אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסיפיק רכב ותחבורה בע"מ נ' צברי ואח'

פסיפיק רכב ותחבורה בע"מ נ' צברי ואח'

תאריך פרסום : 16/06/2012 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום רמלה
42970-03-11
12/06/2012
בפני השופט:
צבייה גרדשטיין פפקין

- נגד -
התובע:
פסיפיק רכב ותחבורה בע"מ
הנתבע:
1. אהרן רון צברי
2. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

התובעת היא חברה העוסקת בהשכרת רכבים, לטענתה אחד הרכבים שבבעלותה מסוג הונדה (להלן: ההונדה) נפגע מרכב מסחרי בו נהג הנתבע 1 (להלן: הרכב המסחרי), הרכב המסחרי היה מבוטח במועד הרלבנטי על ידי הנתבעת 2.

לטענת התובעת להונדה נגרמו נזקי רכוש ומכאן התביעה לחייב את הנתבעים בגין נזקי התובעת.

 

טענות הצדדים

1.מטעם התובעת העיד מר איציק סוויסה שהיה נהג ההונדה בתקופה הרלבנטית.

2.לטענת נהג ההונדה התאונה היתה בצמת ברחוב טשרניחובסקי בפנייה ימינה לרחוב אלנבי. לטענתו בצמת יש שני מסלולים לפנייה ימינה. לטענתו שני הרכבים, ההונדה והרכב המסחרי, עמדו ברמזור, ומשתחלף האור ברמזור לירוק, החל נהג הרכב המסחרי בנסיעה, כשהוא פונה בצורה לא נכונה ופגע ברכב ההונדה בפגוש ובצדו האחורי השמאלי של רכב ההונדה.

(בהרחבה ראה בפרוטוקול עמ' 1 שורות 13 – 23).

התובעת הגישה תמונות בצבע של ההונדה, הוגש וסומן ת/1.

כמו כן הוגשה ההודעה על האירוע שנמסרה על ידי נהג ההונדה לתובעת, הוגש וסומן ת/2.

3.לטענת נהג הרכב המסחרי שני הרכבים החלו לסוע עם מופע האור הירוק ברמזור, וכשהגיעו לאמצע הצמת הרגיש נהג הרכב המסחרי מכה ברכבו, לטענת נהג הרכב המסחרי "הוא (נהג רכב ההונדה – צ.ג.פ) לא הסתובב נכון וכן הוא פגע בי" (על תיאור האירוע ראה בפרוטוקול עמ' 3 שורות 13-16 והציטוט המובא מעמ' 3 שורה 22).

הודעת נהג הרכב המסחרי הוגשה וסומנה נ/1.

4.לאחר שמיעת עדויות הנהגים, ולאחר שהנהגים הדגימו לפני את קרות התאונה וכן מתוך עיון במסמכים אני קובעת כי התובעת הוכיחה, בהתאם לרף המוטל עליה במשפט אזרחי, כי האחריות לתאונה היא של נהג הרכב המסחרי, והכל מהנימוקים הבאים:

א.עדותו של נהג ההונדה היתה עקבית וקוהרנטית, ומתיישבת עם תמונות רכב ההונדה.

ב.מיקום הנזק ואופי הפגיעה - על פי תמונות ההונדה (ת/1) הנזק שנגרם להונדה הוא נזק של תלישת הטמבון הקדמי.

לו היה נהג רכב ההונדה ממשיך בנסיעתו אל נתיב נסיעתו של הרכב המסחרי, אופי הפגיעה ומיקומה היה שונה.

או אז היתה צריכה להיות פגיעה בחלק הקדמי של הרכב מקדימה ולא בצדי הרכב. כך גם לא היתה תלישה של הטמבון, כי אם נזק מסוג "מעיכה".

ג.גם לגרסת נהג הרכב המסחרי הוא החל בנסיעתו לפני ההונדה:

"התכלתי (צ.ל התחלתי – צ.ג.פ) לנסוע איך שהגעתי לאמצע הצומת הרגשתי מכה ישר בלמתי ויצאתי"

(עמ' 3 לפרוטוקול שורות 14-15).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ