אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קהילת מוריה נ' משרד החינוך והתרבות/חשבות

קהילת מוריה נ' משרד החינוך והתרבות/חשבות

תאריך פרסום : 17/01/2012 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי חיפה
28629-12-11
12/01/2012
בפני השופט:
אברהם אליקים

- נגד -
התובע:
קהילת מוריה ע"ר 580031243
הנתבע:
משרד החינוך והתרבות/חשבות
פסק-דין

פסק דין

העותרת הגישה עתירה מנהלית ובה נתבקש בית המשפט להורות על ביטולו ולחילופין על השעייתו של צו סגירה שהוצא לגן הילדים של הקהילה, כאשר בד בבד עם הבקשה הוגשה בקשה למתן צו מניעה זמני/ ארעי המונע את מימוש צו הסגירה. צו הסגירה שצורף כנספח א' ניתן ע"י משרד החינוך בירושלים.

לאחר עיון בבקשה לצו ביניים ובעתירה לא מצאתי לנכון ליתן צו ארעי בשל עיתוי הגשת העתירה והוריתי לעותרת בהחלטה מיום 15.12.11 להבהיר מקור הסמכות המקומית של בית משפט זה לדון בעתירה. לאחר קבלת עמדות שני הצדדים לרבות תגובת העותרת לעמדת המשיב שוכנעתי כעמדת המשיב כי אין לבית משפט זה סמכות מקומית לדון בעתירה.

אבהיר כי עיינתי שוב בעתירה ובנספחים שצורפו לעתירה ובמיוחד לאור תוכן נספחים א' ו- ב' ותקנה 2 לתקנות בתי המשפט לעניינים מנהליים (סדרי דין) תשס"א- 2000 הנני קובע כי לבית משפט זה אין סמכות מקומית לדון בעתירה, הסעדים המבוקשים בעתירה מתייחסים לצו הסגירה ולהחלטות שניתנו ע"י גורמים במשרד החינוך בירושלים.

העותרת בתגובותיה לשאלת הסמכות המקומית מעלה טיעונים שלא נטענו בכתב העתירה, שעיקרו טענות נגד צו סגירה שניתן בירושלים, מקום בו גם נקבעת המדיניות. העותרת מכנה את מקום החתימה-שהוא התנאי המכונן את הסמכות המקומית, כאקט פורמלי, טענה שלא ניתן לקבלה הן לפי תוכן המסמך והן לפי כוונת המחוקק בעת הגדרת הסמכות המקומית שלא צריכה להיקבע לפי פרשנות העותר למסמך אלא לפי מקום החתימה.

כפי שציינתי בהחלטתי מיום 15.12.11 לאור עיתוי הגשת הבקשה ותוכנה לא מצאתי לנכון ליתן צו במעמד צד אחד ועמדתי נותרה בעינה גם לאחר עיון בתגובת העותרת בה היא שבה ומבקשת צו ארעי.

משמסרבת העותרת להסכים לגבי מיקומו של הפורום הראוי לדון בעתירה,לא אכפה זאת עליה בדרך של העברת התיק ואסתפק במחיקת העתירה.

אשר על כן, הנני מורה על מחיקת העתירה מחוסר סמכות מקומית ומחייב את העותרת לשלם למשיבה הוצאות משפט בסך של 3,500 ₪.

ניתן היום, י"ז טבת תשע"ב, 12 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ