לפניי בקשת המוסד לביטוח לאומי להארכת המועד להגשת ערעור על הכרעת המנהל המיוחד, רו"ח יואב כפיר (להלן: "המנהל המיוחד"), בתביעות חוב שהוגשו על ידי עובדות החברות שעבודתן הסתיימה בעת היותן בהריון או בחופשות לידה (להלן: "העובדות"). לטענת המוסד לביטוח לאומי, המנהל המיוחד אישר לעובדות גמלה לפי חוק עבודת נשים, התשי"ד–1954 (להלן: "חוק עבודת נשים"), שהיא בגדר "פיצוי", כאשר בהתאם להלכה הפסוקה אין להעניק פיצוי זה בהליכי חדלות פרעון.
לפי הנטען בבקשה, תביעות העובדים התקבלו במוסד לביטוח לאומי בחודש נובמבר 2014, ובדיקתן החלה רק בחודש ינואר 2015, עקב עומסי עבודה חריגים. יובהר כי כבר במועד שבו החלה מלאכת בדיקת תביעות החוב חלף לכאורה המועד של 45 יום להגיש ערעור על הכרעות המנהל המיוחד.
עם קבלת הבקשה הוריתי על קבלת תגובת המנהל המיוחד לבקשה, וזה האחרון הותיר את ההחלטה בבקשה לשיקול דעת בית המשפט. משכך, ביום 12.5.15 הוריתי על הארכת המועד כמבוקש.
לאחר מכן, ביום 23.6.15, הגיש ב"כ העובדות, עו"ד אופיר רונן, בקשה לעיון חוזר בהחלטה ולחלופין לביטולה שכן זו ניתנה בטרם הוגשה תגובת העובדות. לגופם של דברים נטען שהמוסד לביטוח לאומי לא הראה טעם מיוחד לאיחור בהגשת הערעור כנדרש בתקנה 528 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד–1984, וכן כי המועד להגשת הערעור חלף ביום 21.12.14, קרי כארבעה חודשים עובר להגשת הבקשה להארכת המועד.
גם לאחר שהוגשה בקשת ב"כ העובדות, המנהל המיוחד הבהיר שהוא מותיר את ההכרעה לשיקול דעת בית המשפט.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.