אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 38044-12-12

פסק-דין בתיק ת"ק 38044-12-12

תאריך פרסום : 31/10/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
38044-12-12
25/04/2013
בפני השופט:
הרשם בכיר נועם רף

- נגד -
התובע:
גרגורי אומנסקי
הנתבע:
ירקון-טורס בע"מ
פסק-דין

1.         עסקינן בתביעה לפיצוי התובע בגין עלות רכישת כרטיסים מפריז לניו-ארק וחזרה, עבורו ועבור אשתו וכרטיסי טיסה מפריז לישראל עבורו ועבור אשתו.

2.         על פי הנטען בכתב התביעה, התובע רכש ממר אבירן דולב - סוכן המשווק כרטיסי טיסה וחבילות נופש מטעם הנתבעת, חבילה שכוללת 2 כרטיסי טיסה לפריז, מלון לארבעה לילות בפריז, 2 כרטיסי טיסה מפריז לניו-ארק ו-2 כרטיסי טיסה מניו-ארק לישראל.

3.         עבור החבילה כאמור, שילם התובע סך של 22,217 ש"ח, כאשר החשבונית נשלחה לתובע בדוא"ל מספר ימים לאחר מכן (החשבונית צורפה לכתב התביעה).

4.         ביום 06.09.2012, קיבל התובע מהנתבעת מכתב אלקטרוני ובו כרטיסי העליה למטוס (צורפו לכתב התביעה).

5.         ביום 10.09.2012, טסו התובע ואשתו לפריז ושהו שם 4 ימים והכל לשביעות רצונם ועל פי ההזמנה. כאשר הגיעו התובע  ואשתו ביום 14.09.2012 לשדה התעופה בפריז על מנת להמשיך את טיסתם לארה"ב, הובהר להם באותו מעמד שכרטיסי הטיסה שלהם בוטלו על ידי סוכנות הנסיעות ואין באפשרותם לעלות על הטיסה.

6.         בעקבות זאת, נאלץ התובע לרכוש כרטיסי טיסה נוספים לו ולאישתו מפריז לארה"ב ובחזרה בעלות של 16,506 ש"ח וכן כרטיסים מפריז לישראל בעלות של 3,181 ש"ח. כמו כן, תובע התובע נזקים בגין עגמת נפש.

7.         על פי הנטען בכתב ההגנה, מר אבירן דולב אינו סוכן מטעם הנתבעת והתובע לא שילם כל סכום לנתבעת. מר אבירן דולב פנה אל הנתבעת והזמין מעת לעת כרטיסי טיסה ושירותי תיירות עבור אנשים שונים, שהוא מסר את שמותיהם לנתבעת. הלקוח של הנתבעת היה מר אבירן דולב והוא זה שרכש את הכרטיסים והיה חב בתשלומם.

8.         בדיעבד, התברר שמר דולב הונה אנשים ונפתחו נגדו תיקים רבים ואף הנתבעת הגישה נגדו תלונה במשטרה.

9.         לכל אורך הקשר בין מר דולב לנתבעת, יידעה הנתבעת את מר דולב שאם במידה ולא ישלם תמורה מלאה עבור הכרטיסים, תבוטל ההזמנה וכך היה גם במקרה של התובע.

10.        התובע צירף לכתב תביעתו חשבונית מס מספר 32603 מהנתבעת מיום 07.09.2012, על סך של 22,217.51 ש"ח.

11.        כמו כן, התובע צירף לכתב תביעתו כרטיס טיסה אלקטרוני עבור כל הטיסות כמפורט בהזמנתו, לרבות שובר למלון בפריז.

            הכרטיסים והשובר נשלחו לתובע אף הם על ידי הנתבעת.

            עדותו של התובע לכך ששילם כספים עבור הטיסות מפריז לניו-ארק וחזרה ומפריז לישראל, נחזתה בעיני כאמינה וזאת בהתחשב בכך שהכרטיסים נרכשו בשדה התעופה, כאשר נודע לתובע שכרטיסיו המקוריים בוטלו זמן קצר לפני כן, טענה שאינה מוכחשת ע"י הנתבעת, וכן לאור זאת שעדותו לכך שכבר שהה בפריז, לא נסתרה.

12.        הנתבעת טוענת כי לא התקבל אצלה כל תשלום עבור הזמנתו של התובע. יחד עם זאת, בהתאם לרשום בחשבונית המס, תאריך הפרעון היה ביום 07.09.2012, דהיינו עובר למועד נסיעתו של התובע לפריז.

13.        בפני התובע הוצג מצג בו שולם התשלום עבור כרטיסי הטיסה ושובר המלון על ידי הנתבעת והוא אף קיבל לידיו כרטיסי טיסה אלקטרוניים, שובר למלון וחשבונית מס.

            יתרה מכך, התובע עלה על הטיסה לפריז ואף השתכן בבית המלון וכל זאת לשביעות רצונו המלאה.

14.        הנתבעת הינה סוכנות נסיעות והיקף האחריות המוטלת על הנתבעת נדונה רבות בפסיקה.  בפסק-דין מנחה שניתן על ידי בית הדין לחוזים אחידים בירושלים, חא (י-ם) 804/07 דיזנהויז יוניתורס נסיעות ותיירות (1979) בע"מ נ' היועץ המשפטי לממשלה [פורסם בנבו] (13.10.2009) הגדיר בית הדין את מעמדה המשפטי של סוכנות הנסיעות והיקף אחריותה. לענייננו יפה קביעתו של בית-הדין:

"... אין לומר כי המבקשת יוצאת מהתמונה מרגע שהיא יוצרת את החבות המשפטית של ספק השירות כלפי הלקוח, אלא רק שבכך היא מממשת חבות מרכזית שלה על פי הסכם ההזמנה. המהלך השני בביצוע ההזמנה הוא מתן השירות ללקוח על ידי ספק השירות. בשלב זה תפקידה של המבקשת הוא אומנם משני, אולם לא חסר נפקות משפטית. מחויבויותיה הן בעיקר בהעברת מידע ללקוח מספק השירותים, ובטיפול בתלונות שיש ללקוח אל מול ספק השירותים. ודוק, התחייבותה המשפטית של המבקשת היא להקנות ללקוח זכות משפטית לקבלת השירות מספק השירותים, ולהבטיח כי שירות כזה אכן יינתן. אין היא נוטלת על עצמה אחריות לאיכותו של השירות האמור, ואף לא לליקויים העלולים ליפול בו (למעט כאלה בהם ניתן לייחס לה אשם)..."

התייחסות נוספת לסוגיה זו ניתן למצוא בת"ק 14867-07-11 רותם לנגר נ' דיזנהאוז יוניתורס נסיעות (1979) בע"מ (באר שבע), 30/12/2011, שם נפסק:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ