אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קווין נ' מדינת ישראל

קווין נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 11/03/2018 | גרסת הדפסה

רע"פ
בית המשפט העליון ירושלים
9937-16
06/03/2018
בפני המשנה לנשיאה:
ח' מלצר

- נגד -
המבקש:
גיא קווין
המשיבה:
מדינת ישראל
עו"ד עילית מידן
החלטה
 

 

  1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי מרכז-לוד (כב' השופטים: ל' ברודי, ז' בוסתן, וד"ר ש' בורנשטיין), ב-עפ"ג 32879-08-16, בגדרו נדחה ערעורו של המבקש על גזר דינו של בית משפט השלום בראשון לציון (כב' השופטת ש' זמיר), ב-ת"פ 16669-05-15.

 

  1. במסגרת גזר הדין הושתו על המבקש העונשים הבאים: 3 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות; 6 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים, לבל יעבור המבקש עבירות אלימות כלשהן, לרבות עבירת איומים או כל עבירה אחרת נגד שוטרים או עובדי ציבור; 4 חודשי מאסר על תנאי, למשך שלוש שנים, לבל יעבור המבקש עבירה של נהיגה פוחזת ברכב; קנס כספי בסך 1,500 ₪, או 10 ימי מאסר תמורתו; פיצוי כספי למתלונן בסך 2,500 ש"ח; פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים ובמקביל, הפעלת פסילת רישיון נהיגה מותנית, שהוטלה על המבקש בת"פ 6922-06-13 בתאריך 06.04.2014 וכן פסילת המבקש מקבלת, או החזקת רישיון נהיגה לתקופה של 10 חודשים על תנאי, למשך 3 שנים, לבל יעבור המבקש עבירה לפי סעיף 338(א)(1) לחוק העונשין התשל"ז-1977 (להלן: חוק העונשין).

 

  1. לצד בקשת רשות הערעור, הוגשה גם בקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות שהושת על המבקש. בעקבות האמור, הוריתי למשיבה להגיש תגובתה לבקשת רשות הערעור, והוריתי כי עונש המאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות שהושת על המבקש, יעוכב עד למתן החלטה אחרת.

 

עתה אביא את הנתונים הנדרשים להכרעה בבקשה.

 

רקע והליכים קודמים

 

  1. בתאריך 11.02.2016, הוגש כנגד המבקש כתב אישום מתוקן לבית משפט השלום הנכבד במסגרתו נטען כי בתאריך 18.11.2014 שוטר שעסק בפעילות אכיפה בנתב"ג (להלן: השוטר) הבחין במבקש נוהג במונית, וביקש ממנו להציג בפניו אישור יציאה משדה התעופה. בתגובה, כך נטען, המבקש החל בנסיעה פראית מן המקום ותקף את השוטר תוך שהוא עולה עם גלגל רכבו על כף רגלו הימנית של השוטר. לפי הנטען, כתוצאה מכך, נגרמו לשוטר חבלות בדמות נפיחות ואודם ברגלו הימנית. בכתב האישום המתוקן נטען עוד כי בנסיבות האמורות, התפתח מרדף אחרי המבקש תוך שימוש באמצעי כריזה, למרחק של כשני קילומטרים, ובגדר אירוע זה – המבקש סטה מנתיב לנתיב מבלי להישמע להוראות השוטרים.

 

           במסגרת כתב האישום המתוקן – יוחסו למבקש עבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו (עבירה לפי סעיף 273 לחוק העונשין) ונהיגה פוחזת של רכב (עבירה לפי סעיף 338(א)(1) לחוק העונשין).

 

  1. בתאריך 11.02.2016 בית משפט השלום הנכבד הרשיע את המבקש על פי הודאתו. באותו מעמד הודיעו המבקש והמשיבה, כי על פי הסדר הטיעון סוכם כי המבקש יישלח לשירות המבחן טרם שלב הטיעונים לעונש וכי במידה שיתקבל תסקיר חיובי בעניינו של המבקש – הצדדים יעתרו במשותף להטלת עונש מאסר על תנאי ולצידו צו של"צ בהיקף של 250 שעות, הפעלת התחייבות ברת הפעלה בסך של 1,500 ש"ח, פיצוי למתלונן בסך 2,500 ש"ח, הפעלת פסילת רישיון למשך 3 חודשים, ופסילת רישיון על תנאי.

 

  1. לאחר קבלת התסקיר, ובטרם מתן גזר הדין, המשיבה הודיעה לבית משפט השלום הנכבד כי מאחר ולשיטתה, התסקיר שהתקבל בעניינו של המבקש הוא שלילי, היא איננה רואה את עצמה מחויבת להסכמות שהושגו בהסדר הטיעון בעניין העונשים שיוטלו על המבקש, ומטעם זה היא מבקשת להשית עליו עונש מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות, לצד רכיבי ענישה נוספים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ