אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 17658-05-16 ש' (אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 17658-05-16 ש' (אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 05/06/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה
17658-05-16
29/05/2016
בפני ס. נשיא:
ר' שפירא

- נגד -
עותר:
ס' ש' (אסיר)
עו"ד גב' תמי אולמן
משיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
2. מדינת ישראל

פסק דין
 

 

עתירה זו מופנית כנגד החלטת שב"ס שלא להוציא את העותר לחופשה. העותר מרצה את מאסרו בכלא כרמל. מדובר במאסרו התשיעי. כבר חלפה כמחצית מתקופת מאסרו. העותר טוען כי התנהגותו בכלא תקינה וכי אין עילה שלא להוציאו לחופשה. יוער כי בכתב העתירה התמקד העותר בעניין חופשותיו. בטיעון בפני הועלו גם טענות כנגד החלטות שב"ס לפיהן על העותר לעבור טיפול במילה מסמים, זאת על אף שלטענתו הוא אינו משתמש בסמים כבר כ 20 שנים.

 

מתגובת שב"ס עולה כי העותר מרצה מאסרו זה לאחר שהורשע בעבירה של סחר בסמים. בהתאם, ועל רקע עברו הפלילי העשיר, קבעו גורמי הטיפול כי עליו להשתלב בתכנית טיפולית לגמילה מסמים. יצוין כי עקב בעיות רפואיות שיש לעותר, ושלא יפורטו מטעמי צנעת הפרט, בחנו גורמי הטיפול בכלא, ביחד עם גורמי הרפואה, את עניינו ולגישתם ראוי לשלב את העותר בתכנית טיפולית. בהתייחס לטענת העותר כי הוא אינו משתמש בסמים מאשר שב"ס כי בבדיקות נרקולוגיות לא אובחן צורך בגמילה פיזית. עם זאת סבורים גומי הטיפול בשב"ס כי יש צורך בטיפול הגמילה שעניינו בהרגלי התנהגות של העותר ודפוסי חשיבתו וחייו.

 

ב"כ העותר חזרה על טענות העותר כי הגם שהוא הורשע בעבירת סחר בסמים הוא אינו משתמש בסמים, כפי שעלה מכל הבדיקות שנערכו לו. מכאן שאין בסיס לדרישת שב"ס כי העותר ישולב בטיפול גמילה כתנאי לשקילת בקשותיו ליציאה לחופשה.

 

דין העתירה להידחות.

 

כפי שהוסבר היטב ע"י גורמי הטיפול, בעתירה זו וברבות אחרות ודומות, טיפול הגמילה אינו מתמקד רק בהיבט הפיזי של גמילה מסמים, אלא בעיקר בדפוסי ההתנהגות שהם פועל יוצא למעורבות בעולם הסמים. העותר נגמל, ככל הנראה, מהשימוש בסמים, וטוב שכך. אולם העותר לא שינה את אורח חייו המעורב בקהילת משתמשי הסמים. גם אם בהיבט הפיזי הוא אינו נדרש לטיפול גמילה הרי שבהיבט ההתנהגותי עוד דרך ארוכה בפניו. על כך מעידה הרשעתו בגינה הוא מרצה את מאסרו, שכאמור הוא התשיעי במניין.

 

בהתאם, לא מצאתי כל פגם בעמדת גורמי הטיפול בעניינו של העותר. כפועל יוצא מכך אינני רואה גם כל עילה להתערבות בהחלטת גורמי שב"ס שלא להוציא את העותר לחופשה, לעת הזאת. החלטת שב"ס מבוססת על המלצות הגורמים המקצועיים ובהתייחס לעברו העשיר של העותר. מדובר בהחלטה מקצועית שהתקבלה במסגרת סמכויות שב"ס ומשיקולים ענייניים. אין כל עילה במקרה זה להתערב בהחלטה.

 

העתירה נדחית.

 

אין אלא לקוות כי העותר ישתלב בהליך טיפולי וילמד לשנות את אורחות חייו, זאת בתקוה שמאסר זה יהיה האחרון.

 

המזכירות תשלח פסק דין לב"כ הצדדים.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ