עת"מ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
|
1052-05-15
28/05/2015
|
בפני השופטת:
זהבה בוסתן
|
- נגד - |
העותר :
נידאל ג'ראמנה
|
המשיבים:
1. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (אגף הרישוי) - מדינת ישראל 2. ג'ק לוי - מנהל תחום קציני בטיחות בתעבורה במשרד התחבורה
|
החלטה |
בפני בקשה למתן צו ביניים, המורה על עיכוב ביצוע החלטת המשיב 2 מיום 31.3.15 (להלן: "ההחלטה"), על התליית כתב הסמכתו של המבקש לשמש כקצין בטיחות, לתקופה של 6 חודשים החל מיום 1.6.15 ועד ליום 30.11.15, והתניית חידוש כתב ההסמכה שלו, לשמש כקצין בטיחות בביצוע מבחן אישיות במכון אדם מילוא.
המבקש נדרש להפקיד את כתב ההסמכה לשמש כקצין בטיחות עד יום 31.5.15.
בד בבד עם הגשת הבקשה לצו ביניים הוגשה עתירה המופנית כנגד ההחלטה בה עותר המבקש לבטל את ההחלטה.
אלה העובדות הרלוונטיות:
1.העותר מחזיק בתעודת בוחן רכב משנת 1995 ומשמש כקצין בטיחות בתעבורה משנת 2006, בהתאם לכתב הסמכה מס' 3146.
המשיב 1 (להלן: "משרד התחבורה") אחראי על ניהול התשתית התחבורתית במדינת ישראל, בין היתר הוא מוסמך להעניק, להתלות, לשלול תעודות הסמכה לשמש כקצין בטיחות בתעבורה מכח פקודת התעבורה [נוסח חדש] ותקנות התעבורה תשכ"א- 1961 (להלן: "תקנות התעבורה").
2.לטענת המבקש, ההחלטה ניתנה משיקולים זרים, תוך ניגוד עניינים, ומשוא הפנים והיא נגועה בחוסר סבירות המצדיקים את ביטולה. ההחלטה ניתנה לאור חשדות שהתעוררו אצל המשיבים לפיהם ביום 24.6.14 שוחררו מנמל חיפה כלי רכב/ משאיות מבלי שהמבקש נכח בנמל ומבלי שנבדקו על ידו בניגוד להוראות פקודת התעבורה, תקנות התעבורה ונוהל מס' 0014/14.
3.לטענת המבקש החשדות בלתי מבוססים ונשענים על ראיות בלתי משכנעות ובלתי סבירות תוך התעלמות שיטתית/מכוונת מראיות וממסמכים מהותיים, ועל סמך עובדות בלתי נכונות.
4.לטענת המשיבות, ההחלטה ניתנה לאחר שהתקיים הליך מנהלי ללא רבב, לאחר שנערך למבקש שימוע בנוכחות בא כוחו ולאור מכלול הנתונים שהיו בפני המשיב 2. מנתונים אלה עולה כי המבקש אינו מקיים את תפקידו ומאפשר שחרור משאיות ללא בדיקה בטיחותית כנדרש ובכך הפר את חובותיו לפי תקנה 585 לתקנות התעבורה ואת האמון שניתן לו כבעל תפקיד משמעותי.
5. ביום 20.11.14 נשלחה לעותר הזמנה לשימוע חתומה על ידי המשיב 2, מר ג'קי לוי מנהל תחום קציני בטיחות, בה נטען כי ביום 24.6.14 עגנה בנמל האוניה ALIOS בסביבות השעה 08:00 והחלה לפרוק משאיות. בהתאם לנוהל, שחרור משאיות מותנה בבדיקת קצין בודק. מר ג'קי לוי עמד בסמוך לאנייה בעת הפריקה ובכל העת שבה צפה בהליך פריקת המשאיות והעברתן למגרש החנייה לא ראה את העותר בסמוך לאנייה או במגרש החנייה.
ביום 16.7.14 פנה מר ג'קי לוי למר בני לפלר מ"מ מונה בטיחות בנמל חיפה כדי לבדוק אם על פי המידע המתועד במחשבי הנמל נכח העותר בשטח הנמל ביום 24.6.14. מר לפלר השיב כי באותו מועד לא נכח העותר בנמל.
עוד צוין בהזמנה לשימוע כי ממצאים אלה הוצגו בפני העותר, על מנת לאפשר לו להתייחס אליהם ותשובתו של העותר היתה כי נכח בנמל. לאור הכחשתו של העותר בוצעה חקירה חוזרת בקשר לנוכחות העותר בנמל מול הממונה על הביטחון מר ירון קליין שהשיב במכתב מיום 28.8.14 כי בתאריך 24.6.14 הגיע העותר לנמל בשעה 12:35 בכניסת הולכי הרגל ויצא מהנמל 2 דקות אחרי כן בשעה 12:37. לאור החשש כי כלי הרכב יצאו מהנמל ונושאים חתימה וחותמת של כשירות על ידי העותר ולא נבדקו כלל, הוא מוזמן לשימוע.