אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 37419-06-14

תא"מ 37419-06-14

תאריך פרסום : 14/05/2015 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
37419-06-14
03/05/2015
בפני השופט:
נצר סמארה

- נגד -
תובעת:
ש. שלמה רכב בע"מ
עו"ד אופיר גפן
נתבעת:
מדינת ישראל
עו"ד יניב יוניק
פסק דין

1.לפניי תביעה כספית על סך 6,472 ₪, בסדר דין מהיר שעילתה נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 16.12.2012, לכלי רכב, מ"ר 81-721-74 (להלן: "רכב התובעת") כתוצאה מהתנגשותו בעמודי מחסום ריצפתיים המוצבים בכניסה לבסיס הקריה בתל-אביב (להלן: "המחסום") השייך לצה"ל ומשרד הביטחון (ולהלן: "התאונה").

2.יש לציין כי אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה, אלא באשר לנסיבות התרחשותה.

3.נערכה לפניי ישיבה מקדמית שבה נשמעו ראיות הצדדים, והעידו נהגת רכב התובעת ומי שהייתה בעת התאונה שוטרת הצבאית שעמדה בשער הכניסה לבסיס הקריה שנטען שהיא זו שהורתה לנהגת רכב התובעת לנסוע (להלן: "השוטרת").

4.בתום הדיון בתביעה, ולאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הגיעו ב"כ הצדדים להסדר, לפיו הסמיכו הם את בית המשפט לפסוק בתביעה ובסכסוך על דרך הפשרה, ועל פי שיקול דעת בית המשפט, ללא הנמקה וללא גבולות, וזאת בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט על פי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, לאחר שהובהר לצדדים כי עילות הערעור על פסק דין זה מצומצמות ביותר, באופן שקיים קושי משמעותי לערער עליו, וכי בית המשפט יכול לקבל את התביעה במלואה, לדחותה או לקבל אותה באופן חלקי.

5.על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדות במהלך חקירתן בבית המשפט, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות בתיק, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה ומוקדי הנזק ברכבים, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.

חרף העובדה שהצדדים הסכימו כי פסק הדין יינתן על דרך הפשרה וללא נימוקים, מצאתי לנכון ליתן הנמקה לביסוס מסקנתי, כפי האמור להלן:

5.1.אני מעדיף את גרסתה של השוטרת, שהייתה קוהרנטית, סדורה ומפורטת והמתיישבת עם היגיון קרות התאונה, והתרשמתי כי עדותה מהימנה ביותר. זאת, על פני גרסתה של נהגת רכב התובעת, שהעלו סימני שאלה רבים ושעדותה לא הותירה בי רושם דומה.

5.2.אציין כי נוכחתי להבין כי מנגנון העבודה של המחסום בו התנגש רכב התובעת, בתמצית, הוא כך: לאחר שהשוטר הצבאי או החייל (להלן: "החייל") מקבל מנהג רכב את פתקית הכניסה שניתנה לנהג מעמדת הבידוק הראשונה, לוחץ החייל על כפתור לשם הורדת המחסום, וכל עוד המחסום לא הורד באופן מלא, מופע הרמזור המוצב בסמוך למחסום הוא אדום. רק לאחר שהמחסום יורד לגמרי מתחלף מופע הרמזור לירוק, ורק אז ניתן להמשיך את הנסיעה ולעבור על קו המחסום (עמ' 3, שורות 27-9 לפרוטוקול).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ