אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 30215-03-15 ועדה מקומית לתכנון ובניה רחובות נ' ועדת ערר מחוזית מחוז מרכז ואח'

עת"מ 30215-03-15 ועדה מקומית לתכנון ובניה רחובות נ' ועדת ערר מחוזית מחוז מרכז ואח'

תאריך פרסום : 27/08/2015 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי מרכז - לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
30215-03-15
26/04/2015
בפני השופטת:
ורדה מרוז - סג"נ

- נגד -
העותרת:
ועדה מקומית לתכנון ובניה רחובות
עו"ד שרה פריש ו/או רונית אלפר ו/או גיל זילבר
המשיבים:
1. ועדת ערר מחוזית מחוז מרכז
2. אזו-ריט רחובות בע"מ

עו"ד מפרקליטות תל אביב (אז')
עו"ד ענת בירן ו/או אפרת לרנר
פסק דין
 

 

כללי

 

  1. עניינה של עתירה זו בשאלת סיווגם של שטחי מעבר בקניון רחובות – האם יש לסווגם כשטחים עיקריים או שמא כשטחי שירות.

    הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות (להלן: "העותרת") החליטה לסווג שטחים אלו כשטחים עיקריים. על החלטה זו ערערה המשיבה 2, אזו-ריט רחובות בע"מ (להלן: "המשיבה 2" או "הקניון"), לוועדת הערר המחוזית מחוז מרכז (להלן: "וועדת הערר") אשר קיבלה את הערר בחלקו ובהחלטה מיום 18.1.15 קבעה, כי שטחי דוכנים ומסעדות שניצבים דרך קבע במעברי הקניון, בתוספת שיעור של 30% משטחם - יסווגו כשטחים עיקריים ויתרת המעברים תסווג כשטחי שירות.

    על החלטה זו משיגה העותרת בעתירה זו.

    גדר המחלוקת

  2. קניון רחובות הוקם בראשית שנות ה - 90' כמבנה שהכיל קומות מסחר בשטח של כ- 21,000 מ"ר, בניין משרדים (העירייה) ובניינים נוספים בשטח של כ- 8,000 מ"ר ושטחי תחבורה ציבורית של כ – 18,000 מ"ר – על פני מקרקעין המשתרעים על 37 דונם וידועים כחלק מגושים 3703, 3701 (להלן: "המקרקעין").

     

  3. במרוצת השנים הוצאו היתרי בנייה להרחבת הקניון ושדרוגו עד למצבו הנוכחי, המשודרג. בשנת 08' נרכש הקניון על ידי קבוצת "בריטיש ישראל" מקבוצת "מליסרון בע"מ", אשר פעלה בשיתוף עם הקניון החל משנת 09' ואילך לשדרוג הקניון.

     

  4. במסגרת השדרוג וכחלק מאישור תכנית רח/מק/2010/34/ה הוגדל היקף השטח המסחרי בקניון בכ- 51% וכן הוגדלו שטחי המשרדים על חשבון שטחים שיועדו מלכתחילה לרציפי תחנה מרכזית, לאחר שייעוד זה בוטל.

     

  5. הואיל והקניון הוקם "טלאי על טלאי" ביקשה העותרת עם הקמת האגף החדש להסדיר את המצב הקיים והורתה למשיבה 2 להגיש בקשה להיתר שתשקף את מצב הבינוי הקיים בקניון כתנאי לקבלת טופס 4 (להלן בהתאמה: "הבקשה להיתר", או "היתר מצב קיים").

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ