אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קובטי נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ

קובטי נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ

תאריך פרסום : 06/01/2014 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום הרצליה
49045-08-10
23/12/2013
בפני השופט:
חנה קלוגמן

- נגד -
התובע:
מימו קובטי
הנתבע:
מגדל חברה לביטוח בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1. התביעה הנידונה הוגשה לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ח – 1975 (להלן: "החוק" או "חוק הפלת"ד").

בהתאם להחלטת כב' הרשם הבכיר צחי אלמוג, יש לדון ראשית בשאלת החבות, לאור טענות הנתבעת לדחיית התביעה, הן מחמת התיישנות ושיהוי והן מחמת היעדר קשר סיבתי.

2. רקע כללי:

לטענת התובע, יליד 20/6/1985, הוא נפגע בתאונת דרכים שאירעה ביום 1.9.2003 כאשר נפל מטנדר בזמן עבודתו (בחקלאות), עת עבד אצל חברת דקלה ר. י. פיתוח ואחזקת גנים בע"מ המנוהלת על ידי בני הזוג יונה (להלן: "המעביד"). לטענת התובע, כתוצאה מנפילה זו נשברה ידו.

לטענת הנתבעת, שהינה המבטחת של הטנדר, יש לדחות את התביעה בהעדר חבות.

3.תמצית טענות הצדדים:

תמצית טענות הנתבעת:

התיישנות:

לטענת הנתבעת, התביעה הוגשה ביום 30/8/2010, בעוד התובע סיים לעבוד אצל המעביד לפני ה-30/8/2003, כך שבמעמד הגשת התביעה עברו יותר משבע שנים ממועד התאונה.

הנתבעת טוענת שאם נפגע התובע בתאונה שאירעה בזמן עבודתו אצל המעביד הרי שחלה עליה התיישנות לאור מועד הגשת התביעה, ואם נפגע התובע בתאונה שאירעה בחודש ספטמבר 2003 , הרי שאין חבות על המעביד שכן במועד זה התובע כבר לא עבד אצלו.

לטענת הנתבעת, טופס 250 שהוגש למוסד לביטוח לאומי (להלן: "הטופס"), אינו אותנטי. בעוד התובע טען שהמעביד מילא את הטופס וציין כי ידו של התובע נשברה וזאת ביום 2/9/03, הנתבעת טוענת, כי לטענת המעביד לא הוא זה שרשם בטופס שהיד "נשברה", אלא לטענת המעביד, במפורש צוין שהיד "נפגעה". כמו כן, מועד התאונה, ה-2/9/03, לא נרשם ע"י המעביד.

4.שיהוי:

התביעה הוגשה כשבע שנים לאחר מועד התאונה ובשיהוי ניכר מיום האירוע, מבלי שניתנה כל סיבה לשיהוי הניכר. עוד מציינת הנתבעת, כי חצי שנה לפני הגשת התביעה ולאחר שנשלח מכתב דרישה ע"י התובע באמצעות בא כוחו, כפר המעביד בחוותו מהטעמים שפורטו בכתב ההגנה, אך התובע לא הגיש את התביעה, אלא מספר חודשים לאחר אותו מכתב תשובה.

5.היעדר קשר סיבתי:

המעביד לא כפר בכך שהתובע נפל מהטנדר בעת נסיעה במסגרת עבודתו, אך לטענתו לא נגרם לו הנזק הנטען בכתב התביעה, והדבר אירע במהלך חודש אוגוסט. לטענת המעביד, התובע המשיך את יום עבודתו כרגיל.

לטענת הנתבעת, מסמכי התובע מעידים על ביקור בחדר מיון וגיבוס היד ביום 5/9/03, דהיינו לאחר שכבר לא עבד אצל המעביד ואף לאחר המועדים המצוינים בטופס למוסד לביטוח לאומי, ומכאן שמדובר בתאונה מאוחרת יותר, שאין לה קשר למעביד.

מסקנת הנתבעת היא שהתובע מנסה "להלביש" על הנתבעת תאונה שאירעה אחרי שהפסיק לעבוד אצל המעביד המבוטח אצל הנתבעת (סעיף 39 לסיכומי הנתבעת).

6. תמצית טענות התובע:

התיישנות ושיהוי:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ