אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עזבון המנוח דוד נ' בטוח לאומי-סניף באר שבע

עזבון המנוח דוד נ' בטוח לאומי-סניף באר שבע

תאריך פרסום : 18/08/2010 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
3040-07
16/08/2010
בפני השופט:
משה טוינה

- נגד -
התובע:
עזבון המנוח דוד
הנתבע:
בטוח לאומי-סניף באר שבע
פסק-דין

פסק דין

1.התביעה נשוא פסק דין זה עניינה החלטת הנתבע מתאריך 21.11.06 שבה נדרש המנוח דודי סלומון ז"ל להשיב את כספי ההלוואות אשר הוענקו לו מכח הסכם הניידות; הלוואה עומדת, הלוואה מקרן הלוואות והלוואה לרכישת אביזרים מיוחדים.

2.אפתח בעובדות הרלוונטיות לפסק דין זה. העובדות הן כדלקמן;

א.המנוח, מר דוד סלומון, סבל ממחלת סוכרת. למרבה הצער, מר סלומון לקה באירועים מוחיים ועבר ניתוח לקטיעת רגליו.

ב.בתאריך 19.6.05 הגיש המנוח מר סלומון תביעה להטבות על פי הסכם הניידות, אשר במסגרתו ביקש לאשר בנו מר רונן סלומון ואת כלתו , הגברת ליטל סלומון כמורשי נהיגה מטעמו.

מר סלומון הצהיר שבבנו ובכלתו מתקיימים התנאים להגדרתם כ"מורשי נהיגה" כמשמעות המונח בהסכם הניידות, בהיותם קרובי משפחה אשר מתגוררים עימו "בקביעות באותו בניין או במרחק שאינו עולה על 500 מטר בקו אווירי".

גם בני הזוג רונן וליטל סלומון חתמו על הצהרה לפיה הם עונים על התנאים להכרה כקרובי משפחה מורשי נהיגה. (נ/1, עמוד 4)

ג.מר סלומון דוד חתם על כתב התחייבות שבו התחייב להודיע למוסד לביטוח לאומי על כל שינוי שעשוי להשפיע על זכאותו להטבות על פי ההסכם.

סעיף 10 לכתב ההתחייבות החתום בידי מר דוד סלומון ז"ל, מפרט את האירועים שבהם חלה עליו חובת דיווח למחלקת ניידות במוסד לביטוח לאומי באופן מיידי ובכתב.

בין אלו ניתן למנות שינוי במקום המגורים של מר סלומון או של מורשה הנהיגה (סע' 10ז) ואשפוז בבית חולים או במוסד או מאסר (סע' 10ח').

ד.גם בני הזוג סלומון חתמו על הצהרה בזה הנוסח;

"הנני גר בקביעות באותו בניין בו מתגורר המוגבל בניידות או בטווח של עד 500 מטר מביתו, או בבניינים הקרובים ביותר זה לזה בתחום אותו ישוב. לפיכך ולאור האמור לעיל, הנני מתחייב בזה כדלקמן;

1...

2.להודיע למחלקת ניידות אם ארע אחד מן המקרים המפורטים בחלק א' לעיל, סעיף 10 א, ז, ח, ט, וכן אם אינני "קרוב משפחה" ומוניתי כ"מורשה נהיגה" - להודיע למחלקת ניידות על כל שינוי בתנאי העסקתי.

3.ידוע לי כי במידה ואפר התחייבות כלשהי מהתחייבויותיי בכתב התחייבות זה, יהא המוסד רשאי לבטל את האישור שניתן לי לנהוג ברכב."

ה.המנוח המציא אישר מטעם שיאון משרד למדידות כי המרחב בין כתובתו של הבן רונן ובין ביתו ברח' אריה באשקלון נמוך מ-500 מטר (נ/4)

ו.על יסוד התחייבויותיהם של מר דוד סלומון ז"ל, בנו וכלתו, הוצא למר סלומון ז"ל אישור על הלוואה (נ/5). מר סלומון ז"ל מימש את ההלוואה עומדת בתאריך 11.12.05 (נ/8).

ז.במהלך החודשים ינואר עד מרץ 2006, שולמו לידי מר סלומון ז"ל הזכויות לפי הסכם הניידות.

על כך נחקר בנו של המנוח והשיב כדלקמן;

"ש.אתה יכול לאשר שאת הכספים קיבלתם בהתאם לתאריכים פה ב-18 לינואר קיבלת השלמה מקרן ההלוואות של 3,000 ₪.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ