אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עומר מטר ובניו בע"מ נ' אשקריט מוצרי בטון בע"מ

עומר מטר ובניו בע"מ נ' אשקריט מוצרי בטון בע"מ

תאריך פרסום : 17/07/2013 | גרסת הדפסה

תא"ק
בית משפט השלום תל אביב - יפו
45045-07-10
04/07/2013
בפני השופט:
הדס פלד

- נגד -
התובע:
עומר מטר ובניו בע"מ
הנתבע:
אשקריט מוצרי בטון בע"מ

החלטה

בפניי בקשת התובעת, עומר מטר ובניו בע"מ (להלן: "המבקשת") לתיקון כתב התביעה, הכולל את הגדלת סכום התביעה.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה לה, להלן החלטתי:

תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 מסמיכה את בית המשפט לאפשר לבעל דין לתקן את תביעתו בכל עת, כך שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין.

בסוגיית תיקונם של כתבי טענות נקטה הפסיקה גישה ליברלית (ר' ר"ע 330/85 אלבו נ' רבינטקס תעשיות בע"מ, פ"ד לט(2) 556, 557; ע"א 3092/90 אגמון נ' פלדבוי, פ"ד מו(3) 214, 218).

בבואו לבחון בקשה לתיקון כתב טענות, על בית המשפט לשקול האם התיקון יאפשר לו להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת; את השלב שבו הוגשה הבקשה; האם הבקשה נגועה בשיהוי או הוגשה בחוסר תום-לב; והאם יש בתיקון כדי לקפח זכותו של הצד שכנגד (ר' רע"א 5215/12 רונדופלסט נ' אלכס בירמן (פורסם בנבו, 5.10.12).

המבקשת טוענת כי התיקון נובע מהשלמת העבודות ועריכת חשבון סופי, וכי התיקון יאפשר לבית המשפט להכריע בכל השאלות השנויות במחלוקת.

המשיבה טוענת, בין היתר, כי מדובר בשינוי רחב היקף, המנוגד להוראות ההסכם שביניהן.

מקומן של טענות אלה הינו בעת ברור התביעה.

אני סבורה כי יש לאפשר את התיקון, על מנת לברר את כל המחלוקות בין הצדדים ולייעל את הדיון. כמו כן, בשלב הנוכחי בטרם הוגשו תצהירי עדות ראשית, אין בכך כדי לקפח את זכויות המשיבה באופן המצדיק את אי התרת התיקון.

כתב תביעה מתוקן יוגש בתוך 15 ימים.

המשיבה זכאית לתקן את כתב ההגנה בתוך 30 ימים מיום קבלת כתב התביעה המתוקן.

ימי הפגרה יובאו במניין המועדים.

הצדדים ישלימו הליכים מקדמיים עד לא יאוחר ממועד הקדם משפט הקבוע ליום 23/10/13.

בגין בקשה זו ותיקון כתב התביעה, וכן לנוכח איחור המבקשת בביצוע ההליכים המקדמיים והגשת תצהירי העדות הראשית, על המבקשת לשאת בהוצאות המשיבה בסך של 1,000 ש"ח.

ניתנה היום, כ"ו תמוז תשע"ג, 04 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ