אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עוז ואח' נ' אוזן ואח'

עוז ואח' נ' אוזן ואח'

תאריך פרסום : 13/04/2014 | גרסת הדפסה

תא"ק
בית משפט השלום כפר סבא
18741-02-14
06/04/2014
בפני השופט:
מירב בן-ארי

- נגד -
התובע:
1. אבי עוז
2. אילת עוז

הנתבע:
1. אריה אוזן
2. מרים אוזן

החלטה

1.בקשת הנתבעים לעיכוב הליכים והעברתם לבוררות.

רקע

2.התובעים רכשו ביום 11.7.10 את משק מספר 28 במושב ניצני עוז, שהוא אגודה שיתופית (להלן: משק 28, המושב).

בהסכם הרכישה עליו חתמו התובעים (להלן: ההסכם) צוין כי הקונים (היינו – התובעים) מקבלים עליהם את תקנון האגודה (להלן: התקנון).

לפי התשתית העובדתית שהונחה על ידי הצדדים, התובעים נמצאים בהליכים לקבלתם כחברים באגודה השיתופית. התקבלה הסכמת ועדת הקבלה של המושב אך טרם התקבלה החלטת האסיפה הכללית (שהיא זו המאשרת חברות באגודה).

3.הנתבעים הם הבעלים של משק 29 במושב, הגובל במשק 28.

4.התובעים הגישו כתב תביעה בסדר דין מקוצר, לפינוי הנתבעים וסילוק ידם משטח משק 28. לטענת התובעים, הנתבעים הסיגו את גבול משק 28, באופן שהציבו בשטחו חממות מבנים ושער חשמלי. התובעים צירפו לתביעתם חוות דעת מודד באשר לפלישה.

הבקשה הנוכחית

5.הנתבעים עותרים לעיכוב ההליכים בתובענה זו, על יסוד סעיף 5 לחוק הבוררות, התשכ"ח – 1968, ומכוח תניה בדבר בוררות בתקנון.

טענות הצדדים

6.לטענת הנתבעים, התובעים מחויבים בהוראות התקנון. מכוחו, קיימת חובה להפנות את הסכסוך שבין הצדדים לבוררות. זאת, נוכח סעיף 196 לתקנון הקובע כך:

"ישוב סכסוך

כל סכסוך הנובע מחברות באגודה או מעסקי האגודה, לרבות פרוש תקנון זה או פרוש סעיף מסעיפיו, או תביעות כספיות, אשר יתגלע בין חברים, חברים-לשעבר, יורשיהם או נציגיהם החוקיים מצד אחד, לבין אגודה, חבריה, פקידיה או חברי ועד ההנהלה שלה מצד שני, יימסר, לפי דרישת אחד הצדדים, לבוררות בפני בוררים שיתמנו ע"י הועדה המשפטית של תנועת המושבים, ורשות השיפוט של ההסתדרות הכללית כערכאת ערעור".

הנתבעים טענו כי סעיף זה נקבע נוכח אופייה המיוחד של האגודה השיתופית, ומטרתו להביא לכך שהסכסוכים יתבררו בפני גופים פנימיים של האגודה, או גופים אחרים שקרובים להגשמת הרעיון השיתופי.

בענייננו, מדובר ב"סכסוך פנימי" (ולא סכסוך הנוגע לחוקיות מוסדות האגודה, שלפי ההלכה אינו נדון בבוררות) ועל כן, חל סעיף 196 לתקנון, ויש להפנות את הסכוך לבוררות.

7.התובעים טענו כי הם אינם מחויבים בהוראות התקנון, משום שלא חתמו עליו וכמו כן, הם טרם התקבלו כחברים באגודה השיתופית.

עוד טענו, כי התקנון אינו חל על הסכסוך מושא התביעה, שעניינו פלישה והסגת גבול, וכי אין כל יתרון לגוף אחר על פני בית המשפט בסכסוך מסוג זה.

דיון

8.לאחר עיון בבקשה ובתגובות, מצאתי כי דין בקשת הנתבעים להתקבל.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ