ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
|
57480-10-10
24/04/2011
|
בפני השופט:
גדעון ברק שופט בדימוס
|
- נגד - |
התובע:
יחזקאל שאשא
|
הנתבע:
סלקום ישראל בע"מ
|
פסק-דין |
1. התובע התקשר ביום 31.3.07 עם הנתבעת לקבלת שירות טלפונים ניידים עבור 11 מנויים לשימוש שוטף שלו ושל עובדיו.
הסכם ההתקשרות כלל הוראות ותנאים שנקבעו באופן חד צדדי על ידי הנתבעת וכללו התחייבות לצרוך את השירותים השונים למשך תקופה של 36 חודשים.
ביום 1.6.10 נסתיימה תקופת ההתחייבות לגבי רוב המנויים ולגבי חלקם הוארכה תקופת ההתחייבות - זאת לאור שינוי המסלול ותנאי השירות ביחס לאותו מספר.
לבקשת התובע, הוצאו חלק מהחשבוניות על שמה של חברת "שאשא אייזנברג- כצה בר" (להלן:"החברה") היות וחלק מהמנויים שימש את החברה בפועל - למרות שהסכם התקשרות נחתם וקוים מול התובע בלבד.
מכאן ואילך מעלה התובע טענות כנגד הנתבעת, שיש בהן - לטענתו- כדי להצביע על הפרת הסכם ההתקשרות בין הצדדים על ידי כך, שהתובע חויב ביתר בסכום של 6,372 ש"ח - כמפורט להלן- ובין היתר, מעלה הוא את הטענות הבאות המצדיקות - לטענתו- השבת הסכום הנ"ל וכן לחייב הנתבעת בסכום נוסף של 3,000 ש"ח בגין עוגמת נפש:
א. מנויים מס' 6577067 ו- 6576868 אינם בשימוש תקופה ארוכה ולכן התבקשה הנתבעת בחודש ינואר 2009 "להעמיד" את דמי השימוש החודשיים של מכשירים אלה לסך של 9.90 ש"ח, אך הנתבעת לא ביצעה דרישה זו והיא גבתה בניגוד למוסכם סך של 2,532.12 ש"ח עבור המכשיר הראשון וסך של 881 ש"ח עבור המכשיר השני.
הנתבעת השיבה בעניין זה, שהוצע לתובע להעביר את הקווים הנ"ל לתוכנית בה יחויבו כאמור, אך התובע סירב לחתום על הסכמי התוכנית הרלוונטיים.
ב. מספר מנויים חויבו בגין "חבילת מוסיקה", חבילת משחקים וכל מיני חבילות שונות ומשונות בלי שהתבקשה חבילות אלו.
בעקבות זאת, פנה התובע אל הנתבעת - פעמים מספר- וביקש לחדול מהחיוב, אך הנתבעת התעלמה מדרישותיו ולעיתים הופסק החיוב וכחודשיים לאחר מכן, שוב חזר החיוב ובגין כך גבתה הנתבעת סך של 1,263.53 ש"ח.
באשר לטענה זו, משיבה הנתבעת, שעל פי רישומיה המנויים אכן הצטרפו לחבילה הנ"ל: מנוי 0526579191 הצטרף ביום 14.3.08 ומנוי 0526579898 הצטרף ביום 13.11.08.
הצטרפות לחבילה כזאת, כמו גם לשירותים אחרים, ניתן לעשות באמצעות המכשיר עצמו בגלישה לאתר הנתבעת ואין להוציא מכלל אפשרות שהמנוי הצטרף ללא ידיעת התובע.
עוד מציינת הנתבעת, שהחיוב בגין שירות זה הופיע מדי חודש בחשבוניות השוטפות שקיבל התובע ולכן הוא היה מודע לכך. מכל מקום, בשני המקרים הוסר השירות, לבקשת התובע ביום 20.6.10.
ג. שני מנויים נוספים: 6578885 ו-6578884 חויבו בגין שיחות לחו"ל על אף שלגבי מנויים אלה נרכשה חבילת שיחות לחו"ל מראש - עליה קיבלה הנתבעת תשלום, אך בנוסף לתשלום זה חייבה הנתבעת גם את החשבון השוטף של המנוי ובפועל גבתה - בניגוד למוסכם- סך של 495.36 ש"ח.
כמו כן, חויבו שני מנויים נוספים: 6579696 ו- 6579898 בסך של 1,200 ש"ח בגין השתתפות עצמית - בניגוד למוסכם.
הנתבעת משיבה לתובע בעניין זה, שהמנויים חויבו בגין שיחות לחו"ל, משום שהם חרגו ממכסת הדקות בחבילה שרכשו ו/או ביצעו שיחות בחיוג ישיר - שאינן כלולות בחבילה שרכשו.
עוד מסבירה הנתבעת כיצד מורכבת חבילת הדקות לחו"ל, כפי שהיא מוצעת על ידי הנתבעת והמנויים חויבו בגין שיחות שאכן בוצעו בחו"ל בעת שהותם של המנויים בחו"ל - הן בשל חריגה ממכסת השיחות הנכנסות והן בשל ביצוע שיחות יוצאות בחיוג ישיר. (ראה טענות הנתבעת בהרחבה לעניין זה בסעיפים 14- 17 לכתב ההגנה)
באשר לטענת ההשתתפות העצמית, מאשרת הנתבעת, שאכן קיימת זכאות שלא נוצלה ולכן יבוצע זיכוי בהתאם.
ד. התובע פנה בכתב אל הנתבעת ביום 27.6.10 והעלה במכתב זה את דרישותיו ובאופן כוחני, הסכימה הנתבעת לזכות את התובע רק אם ישאר לקוח גם בשלוש השנים הקרובות.
ביום 13.5.10 אף שוחח התובע עם נציג הנתבעת וביקש דו"ח קנסות ו/או דו"ח גמר התחשבנות לצורך סיום ההתקשרות, אך הנתבעת התנתה את משלוח הדו"ח בקיום פגישה בין הצדדים.