אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 11847-04-15

עת"א 11847-04-15

תאריך פרסום : 07/05/2015 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה כבית-משפט לעניינים מנהליים
11847-04-15
28/04/2015
בפני השופט:
רון שפירא

- נגד -
העותר:
ליעד מזרחי (אסיר)
המשיבים:
1. הממונה על עבודות שירות - מפקדת גוש צפון
2. מדינת ישראל פרקליטות פלילית מחוז חיפה

עו"ד היעוץ המשפטי של שב"ס
עו"ד פרקליטות פלילית מחוז חיפה
פסק דין

בפני עתירה המופנית כנגד החלטת מפקד המחוז הצפוני של שב"ס, אשר אימץ את המלצת הממונה על עבודות השירות והורה כי העותר יחדל מריצוי עבודות שירות וירצה את יתרת מאסרו, 71 ימי מאסר בפועל, במתקן כליאה.

מעיון במסמכים שהציג שב"ס, עולה כי התנהלותו של העותר לאורך תקופה ממושכת לא הייתה תקינה. העותר הועבר בין מספר מקומות עבודה לאחר שהחל לעבוד שם, ועקב ליקוי בעבודתו סירבו מעסיקים להמשיך בהעסקתו. התנהלותו לאורך תקופת עבודות השירות הייתה רוויה היעדרויות (ככל הנראה עקב אילוצים אשר גרמו לו לעבוד לשם פרנסת משפחתו). בין לבין סבל גם העותר מבעיה רפואית.

לעותר נערכו מספר שיחות בירור והובהרה לו חומרת התנהלותו, אולם הוא לא השכיל לשנות את דפוסי התנהגותו.

נראה, לכאורה, שעל פניו המלצתו של עורך השימוע הייתה מבוססת כדבעי.

עם זאת, לא ניתן להתעלם במקרה זה מנתוני גילו של העותר, וכן מהגורמים שבעטיים נעדר מהעבודה. העותר היה, למעשה, קטין הן בעת ביצוע עבודות השירות והן בעת שזומן לשימוע. מדובר בקטין אשר נאלץ, מסיבות שאינן תלויות בו, לפרנס את אמו. לא ברור האם ניתן לנתונים אלו המשקל הראוי בטרם מתקבלת החלטה שעניינה, בפועל, כליאתו של צעיר, אשר זה עתה עבר את גיל 18, וזאת לראשונה בחייו.

מעבר לאמור, כאשר מדובר בקטין, היה על עורך השימוע להקפיד שבעתיים בכל הנוגע להסדרת ייצוגו של הקטין על ידי עורך דין לצורך השימוע. אמנם הקטין קיבל זימון לשימוע, שם נרשם במפורש כי הוא רשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין, ולא דאג להסדיר את ייצוגו. עם זאת, כאשר מדובר בקטין, על רקע כל הנסיבות הנ"ל, היה על עורך השימוע לברר עמו בטרם תחילת השימוע, האם הוא מודע לזכותו להיות מיוצג על ידי עורך דין, והאם פעל להסדיר עניין זה. דבר זה לא נעשה, עד כמה שעולה מפרוטוקול השימוע, וגם בכך נפל, לטעמי, פגם המצדיק בחינה חוזרת בעניינו של העותר.

אשר על כן, ומבלי שהדבר ייחשב כהבעת עמדה לגופו של עניין, אני מורה כדלקמן:

החלטתו של מפקד המחוז הצפוני של שב"ס, אשר הורה על הפקעת עבודות השירות, תבוטל.

עניינו של העותר יוחזר לשימוע, אשר ייקבע במועד בו יתייצב העותר, ביחד עם בא כוחו, בפני עורך השימוע. הסנגור ידאג להמציא לעורך השימוע את כל הנתונים הדרושים לעניין, לרבות כל האישורים על בסיסם טען בפני בית המשפט כי לעת הזו נמצא הפתרון הכלכלי למשפחת העותר, באופן שיוריד ממנו את המעמסה של פרנסת אמו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ