 לערך, במהלך חיפוש שנערך בביתו של הנאשם, החזיק הנאשם בסם מסוכן מסוג קנבוס וסם מסוג n-ethylpentlone, שלא לצריכה עצמית וללא היתר מהמנהל או מי מטעמו. הנאשם החזיק בחדרו סם מסוג קנבוס במשקל נטו של 30.29 גרם וסם מסוג n-ethylpentlone במשקל נטו של 8.0948 גרם.

    במעשיו אלו עבר הנאשם עבירה של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית לפי סעיף סעיף 7(א) + 7(ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים.

  2. תסקיר שירות המבחן:

    בתסקיר מיום 22.5.2018 ציינה קצינת המבחן, כי הנאשם, הינו צעיר כבן 19, רווק אשר טרם מעצרו התגורר בירושלים ועבר לסירוגין בין ביתם של הוריו הגרושים. כיום הוא מתגורר בבית אביו כשהוא מצוי בתנאים מגבילים במסגרת מעצרו בתיק הנוכחי. הנאשם סיפר לשירות המבחן, כי הוא בוגר 12 שנות לימוד ללא תעודת בגרות. לדבריו, הוא אובחן בגיל צעיר כסובל מהפרעת קשב וריכוז וטופל תרופתית. עוד סיפר, כי בגילאי 6-17 השתלב בקבוצת כדורגל באופן אינטנסיבי ולמעשה כל חייו נסובו סביב זה. בהמשך, פרש הנאשם מהקבוצה בעקבות קונפליקט שהיה לו לדבריו עם המאמן. הנאשם סיפר, כי לאחר הפרישה נקלע לתהליך של בדיקה וחיפוש אחר תחושת זהות ושייכות וזה הוביל אותו לניתוק מהוריו, פריצת גבולות, הידרדרות בלימודים וחבירה לאוכלוסייה שלילית אשר גררה אותו לשימוש בסמים. עוד שיתף הנאשם, כי באותה תקופה הוא החל לקיים קשר עם אישה המבוגרת ממנו בשנים רבות, אותו קשר נשא לדבריו אופי של ניצול כלכלי מצידה. הוא סיפר, כי לאחר הפרידה ממנה הוא חווה משבר ובעידוד הוריו פנה לקבלת עזרה נפשית ואף נטל תרופות הרגעה.

    עוד עולה מהתסקיר, כי הנאשם לא גויס לצה"ל על רקע אי התאמה, אך הוא מנסה לשנות זאת ועורך מאמצים להתגייס בכל זאת.

    בעניין ההיסטוריה העבריינית של הנאשם, ציינה קצינת המבחן, כי הנאשם נעדר הרשעות קודמות אך יש לו תיק נוסף הפתוח כנגדו בחשד לביצוע עבירה של החזקת סמים לצריכה עצמית. כמו כן, פתוחים כנגדו שני תיקים נוספים בחשד לביצוע עבירות שעניינן הפרת הוראה חוקית ובגינן טרם הוגשו כתבי אישום.

    עוד ציינה קצינת המבחן, כי הנאשם סיפר כי החל להשתמש בסמים מסוג קנאביס בהיותו כבן 17 וזאת כחלק מהתדרדרותו לחברה שולית בעקבות האירועים שתוארו לעיל. הוא הוסיף, כי לאחר שהוריו גילו את השימוש שלו בסמים, הוא הפסיק לתקופה את השימוש בסמים אולם לאחר מספר חודשים בעקבות לחץ חברתי, הוא שב להשתמש ואף הגביר את השימוש שהפך להיות יומיומי. לדבריו, הוא הפסיק לגמרי את השימוש בסמים מאז מעצרו. קצינת המבחן מציינת, כי בדיקות השתן שנמסרו, אכן הצביעו על ניקיונו מסמים.

    ביחס לעבירות הנוכחיות, הנאשם קיבל אחריות על מעשיו ותיאר כי הרקע לביצוע העבירות היה השימוש המוגבר שלו בסמים באותה התקופה. לדבריו, חבריו שידעו כי הינו משתמש בסמים, ביקשו ממנו לארגן גם להם ולכן כשהיה קונה לעצמו את הסמים הוא היה קונה אף לחבריו. לדבריו הוא עשה זאת, ללא כוונת ריווח אלא אך מתוך מטרה לעזור לחבריו ולחוש תחושת כוח, מעמד ושייכות בקרב החברה שבה היה מעורב באותה העת. קצינת המבחן סיפרה, כי הנאשם הביע חרטה כנה על מעשיו וכיום הוא מבין את חומרת התנהגותו ואת משמעות עבירות הסחר המיוחסות לו. קצינת המבחן סיפרה עוד, כי היא נפגשה גם עם הוריו של הנאשם ואלה תיארו בדומה לנאשם כי ברקע לעבירות עמדו אותן נסיבות שתוארו לעיל.

    עוד עולה מהתסקיר, כי הנאשם שולב במהלך מעצרו, בקבוצה טיפולית לעצורי בית ובסדנת "חוק ומשפט". במסגרת הקבוצה הנאשם אף מסר בדיקות אשר הצביעו על ניקיון מסמים. קצינת המבחן ציינה, כי הנאשם השתלב באופן פעיל ומלא וגילה נכונות לערוך שינוי חיובי בחייו. יחד עם זאת, קצינת המבחן ציינה, כי לאחר מעברו של הנאשם לירושלים, נותק הקשר של הנאשם עם גורמי הטיפול והוא הפסיק את ההשתתפות במפגשי הקבוצה ובסדנה. לאחר מכן הביע הנאשם רצון להשתלב בהליך טיפולי נוסף במסגרת שירות המבחן בירושלים. בהתאם לכך הוא הופנה לקבוצה טיפולית ואף לגיבוש תוכנית של"צ. הנאשם הגיע למפגש אחד ולאחריו הפסיק לבוא לקבוצה, לדבריו, בעקבות משבר פרידה מבת זוגו האחרונה ותפיסתו כי אין ביכולת הקבוצה לעזור לו. בהמשך, הנאשם סיפר כי הוא מעריך שביכולתו לשמור על אורח חיים תקין בכוחות עצמו ובפרט אם יצליח להתגייס לצה"ל כשהכניסה למסגרת תעזור לו בכך.

    לעניין הערכת הסיכון לעבריינות והסיכוי לשיקום, ציינה קצינת המבחן, כי מחד גיסא, גורמי הסיכון הינם: העבירות הנוכחיות, הנטייה לשימוש לרעה בחומרים מסוכנים, קשייו הרגשיים והחברתיים. מאידך גיסא, גורמי הסיכוי הינם: גילו הצעיר ועובדת היותו בעל כוחות ויכולות, וכן העובדה שהוא מוקף במערכות תמיכה נורמטיביות ומשמעותיות אשר מודעות כיום יותר מאשר בעבר למצבו. בנוסף, קבלת האחריות של הנאשם ושיתוף הפעולה המלא שהוא גילה במרבית הזמן, ניקיונו מסמים בכל התקופה שמאז מעצרו ועד היום וכן הרצון האמיתי והכנה שלו להתגייס לצה"ל. כל אלה מהווים לדברי קצינת המבחן, גורמי סיכוי משמעותיים להימנעות מעבירות בעתיד ולשיקום אמיתי של הנאשם.

    לנוכח כל האמור בתסקיר, המליצה קצינת המבחן להימנע מעונש של מאסר בפועל אשר להערכתה יפגע בסיכויי השיקום של הנאשם ובמאמציו להתגייס לצה"ל. תחת זאת, המליצה קצינת המבחן להטיל על הנאשם עונש של מאסר שירוצה בעבודות שירות לצד עונש צופה פני עתיד בדמות מאסר על תנאי.

  3. חוות דעת הממונה:

    בחוות הדעת של הממונה מיום 24.5.2018, קובע הממונה, כי הנאשם נמצא מתאים לביצוע עבודות שירות ללא כל מגבלה.

  4. עדי אופי מטעם ההגנה

    בטרם שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, הופיעו בפני עדי אופי שהעידו לטובת הנאשם. תחילה העיד אביו של הנאשם שבדבריו לבית המשפט סיפר, כי בנו הנאשם מלא בחרטה על כל מה שאירע והוא מביע זאת בכל הזדמנות. הוא ביקש מבית המשפט להתחשב בגילו הצעיר של בנו שעשה את העבירות בגיל צעיר בעת שלא היה מודע להשלכות מעשיו. לדבריו, אם הנאשם יתגייס היום לצבא הוא יהפוך לאזרח טוב יותר ותורם לחברה.

    בהמשך העידה סבתו של הנאשם. בדבריה, סיפרה לבית המשפט כי הנאשם התגורר אצלה במשך חצי שנה רצופה. היא העידה עליו כי הוא קורץ מחומר טוב אשר לדבריה יגרום לכך שהוא לא יחזור על מעשיו לעולם. היא סיפרה, כי בכל התקופה שהתגורר בביתה הוא התנהג למופת ועשה חושבים על כל מה שאירע. היא הכריזה כי כיום היא יכולה להגיד שהנאשם יוצא לדרך חדשה ואחרת וכי הדרך הקודמת לא הייתה באמת דרכו. הוא מעד וביקש סליחה על כך.

    לאחר מכן העידה אמו של הנאשם. בדבריה היא חזרה שוב על רוח הדברים של העדים הקודמים וציינה כי האירועים האלו ביגרו את הנאשם וגרמו לו להבין את משמעות מעשיו. היא סיפרה, כי הנאשם כיום רוצה לשפר את דרכיו והיא בטוחה שלא יחזור שוב על מעשיו. היא שבה וביקשה מבית המשפט להימנע ממיצוי הדין עם הנאשם ולאפשר לו לשקם את חייו.

     

  5. טיעוני ב"כ הצדדים לעונש:

    טיעוני ב"כ המאשימה:

    ב"כ המאשימה עמד בדבריו על חומרת מעשיו של הנאשם, לדבריו, מדובר בשבע הזדמנויות שונות שבהן מכר הנאשם סמים לקונים שונים. לכל אירועי המכירה קדמה התכתבות ותיאום מקדים שמעידים על תכנון מוקדם. כל זה מצביע על היותו של הנאשם סוחר סמים. עוד הוסיף וטען, כי גם כמות הסם הגדולה שנתפסה בביתו של הנאשם כפי שמתואר באישום הרביעי, יועדה למכירה ורק התפיסה המוקדמת מנעה זאת ממנו. בעניין זה הפנה ב"כ המאשימה לרע"פ 3488/09.

    לנוכח ריבוי האישומים והעובדה שבכל אישום היה מדובר בקונה אחר ובעסקאות שונות, ביקש ב"כ המאשימה לקבוע מתחם עונש נפרד לכל אישום. באישום הראשון ביקש לקבוע מתחם בין 10-20 חודשי מאסר. באישום השני, 8-18 חודשים. באישום השלישי, בין 8-18 חודשים. באישום הרביעי, בין 6-12 חודשים. לאור גילו הצעיר של הנאשם וההליך הטיפולי שעבר והרצון שלו להתחיל בדרך חדשה, ביקש ב"כ המאשימה למקם את הנאשם בתחתית המתחם בכל האישומים ולחפוף בין העונשים כך שבפועל יוטלו עליו 20 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס. עוד ביקש, להכריז על הנאשם כסוחר סמים ולהורות על חילוט רכושו.

    טיעוני ב"כ הנאשם:

    ב"כ הנאשם התרעם על עמדתה העונשית של המאשימה. לדבריו, ישנם מקרים של סחר בהיקפים גדולים בהרבה שבעקבות הליך שיקום של הנאשמים, התביעה הסכימה למתחמים פחותים בהרבה. לדבריו, גם במקרה שלפנינו היה על התביעה לנהוג כך, הנאשם עבר תהליך משמעותי מאוד כפי שניתן לראות בתסקיר שירות המבחן שהוגש ובדבריו של הנאשם ושל משפחתו. לדבריו, ניתן לראות לכל אורך ההליך שכל הגורמים המעורבים הבינו שלא מדובר בעבריין מועד, הוא הודה בהזדמנות הראשונה ולקח אחריות על מעשיו. עוד ציין, כי הנאשם היה עצור תקופה ארוכה במעצר מלא ובהמשך עוד תקופה ממושכת הוא שהה במעצר בית.

    עוד עמד ב"כ הנאשם, על הכמות הקטנה יחסית של הסם בעבירות הסחר אשר במצטבר הינה לכל היותר 10 גרם כמו כן הסכום שהתקבל עבור כל העסקאות כולן, הינו סכום נמוך של כ-900 ₪ בלבד.

    ב"כ הנאשם הגיש לבית המשפט שלל פסיקה בנושא (ת"פ 6492-03-15, ת"פ 9787-04-14, ת"פ 43175-10-12, ת"פ 66251-12-15, ת"פ 56256-05-13, ת"פ 56746-05-13, ת"פ 25017-10-10, ת"פ 1167/05, ת"פ 3298/07, ת"פ 7350/08, ת"פ 9050-04-13, ת"פ 7065/08, ת"פ 43773-03-14). לדבריו, בכל אותם מקרים שחלקם היו מקרים חמורים בהרבה מהמקרה שלפנינו, בתי המשפט נתנו מקום משמעותי לשאלת שיקומו של הנאשם ונמנעו מהטלת עונשי מאסר בפועל כאשר בחלק מהמקרים אף הסתיימו ההליכים ללא הרשעה.

    לסיכום ביקש ב"כ הנאשם, לקבוע שמתחם העונש ההולם יכול להתחיל גם בעבודות שירות ובמקרה הנוכחי לקבוע שיש לסטות ממתחם העונש ההולם לאור השיקום שעבר הנאשם ולאור הנסיבות שתוארו. לדבריו, המקרה הנוכחי מתאים לאי הרשעה אך לכל הפחות יש להסתפק בהמלצת שירות המבחן ולהטיל על הנאשם עונש של מאסר שירוצה בעבודות שירות.

    דברי הנאשם:

    הנאשם בדבריו האחרונים שב וקיבל אחריות על מעשיו לדבריו הוא הפנים את מה שעשה והוא מצטער על כך. הוא ציין, כי ההליך המשפטי והמעצר גרמו לו לשינוי גדול בחייו והיום הוא רוצה ללכת בעקבות חבריו ולהתגייס לצה"ל לשירות משמעותי. הוא ציין שהוא רוצה זאת לא רק עבור עצמו אלא גם בשביל הוריו שיהיו שמחים וגאים בו. הנאשם ביקש מבית המשפט, שייתן לו הזדמנות לצאת לדרך חדשה ולעלות על דרך המלך.

  6. מתחם העונש ההולם:

    לשם קביעת מתחם העונש ההולם, בהתאם לעקרון ההלימה שנקבע בתיקון 113 לחוק העונשין, יש להתחשב בערך החברתי שנפגע, במידת הפגיעה בו, במדיניות הענישה הנוהגת ובנסיבות הקשורות בביצוע העבירה.

    האירוע בגינו הורשע הנאשם שלפניי, כולל עבירות סמים, בהן מוגן הערך החברתי של הגנה על הציבור מפני פגיעתם הקשה של הסמים, על הרבדים השונים. נגע הסמים פוגע בחלקים נרחבים בחברה, הורס חייהם של רבים, אלה העושים שימוש בסם, צעירים ומבוגרים כאחד, וכן פוגע בחיי הקרובים להם, בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה הנחשפים להשלכות הקשות של השימוש בסמים.

    בית המשפט העליון עמד לא אחת על הצורך בהחמרת הענישה בעבירות סמים, יפים לעניין זה דבריו בע"פ 9482/09 שמעון ביטון נ' מדינת ישראל (ניתן ביום 24/7/2011): "אכן, נגע הסמים הפוגע קשות בחברתנו מחייב מלחמת חורמה והעונשים שיגזרו על ידי בתי המשפט בשל עבירות סמים צריכים להשתלב במאבק הכולל להדברת הנגע. על כן, יש ליתן משקל ממשי לשיקול ההרתעתי אל מול השיקולים האישיים, אשר משקלם יהיה נמוך יותר במקרים כגון אלה".

    בענייננו, מדובר בשבע עבירות של ביצוע סחר בסם מסוכן מסוג קנבוס במשקל כולל של 10 גרם, שהתמורה שניתנה בגינם מסתכמת בכ-900 ₪. העבירות נעברו בסמיכות זו לזו במהלך החודשים יוני ויולי 2017. אני סבור, כי מידת הפגיעה של הנאשם בערכים המוגנים הינה ברף הבינוני- התחתון וזאת בשים לב לסוג הסם, משקלו ולהיקף העסקאות.

    אשר למתחם הענישה, אני סבור כי בשל סמיכות האירועים המפורטים בכתב האישום וכן בשל הנסיבות הדומות, יש לראות בכול אירוע הסחר, אירוע כולל אחד. על כן ולאור הפסיקה הנהוגה במקרים מעין אלו, מתחם הענישה עבור 7 האישומים שעניינם סחר בסמים, ינוע בין מאסר בפועל של 6 חודשים לבין 22 חודשי מאסר. מתחם העונש באישום הרביעי שעניינו החזקת סם שלא לצריכה עצמית, ינוע בין מאסר קצר שיכול וירוצה בעבודות שירות ועד ל-12 חודשי מאסר בפועל.

  7. העונש המתאים:

    לצורך קביעת העונש המתאים יש לקחת בחשבון גם נסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירות. לשם כך, הבאתי בחשבון את שיתוף הפעולה של הנאשם, הן בחקירתו במשטרה והן בבית המשפט, ואת העובדה שהודה ולקח אחריות מלאה על מעשיו ובכך חסך זמן שיפוטי רב.

    בנוסף לכל אלה, נתתי דעתי לגילו הצעיר ולמצבו הנפשי של הנאשם בעת ביצוע העבירות, כפי שמתואר ארוכות בתסקיר שירות המבחן ובטיעוני הסנגור.

    עוד יש להתחשב, בכמות הסם הקטנה באופן יחסי וכן בתמורה שהתקבלה בעבורו.

    לאור האמור אני סבור, כי יש למקם את הנאשם בתחתיתם של המתחמים האמורים.

  8. חריגה ממתחם העונש ההולם:

    בית משפט זה ער לחומרת העבירות אותן ביצע הנאשם ולפסיקה הנוהגת בעבירות של סחר בסם מסוכן. ברגיל, בעבירות מעין אלה, על בית המשפט לשלוח את הנאשם למאסר ממושך מאחורי סורג ובריח. ואולם, התרשמתי מההליך הטיפולי והשיקומי שעבר הנאשם במסגרת שירות המבחן, שם השתתף במספר לא מבוטל של פגישות ושיתף פעולה באופן מלא כפי שעולה מהתסקיר.

    עוד נתתי את דעתי לכך שהנאשם נבדק במסגרת התוכנית הטיפולית ונמצא נקי מסמים, עובדה זו מצביעה על כך שהנאשם אכן התמיד בתהליך השיקום שהחל בו.

    גם רצונו העז של הנאשם לעלות על דרך המלך ולהתגייס לצה"ל לשירות משמעותי, עמד לנגד עיני.

    עוד שוכנעתי מדבריהם של הורי הנאשם וסבתו, שסיפרו כי מאז המקרה, חל שינוי של ממש באורח חייו של הנאשם והוא החל לשקם את עצמו ולגלות מוטיבציה אמיתית לעשות שינוי של ממש בחייו.

    משקל רב נתתי לעובדת היותו של הנאשם במעצר מלא במשך תקופה ארוכה ובהמשך גם במעצר בית ממושך תחת תנאים מגבילים. מעצר זה המחיש לנאשם את חומרת מעשיו ואת השלכותיהם כפי שעולה מהתסקיר שהוגש.

    אני סבור, כי שליחתו של הנאשם בעת הזאת למאסר בפועל, תביא להפסקת תהליך השיקום שעובר הנאשם ותגרום לו לשוב למחוזות הפשע אותם זנח לא מכבר. האינטרס הציבורי ייצא איפה ניזוק אף הוא משליחתו של הנאשם לכלא.

    נוכח כל האמור לעיל שוכנעתי, כי יש מקום לחרוג ממתחם העונש ההולם ולהסתפק בעונש מתון יותר.

    9. אשר על כן אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

    • מאסר למשך 6 חודשים אותם ירצה הנאשם בעבודות שירות בחברה קדישא לעדת הבבלים בירושלים. הנאשם יתייצב ביום 27.8.2018 בשעה 08:00, במשרדי הממונה על עבודות שירות שליד כלא אשל באר שבע לשם תחילת ריצוי עונשו.

    • מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים, הנאשם לא ירצה עונש זה אלא אם יעבור תוך שנתיים מהיום על כל עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים מסוג פשע.

    • מאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים, הנאשם לא ירצה עונש זה אלא אם יעבור תוך שנתיים מהיום על כל עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים מסוג עוון.

    • קנס כספי בסך 2,000 ₪ או מאסר של 20 ימים תחתיו. הקנס ישולם בעשרה תשלומים שווים החל ב-1.7.2018 ובכל 1 בחודש שלאחריו. ככל שקיימת הפקדה, הקנס יקוזז מההפקדה.

    • אני מורה על השמדת הסם.

       

      המזכירות תשלח העתק מגזר הדין לשירות המבחן ולממונה על עבודות שירות.

       

      זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום מהיום.

      ניתן היום, ל' סיוון תשע"ח, 13 יוני 2018, במעמד ב"כ המאשימה מר דרור אביטל, מתמחה, הנאשם וב"כ עו"ד גבי טראנשווילי.

       

      Picture 1

       

       


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ