ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עפולה
|
27700-02-11
26/10/2011
|
בפני השופט:
תמר נסים שי
|
- נגד - |
התובע:
קאסם אבו אלהיג'ה
|
הנתבע:
חברת פרטנר תקשורת בע"מ
|
פסק-דין |
עניינו של פסק דין זה בתביעה כספית בגדרה עותר התובע לחייב את הנתבעת לשלם לו פיצוי בסך של 10,000 ש"ח.
ואלה טענות התובע:
על פי האמור בתביעה בחודש 12/09 ביצע התובע עסקה טלפונית עם מוקד המכירות של חברת פרטנר לרכישת מחשב נייד.
בירור בדבר אופן התשלום העלה כי התובע חייב לשלם את התשלום בכרטיס אשראי בפריסה ל-36 תשלומים מכיוון שהוא אינו לקוח של הנתבעת ואולם במידה ויצטרף כלקוח ישולם החשבון במצורף לחיוב החודשי השוטף.
לתובע הובהר כי יוכל לשנות בהמשך את אמצעי החיוב.
התובע הצטרף לרשת הנתבעת, ביצע את העסקה וקיבל את המחשב, אך יומיים לאחר מכן בוטלה העסקה על ידו כאשר התברר לו משיחה נוספת שביצע עם מוקד השירות כי לא ניתן לשנות את אמצעי החיוב.
במסגרת ביטול העסקה הובהר לתובע כי יוכל להשיב את הציוד רק במוקד השירות והמכירות בגבעת שאול בירושלים.
ביום 14/12/09 מסר התובע את המחשב בנקודת המכירה בירושלים וקיבל מסמך אשר כותרתו "כתב הסכמה" שם נרשם כי עליו לפנות לחברת האשראי בבקשה לפרוע באופן מיידי את כל יתרת התשלומים ומנגד הנתבעת תזכה אותו בגין ערך העסקה בתשלום אחד בהמחאה.
התובע פנה מיד לחברת האשראי ופרע את סכום העסקה במלואו ושלושה ימים לאחר מכן זוכה חשבונה של הנתבעת בכל הסכום.
התובע המתין למשלוח ההמחאה ע"י הנתבעת אולם זו לא הגיעה. ביום 6/1/10 שלח לנתבעת הודעת דוא"ל ונענה כי תלונתו הועברה לטיפול הגורמים המטפלים. בחודש מרץ הופתע לגלות בפירוט האשראי זיכוי בגין תשלום אחד מבין 36 תשלומים.
פנייתו הנוספת לנתבעת העלתה כי בשל ביצוע העסקה ב-36 תשלומים אף הזיכוי יבוצע בפריסה זהה והסבריו כי פרע את הסכום בתשלום אחד, לא סייעו.
ביום 3/3/10 נשלחה פעם נוספת הודעת דוא"ל לנתבעת וביום 4/3/10 הושבה לתובע תשובה לפיה עליו לפנות לחברת האשראי לבירור סוגיית הפירעון המיידי.
פניות נוספות בטלפון ובדוא"ל לרבות פנייה מיום 5.4.10 אליה צורף כתב ההסכמה, לא הניבו תוצאה אחרת.
תשובה עניינית התקבלה רק ביום 28/4/10 במסגרתה ציינה הנתבעת כי התשלום הועבר על ידה לחברת האשראי. לפנייתו לחברת האשראי השיבה האחרונה כי שום הוראה לביצוע זיכוי לא התקבלה אצלה.
מכתב שנשלח על ידי באת כוחו ופניות נוספות גם לא סייעו, הזיכוי התקבל לבסוף רק ביום 8/8/10 היינו כתשעה חודשים ממועד ביטול העסקה.
בגין התנהלות הנתבעת נגרמו לתובע נזקים. בתקופה המדוברת הוא נאלץ ליטול הלוואות על מנת לכסות חריגה בחשבון, שיקים שנתן הושבו, נגרם לו נזק כספי כתוצאה מדרישת הנתבעת להשיב את המחשב למרכז השירות בירושלים, כן נגרמו הוצאות בגין יעוץ משפטי ועוגמת נפש.
התובע העמיד תביעתו על סך של 10,000 ש"ח.
טענות הנתבעת:
מנגד ביקשה הנתבעת לדחות את התביעה. לדבריה מדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית המוגשת בהעדר עילה.