אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 15186-05-16 כהן(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 15186-05-16 כהן(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 25/05/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה
15186-05-16
15/05/2016
בפני שופט:
ס. נשיא

- נגד -
עותר:
אורן כהן (אסיר)
עו"ד מ. כרמל
משיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
2. מדינת ישראל

פסק - דין

 

עניינה של עתירה זו בהחלטת שב"ס להפסיק את חופשותיו של העותר וכן להעבירו מאגף נס לאגף אחר.

העותר מרצה מאסר שני למשך 30 חודשים, אליו הצטרפה גם תקופת מאסר מותנה שהופעל, כך שסך הכל עליו לרצות 3 שנים ועוד 4 חודשים וזאת בגין ביצוע עבירת שוד ועבירות נוספות. אין חולק כי העותר יצא לחופשות סדירות. לאחרונה, משחזר מחופשה, הועבר מאגף נ"ס לאגף ענישה ונשללו ממנו טובות הנאה אשר ניתנו בעבר בגין התנהגות תקינה. העותר טוען כי לא היתה כל סיבה לשנות את התנאים שהיו לו בכלא והוא מבקש לחזור לאגף השיקומי, אגף נ"ס, וכן לסבב חופשות.

 

שב"ס טוען כי עקב מידע שהתקבל בעניינו של העותר, מידע שלילי בענין מעורבות בהימורים, הוחלט להעביר את העותר מאגף נ"ס לאגף אחר ולהוציאו לסבב חופשות. יצוין כי על פי המידעים, מעורב העותר בהתנהגות שלילית בתחומי הכלא ומכאן גם ההחלטה.

 

העותר מודע היטב לטענות כי הוא מעורב בהימורים ואף ציין כי הוא זומן לשיחה אצל הקמ"ן והסביר לו שאין מדובר בהימורים של ממש אלא במשחקים שבהם מהמרים על חטיפים וכיו"ב. לטענתו הוא לא היה מעורב בשום שלב באלימות או בכל עבריינות אחרת.

 

אין חולק כי סוגיית ההימורים בכלא מצויה בלב החלטת שב"ס, כפי שהבהירה ב"כ שב"ס וכפי שהעותר מודע מהשיחות שהיו לו עם הקמ"ן. מעיון במידעים שהוצגו לעיוני עולה למעשה כי סוגיית ההימורים היא הרבה מעבר לאותם משחקים "על במבה וקולה", כפי שטוען ב"כ העותר. לא ארחיב בפירוט תוכנם של המידעים ואולם אציין רק כי ממכלול הידיעות המוצלבות עולה כי מדובר בהימורים משמעותיים אשר הובילו הן לאלימות בין אסירים בכלא ובנוסף נראה כי הדבר נעשה אגב קשר עם גורמים עבריניים כאלו ואחרים מחוץ לכלא (ראו לענין זה ידיעה 2153681). מטבע הדברים לא ניתן לחשוף את המידעים ואולם האמור בהם מצדיק, ללא ספק, את החלטת שב"ס ולו כהחלטת ביניים עד אשר תיערך בדיקה נוספת בכל הנוגע לאמינותם של המידעים.

 

 

 

אשר על כן, העתירה נדחית.

 

עם זאת ומאחר ומדובר בהחלטה המבוססת על מידעים (הגם שמוצלבים וממספר מקורות), ראוי כי תיערך בחינה נוספת של כל העולה מהמידעים, לרבות הידיעה שמספרה הוזכר לעיל. ראוי שבדיקה זו תעשה בתוך 30 יום ולאחר מכן, בכפוף לממצאי הבדיקה, ישקול שב"ס שוב את עניינו של העותר.

 

בכפוף לאמור לעיל, העתירה נדחית.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ