אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק א 57099/03

פסק-דין בתיק א 57099/03

תאריך פרסום : 27/07/2008 | גרסת הדפסה

א
בית משפט השלום תל אביב-יפו
57099-03
24/05/2005
בפני השופט:
יחזקאל הראל

- נגד -
התובע:
נורי יעקב
עו"ד יצחק יהב
הנתבע:
1. קליניקה אריאל בע"מ
2. כירורגיה אסטטיקה ולייזר בע"מ

עו"ד רונן גריסרו
פסק-דין

מבוא

1.         התובע, רווק, יליד 1976, ירקן במקצועו, הגיש תביעה כנגד הנתבעות בגין טיפולים שעבר אצל הנתבעות להסרת שיער בלייזר.

2.         הנתבעות, חברות פרטיות, עסקו בזמנים הרלבנטיים לתביעה זו במתן שירותים וטיפולים אסתטיים וקוסמטיים לרבות הסרת שיער בלייזר, השתלת שיער, ניתוחי אף, ניתוחים אסתטיים ועוד.

            בזמנים הרלבנטיים לתביעה זו סניפן המרכזי של הנתבעות היה ממוקם ברחוב ריינס בתל-אביב, והיו להן, במועדים הרלבנטיים לתביעה זו, מספר סניפים ברחבי הארץ, בהם ניתנו טיפולי הסרת שיער בלייזר.

3.         פסק הדין ניתן לאחר ששמעתי ביום 23.5.05 את חקירותיהם הנגדיות של התובע והמומחה הרפואי מטעמו ד"ר יוסף שירי (להלן: "המומחה") ואת חקירתו הנגדית של מנהל הנתבעות, מר שוקי רייכר (להלן: "המנהל").

            כן עיינתי בכתבי הטענות והמסמכים שהוגשו ע"י הצדדים, תצהירי עדויותיהם הראשיות של התובע והמנהל וחוות דעת המומחה.

            כן שמעתי, ביום 23.5.05, את סיכומיהם בע"פ של באי כח בעלי הדין.

4.         כל ההדגשות להלן אינן מופיעות במקור אלא אם צוין אחרת.

תמצית טענות התובע           

5.         לטענת התובע, הנתבעות הציגו בפניו מצג כוזב ולפיו השיער יוסר מגופו לצמיתות בתוך מספר טיפולים, ועל בסיס מצג זה שילם התובע לנתבעות סך של 30,000 ש"ח, אולם בסופו של יום, לכשהסתבר כי אין בסיס למצג זה - נאלץ להפסיק את הטיפול.

            בתביעתו זו תובע התובע השבת התמורה ששילם לנתבעות, וכן תובע פיצוי בגין כאב וסבל, החזר הוצאות נסיעה לטיפולים והוצאות משפט.

6.         לטענת התובע, בעקבות מודעות שפרסמו הנתבעות בעתונות הכתובה במהלך שנת 1998, פנה בשנת 1999 לנתבעות לצורך קבלת שירותי הסרת שיער מגופו.

במודעות אלו נכתב ,בין היתר, כדלקמן:

במודעה שפורסמה ע"י הנתבעות נכתב " טיפולים בלייזר החדיש בעולם - הסרת כל השיער לצמיתות בטיפול אחד. צריך לראות כדי להאמין!..." (מודעה מיום 10.9.98).

במודעה נוספת שפורסמה ע"י הנתבעות נכתב: "בלעדי בארץ! הלייזר היחידי בעולם המסיר שיער לצמיתות בטיפול אחד ... לפני שאתם מוציאים כספכם לריק בכל מיני מכונים המטפלים בלייזר... בטיפולים הנמשכים שנים רבות, הנכם מוזמנים לטיפול הדגמה חינם בלייזר היחידי בעולם המוריד שיער לצמיתות בטיפול אחד!!..." (מודעה מיום 20.11.98).

" הסרת שיער לצמיתות - בטיפול אחד!!! בלייזר החדיש בעולם... ללא סימנים וללא כאבים..."(מודעה מיום 3.1.99).

לתצהירו של התובע צורפו מודעות נוספות ודומות אשר פורסמו ע"י הנתבעות.

7.         לטענת התובע, הוא פנה לנתבעות על בסיס המודעות שפורסמו על ידן מספר חודשים טרם פנייתו אליהן ביום 22.8.99, ואשר בהן הוצג מצג ולפיו בטיפול אחד יוסר השיער לצמיתות.

8.         במועד הנ"ל, נפגש התובע עם מנהלת סניף הנתבעות באשדוד, הגב' אילנית (להלן: "אילנית"). בתצהירו ובחקירתו הנגדית טען התובע כי מאז הגיעו לגיל 19 לערך הפריע לו השיער הרב שבגופו, דבר שגרם לו לתחושת חוסר בטחון, ועל כן ביקש להסירו על מנת לשפר את הרגשתו ובטחונו האישי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ