אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קארו נ' כלידיאן ואח'

קארו נ' כלידיאן ואח'

תאריך פרסום : 06/09/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום עכו
12034-08-10
06/09/2010
בפני השופט:
זיאד סלאח

- נגד -
התובע:
מיכאל אליהו קארו
הנתבע:
1. שי כלידיאן
2. עירית מעלות-תרשיחא

החלטה

בפניי בקשה לקבלת סעד זמני, עפי"ו ייאסר על המשיבים לחסום דרך המגיעה למגרש מס' 12 בחלקה 36 בגוש 19432 בעיר מעלות, מגרש אשר רכש המבקש, זה לא מכבר קיבל היתר עליו והוא עתיד לבנות את ביתו על אותו מגרש – מס' 12.

מגרשו של המשיב באותה חלקה הוא מגרש מס' 16, כאשר לידו, מצד מזרח, קיימת דרך, עפ"י תוכנית המתאר ברוחב של כ- 4 מטרים, הנמצאת במגרש מס' 13, אשר בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ואשר יכולה להגיע כמעט עד למגרש מס' 12.

לטענת המבקש המשיב מס' 1 מחנה את רכביו באותה דרך, כך שנחסמת דרכו להגיע למגרשו ועקב כך נמנע ממנו מלבנות את הבית אשר הוא מצפה לו.

המשיב טוען כי הוא לא מונע את מעבר המבקש למגרשו כנ"ל, יחד עם זאת הוא מציין כי הדרך המתוות אינה מגיעה עד למגרש מס' 12, כך שבכל מקרה המבקש לא ישווע מכל אפשרות לעבור באותה דרך קיימת.

כן המשיב מוסיף כי בכל מקרה, עפ"י תוכנית המתאר, דרך הגישה למגרשו של המבקש אינה באמצעות אותה דרך כפי שאוזכרה לעיל, אלה מדרך אחרת מצד מערב.

כן מוסר המשיב מס' 1 כי מדובר בדרך צרה, גם אינה יציבה, כך שמעבר רכבים כבדים בה עלולה לגרום לנזק, הן לדרך, הן למגרש שלו וגם לביתו.

המשיבה מס' 2 מוסרת כי היא אינה צד רלוונטי לסכסוך ומבקשת למחוק אותה מהבקשה וכן מהתובענה.

אכן לא מצאתי כי המשיבה מס' 2 הינה צד חיוני או דרוש לתובענה, כך שהינני מורה על מחיקתה מהבקשה ומהתובענה.

גם אליבא עמדת המשיב מס' 1 אכן קיימת דרך עפ"י תוכנית המתאר, אף אותה דרך אמורה להיות מורחבת עד לפאתי ביתו של המשיב מס' 1.

אינני סבור שיש זכות למשיב מס' 1 לחסום את דרך הגישה, גם לא על ידי חניית רכבים.

גם הבנתי כי ליד ביתו ובמגרשו של המשיב מס' 1 קיימת חנייה אשר בה יוכל המשיב להחנות את רכבו או רכביו.

לפיכך ניתן בזאת סעד זמני האוסר על המשיב מס' 1 לחסום את הדרך, כפי שתוארה לעיל, בכל אמצעי, לרבות לא על ידי החניית רכבים באותה דרך, זאת תוך כוונה לאפשר למבקש להגיע למגרשו, אם בכלל ניתן להגיע לאותו מגרש באמצעות רכבים וכלים כבדים מתאימים לדרך ולמקום.

מובהר בזאת כי איסורים אלה, בדבר איסור חנייה באותה דרך על ידי המשיב מס' 1, יתייחסו אך לשעות העבודה שהן בין השעות 06:00 עד השעה 18:00, כאשר הם יחלו להיות בתוקף לאחר שהמבקש יודיע במכתב רשום אל ב"כ המשיב מס' 1 כי הוא מתחיל בעבודות הבנייה.

כן המבקש יעשה כל אשר ביכולתו על מנת לסיים את עבודות הבנייה בהקדם האפשרי.

תנאי לכניסת הסעד הזמני לתוקף הוא מתן התחייבות עצמית של המבקש + ערבות צד ג', ללא סכום, אשר בה יתחייבו לפצות את המשיב מס' 1 בגין כל נזק אשר עלול להיגרם לביתו של המשיב מס' 1 או למגרשו.

כן מובהר בזאת כי המבקש ישתמש ויכניס רכבים או כלים כבדים שיתאימו לאותה דרך קיימת, הן לאור רוחבה הלא רחב והן לאור מצבה.

סעד זמני זה יעמוד בתוקף עד למתן פס"ד סופי בתובענה או עד לסיום הבנייה של בית המבקש או עד לשנה מהיום, כל זאת לפי המועד המוקדם יותר.

מוצע בזאת כי ב"כ הצדדים יאמצו את הסעד הזמני הנ"ל כפסק דין קבוע, המחייב את הצדדים.

בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ