תא"מ
בית משפט לעניני משפחה בקריות
|
50083-12-12,6603-07-13
29/01/2014
|
בפני השופט:
דאוד מאזן
|
- נגד - |
התובע:
אליהו חברה לבטוח בע"מ
|
הנתבע:
1. קרית העץ תעשיות בע"מ 2. הכשרה חברה לביטוח בע"מ
|
פסק-דין |
בהיכנסו לצומת באור אדום, נטל, מי מהנהגים, סיכון מודע לכך שמעשהו עלול להסתיים בתאונה; בחירתו של מי מהנהגים להתעלם מחוקי התנועה, תוך נטילת הסיכון העצום הטמון במעשו, כל זאת במטרה "להרוויח" שניות ספורות, משקפת במדויק את הלך הרוח הפושה במחוזותינו כנגע רע מזה שנים, הלך רוח אשר הדעת אינה סובלת, כך הוא מקרנו!
העובדות הצריכות לעניין:
בפני שתי תביעות רכוש שאוחדו.
התובעת, קרית העץ בע"מ, הינה הבעלים של רכב מ.ר. 82-715-14 ואשר היה מבוטח בביטוח צד ג' אצל חברת הכשרה חברה לביטוח בע"מ (נתבעת 2 בתיק 6603-07-13).
הנתבעת, ליאת חדידה, הינה הבעלים של רכב יונדאי מ.ר. 82-715-14 ושהיה מבוטח אצל אליהו חברה לביטוח בע"מ (התובעת בתיק 50083-12-12).
גרסת קרית העץ בע"מ:
על פי הנטען בכתב התביעה, בתאריך 6.9.12 בשעה 09.30, רכב שבבעלות קרית העץ, היה נהוג על ידי מר חליל עבאס ומשהגיע הרכב לצומת בין רח' אילנות ושד' ירושלים, ביקש לפנות שמאלה, התחלף הרמזור לירוק ובמהלך הפנייה שמאלה, רכב צד ג' עבר ברמזור אדום ופגע ברכב שבבעלות קרית העץ וכתוצאה מכך נגרמו לרכב נזקים.
כעולה מחוות דעת השמאי, הנזקים עומדים על סך 20,456 ש"ח.
גרסת גב' ליאת חדידה:
גב' ליאת חדידה, היא נהגת הרכב מסוג יונדאי, לטענתה, היא חצתה את הצומת תחת חסות מופע אור ירוק ברמזור, רכב שבבעלות קרית העץ בע"מ, נכנס לצומת כשמופע אור ירוק בכיוון נסיעתו וגרם להתנגשות בין שני כלי הרכב.
לרכבה נגרמו נזקים, קיבלה פיצוי מלא מחברת אליהו חברה לביטוח וחברת אליהו הגישה תביעת שיבוב במסגרת תיק 6603-07-13.
הכרעה:
מטעם התובע העיד הנהג מר עבאס עלי, מר קיס מוחמד, שישב לידו וכן מר חואלד מוחמד שגם הוא היה ברכב ומר יוסי יורצ'יץ. מטעם הנתבעת העידה גב' ליאת חדידה. הצדדים הגישו גם את תיק המשטרה.
עדי התביעה ציינו, כי רכבם הגיע לצומת כשמופע אור אדום היה בכיוון נסיעתם, הם המתינו עד להתחלפות מופע האור שבכיוון נסיעתם לירוק, ומשהתחלף לירוק, פנו שמאלה ואז התרחשה התאונה.
הנהג, מר עבאס עלי, אישר כי נכנס לצומת כשמופע אור ירוק בכיוון נסיעתו וכי היה קרוב לסיום הפנייה שמאלה וחלק מהרכב (מדובר במשאית) כבר היה בסוף הצומת והעד מר קיס מוחמד, ציין שאחרי שהתחלף לאור ירוק, התחילו בנסיעה, נכנסו לצומת ואז שמע רעש בלימה ואחרי כמה שניות הרגיש בפגיעה. בחקירה נגדית ציין עד זה כי שמר על קשר עין עם הרמזור, כשהשיב שהסתכל על הרמזור והיה אור ירוק.
העד הנוסף, מר חואלד, גם הוא אישר שהיה אור אדום, רכבם עמד והמתינו עד שהתחלף מופע אור הרמזור בכיוון נסיעתם וכשהתחלף לירוק, החלו בנסיעה. גם עד זה אישר שישב ליד הנהג והבחין במופע הרמזור ירוק.
מר יוסי יורצ'יץ, שהנוסעים ברכב קרית העץ באו להתקין בביתו את הסחורה, עמד במרפסת דירתו והבחין כי רכב קרית העץ עומד בצומת ורק לאחר מכן החל בנסיעה תוך כדי פנייה שמאלה. עד זה מאשר את החלק שבעדות עדי קרית העץ, לפיה, רכבם המתין זמן מה, בטרם פנייה שמאלה, עד להתחלפות מופע הרמזור לירוק, אך הוא לא ראה ולא הבחין ברמזור שהיה בכיוון נסיעת הנהגים המעורבים בתאונה.
לעומתם, טוענת גב' חדידה, כי נסעה לעבודתה מקרית חיים לקרית ים, משהגיעה לצומת היה מופע ירוק בכיוון נסיעתה, המשיכה בנסיעה, הבחינה במשאית מולה, ניסתה לבלום, אך לא צלחה דרכה ופגעה במשאית, לאחר שביצעה פנייה ימינה.
עיינתי גם בדוח הבוחן ועל פיו, נקבע כי בכיוון נסיעת גב' חדידה ליאת, נמצאו 15 מ' סימני בלימה עם שבירה ומוקד השבירה מצביע על מקום ההתנגשות בין כלי הרכב. כעולה מדוח זה, הנהגת גב' חדידה, הבחינה באיזשהו שלב בקיומה של המשאית שחוצה את הצומת.