אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בוארון נ' עירית ראשון לציון

בוארון נ' עירית ראשון לציון

תאריך פרסום : 04/02/2018 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית משפט לעניינים מנהליים מרכז-לוד
46170-02-17
28/12/2017
בפני השופט:
צבי דותן

- נגד -
העותר:
אברהם בוארון
עו"ד מיכל נבון
המשיבה:
עיריית ראשון לציון
עו"ד נעמה כליף-חזרתי
עו"ד דניאל חידקל
פסק דין

 

 

  1. טענת העותר בעתירתו היא כי הכניסה לגן הילדים הצמוד לביתו כרוכה בסכנה ממשית לחיי אדם, הואיל וביציאה ב"רוורס" מהחניה שלו, אין שדה ראיה, ולא ניתן לראות את הילדים.

הסעד המבוקש בעתירה הוא להעתיק את שער הכניסה לגן,  אל הצד הדרומי של המבנה.

 

  1. בדיון בעתירה ביום 11.5.17 הוסכם, כי בביקורת הבטיחות הבאה שתיערך בגן הילדים מטעם משרד החינוך,  יוזמן העותר על מנת שיהיה נוכח בעת הביקורת,  ויתאפשר לו להשמיע טענתו בנושא הבטיחותי  בפני הבודק מטעם משרד החינוך. כמו כן הוסכם כי הבודק ייתן דעתו לטענה הבטיחותית שבפי העותר בענין היציאה מהחניה,  ויחליט לפי שיקול דעתו המקצועי אם אמנם קיימת בעיה בטיחותית, ומה הם הפתרונות.    ההסכמה הנ"ל קיבלה תוקף של החלטה.

 

  1. בפועל, ביקורת הבטיחות הבאה מטעם משרד החינוך נערכה ביום 10.7.17, וזאת ללא נוכחות העותר או באת כוחו.

 

  1. בדו"ח הסיכום של הבודק, יועץ הבטיחות  רן שרעבי,  מיום 16.7.17,  נקבע כך:

                                 "בהמשך לבקשתכם,  בתאריך 10.7.17 ביקרתי ברחוב בלקינד 42 ראשון לציון 

                                לבדיקת קרבת שער הגן אל שביל הגישה לרכב של משפחת בוארון.

                                על פי רשימה מנחה לעריכת מבדק במוסדות חינוך, נדרש מעקה על שפת

                                המדרכה  כרוחב השער בתוספת 2 מטר מכל צד.

                                ......................

                                מאחר ודרישה זו אינה מתקיימת בצד הגובל עם הקיר המשותף, אזי יש

                                לשקול העתקת השער לפחות 2 מטר לצד,  לצורך כיסוי מלא של המעקה

                                בשפת המדרכה הצמודה לכביש.

                                העתקת השער הינו תהליך מורכב וארוך, הדורש לרוב היתר בניה,  אישור

                                תקציבי בשל עלויות גבוהות, ובהמשך עבודות קבלניות ושינוי פיתוח".

 

  1. ב"כ העותר ביקשה בעקבות זאת לקבל את העתירה, ולהורות לעיריה ליישם את הממצאים כפי שנקבעו בדו"ח הסוקר.  ואולם ב"כ העיריה הגישה הודעה לבית המשפט,  ביום 27.9.17,  ובה העלתה טענות שונות,  וביקשה לדחות את העתירה.  אחר הדברים האלה היו מספר החלטות ותגובות נוספות,  ובסופו של דבר נתתי את החלטתי מיום 6.12.17, המדברת בעד עצמה.

 

  1. בעקבות החלטתי הנ"ל הגישה העיריה ביום 18.12.17 הודעה כי "בדעת המשיבה לפעול בהתאם לתצהיר סוקר הבטיחות, אף בלא צו שיפוטי,  אך תחזור ותבהיר שאין בין עבודות אלה לבין טענות העותר בקשר לסמיכות שער הכניסה לביתו, דבר.  השינוי נובע מהצורך במעקה בטיחות ברוחב של 2 מטר לפי חוזר מנכ"ל,  כפי שעולה מתצהיר סוקר הבטיחות".

 

  1. אני סבור כי אין להשאיר הדברים תלויים באויר ונתונים לרצונו הטוב של מאן דהוא, אלא ראוי לעגנם בפסק דין, אשר מתבסס על ממצאיו של סוקר הבטיחות מטעם משרד החינוך,  שמונה בהסכמת הצדדים,  ועל הסכמתה של העיריה ליישם את מסקנותיו ולהזיז את השער 2 מטרים שמאלה.

 

  1. אינני מייחס חשיבות רבה מדי לכך, שהעותר תיאר בעיה בטיחותית שונה משהו מהבעיה הבטיחותית שמצא יועץ הבטיחות (מה גם שבביקורו במקום, העותר לא היה נוכח ולא ניתנה לו ההזדמנות לפרוס בפניו את טענתו). העיקר הוא,  שהעותר טען כי קיימת בעיה בטיחותית הנוגעת למיקומו של שער גן הילדים,  והסעד שביקש היה להעתיק את השער שמאלה.  ויועץ הבטיחות קבע, שאכן, קיימת בעיה בטיחותית הנוגעת למיקומו של שער גן הילדים,  והמליץ להעתיקו 2 מטרים שמאלה.

 

  1. סיכומו של דבר, אני מחייב את המשיבה, עיריית ראשון לציון,  להעתיק את שער גן הילדים לפחות 2 מטר שמאלה,  כפי שקבע יועץ הבטיחות,  וזאת  (נוכח שתי ההודעות שהגישה המשיבה ובהן פירטה במה הדבר כרוך, והאילוצים הקשורים) – עד ולא יאוחר מתום חופשת הקיץ.

 

  1. הצדדים יטענו, בכתב ובקצרה, לענין פסיקת הוצאות , תוך שבעה ימים וארבעה עשר יום בהתאמה, ואזי אתן החלטה נפרדת בענין ההוצאות.

 

המזכירות תשלח פסק דין זה אל הצדדים.

    

 

 

 

ניתנה היום, י' טבת תשע"ח, 28 דצמבר 2017, בהעדר הצדדים.

    

                                                                                                 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ