אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בערעורים על חישוב הכנסה החייבת במס בעסקי הימורים שאורגנו ונוהלו על ידי המערער

פס"ד בערעורים על חישוב הכנסה החייבת במס בעסקי הימורים שאורגנו ונוהלו על ידי המערער

תאריך פרסום : 14/06/2021 | גרסת הדפסה

ע"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
62797-05-18,24370-03-17,59997-08-16
10/06/2021
בפני השופטת:
ירדנה סרוסי

- נגד -
מערער:
טוני ברגיג
עו"ד יעקב דהן
משיבה:
רשות המיסים בישראל-היחידה הארצית לשומה
עו"ד שירה ויזל-גלצור - פמת"א (אזרחי)
פסק דין
 

בפניי ערעור מאוחד על שומות מס הכנסה שהוצאו למערער, מר טוני ברגיג (להלן: "המערער"), לשנים 2008 – 2013 (להלן: "שנות המס שבשומה").

רקע רלוונטי ועיקרי הערעור

  1. בהתאם לממצאי חקירת משטרת ישראל, המערער היה הבעלים של רשת בתי הימורים בלתי-חוקיים משנת 2008 ועד לשנת 2014. על מנת להפעיל ולנהל את בתי ההימורים, המערער הסתייע בגב' מירב חג'ג' (להלן: "מירב"). בחלק מהשנים היה למערער שותף נוסף בבתי ההימורים – מר אופיר ברנס (להלן: "ברנס"). עוד אשוב בהמשך הדברים לשותפות שבין המערער ובין ברנס.
  2. נגד המערער הוגש כתב אישום בגין ניהול בתי ההימורים. במסגרת ההליך הפלילי שהתנהל, חתם המערער ביום 21.3.2017 על הסדר טיעון לפיו הודה בעובדות כתב אישום מתוקן שהוגש נגדו, בגדרי ת"פ (מחוזי מרכז) 28056-03-15 מדינת ישראל נ' ברגיג (להלן: "כתב האישום המתוקן").
  3. ביום 13.5.2020 ניתן גזר הדין בהליך הפלילי. על המערער נגזרו 15 חודשי מאסר והוטל עליו קנס כספי. המערער הגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון (ע"פ 4091/20 ברגיג נ' מדינת ישראל). ביום 4.1.2021, בעקבות המלצת בית המשפט העליון בדיון שנערך לפניו, חזר בו המערער מערעורו וגזר הדין שניתן נגדו הפך חלוט.
  4. בהתאם לכתב האישום המתוקן בו הודה, המערער ארגן משחקי הימורים במספר מקומות בראשון לציון, בבאר יעקב, במשמר השבעה ובגן הוורדים, החל משנת 2008 ועד לחודש מרץ 2014. המערער, בעצמו או באמצעות אחרים, שכר חללים לביצוע המשחקים (להלן: "דירות ההימורים" או "הדירות"), ניהל את דירות ההימורים והעסיק עובדים לצורך כך.
  5. בכתב האישום המתוקן פורטה תקופת הפעילות של כל דירת הימורים (להלן: "תקופת הפעילות"). כן צוין בכתב האישום המתוקן, כי המערער ניהל מעקב אחר ההכנסות ממקומות ההימורים בכך שהורה לעובדים במקום (להלן: "הדילרים") לתעד במחברות עבודה בדירות ההימורים את ההכנסות מהימורים (להלן: "המחברות"). מעת לעת נהג המערער להשמיד את המחברות על מנת להסתיר את הכנסותיו מהרשויות.
  6. במספר הזדמנויות לאורך התקופה, פשטה משטרת ישראל על חלק מדירות ההימורים. בפשיטות שבוצעו, במועדים שונים ובדירות הימורים שונות, נתפסו חלק מהמחברות. במחברות נרשמו משיכות שבוצעו במזומן על ידי המערער או מי מטעמו, מתוך הכספים שהצטברו בקופת דירת ההימורים (להלן: "המשיכות"). במחברות שנתפסו פורטו גם, לצד המשיכות, סכומים אותם "הזרים" המערער לצורך פעילותן השוטפת של הדירות ועל מנת שיהיה כסף בקופת מקום ההימורים (להלן: "ההזרמות").
  7. המערער דיווח בדוחותיו לשנות המס שבשומה בעיקר על הכנסות מקיוסק אשר בבעלותו, כאשר בשנת המס 2008 דווח גם על הכנסות מעסק נוסף שכונה "הפנתר הוורוד". המערער לא דיווח על הכנסות כלשהן מניהול משחקי הימורים.
  8. לפיכך, הוציא פקיד השומה למערער שומות על שנות המס שבשומה בגין ההכנסות מניהול משחקי ההימורים.

פקיד השומה ערך את תחשיבי השומה כדלהלן:

המשיב סכם את המשיכות בכל מחברת וחילק במספר הימים שבתקופה המצוינת במחברת (ולא רק במספר הימים שבהם נעשו המשיכות, ראו סעיף 27 לסיכומי המשיב, ובכך הפחית את השומה), כך שהתקבל ממוצע יומי של משיכות לכל מחברת (להלן: "הממוצע היומי"). הממוצע היומי של כל מחברת הוכפל בתקופת הפעילות של כל דירת הימורים בה נמצאה המחברת, כפי שזו מפורטת בכתב האישום המתוקן, והסכום שהתקבל נקבע כהכנסה של אותה דירה.

במקרה בו לא נתפסה מחברת בדירת ההימורים, אך המערער הודה בהפעלת הדירה בכתב האישום המתוקן, נלקח לצורך חישוב הכנסת הדירה הממוצע היומי הנמוך ביותר מבין כל הדירות, והוא הוכפל בתקופת הפעילות המפורטת בכתב האישום המתוקן של אותה דירה.

  1. מסך ההכנסות שהתקבלו התיר המשיב למערער לנכות הוצאות מסוימות, על אף שאלו לא גובו בראיות. כך, המשיב התיר למערער ניכוי בסכום של 2,200 ש"ח לכל חודש של פעילות בדירה בגין תשלום שכר דירה; ניכוי בסכום של 2,000 ש"ח לכל חודש של פעילות בדירה בגין תשלום חשבונות חשמל; ניכוי בסכום של 400 ש"ח לכל חודש של פעילות בדירה בגין תשלום חשבונות מים וארנונה; ניכוי בסכום של 100 ש"ח לכל חודש של פעילות בדירה בגין תשלום ועד בית; וניכוי בסכום של 400 ש"ח לכל יום של פעילות בדירה בגין הוצאות כיבוד.
  2. מנגד, המשיב לא התיר למערער לנכות את ההוצאות הבאות: שכר עובדים (מעבר לשכר שנמשך מקופת דירת ההימורים); תשלום זכיות למהמרים (מעבר לתשלום שנעשה מקופת דירת ההימורים); עלות רכישת מכונות ההימורים וציוד קבוע אחר כגון כסאות, שולחנות ומצלמות; ועלות תיקון מכונות ההימורים.
  3. כמו כן, מאחר שהמערער לא ניהל ספרים כדין, הגדיל המשיב את שיעורי המס בהתאם לסעיף 191ב לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה").
  4. המערער כופר בתחשיבי המשיב והגיש על השומות את הערעורים דנן. המערער טוען כי נפלו פגמים בשומות ובהליך הוצאתן, וכי הן אינן משקפות נכונה לא את ההכנסות מדירות ההימורים ולא את ההוצאות בגין הפעלתן.

אדון להלן בטענות המערער כסדרן ולאחר מכן אסכם את תחשיב השומה לאור מסקנותיי בטענות השונות.

דיון והכרעה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ