אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עודתאללה ואח' נ' אסמאעיל

עודתאללה ואח' נ' אסמאעיל

תאריך פרסום : 24/05/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום נצרת
13538-04-09
23/05/2010
בפני השופט:
עירית הוד

- נגד -
התובע:
אחמד אסמאעיל
הנתבע:
1. אחמד עודתאללה
2. ח'אלד אסמאעיל

החלטה

1.לפני בקשה לפי תקנה 467 לתקנות סדר הדין האזרחי- התשמ"ד- 1984 (להלן: "התקנות") לעיכוב ביצוע פסק הדין שניתן ביום 23.2.10 עד למתן הכרעה סופית בערעור. פסק הדין הינו לסילוק יד וכן כולל בחובו פיצוי כספי.

2.על פי פסק הדין, על המערער לסלק ידו מהמבנה נשוא התביעה וכן לשלם למשיבים פיצוי כספי בסך 30,000 ש"ח בגין השימוש שעשה המערער במבנה. בנוסף, חויב המערער בהוצאות המשיבים לרבות בגין שכר טירחת עו"ד.

3.לטענת המערער, אם יבוצע פסק הדין של הפינוי , יגרם לו נזק בלתי הפיך , שכן הוא בעל משפחה מרובת נפשות, ובין היתר מתגוררים במבנה שלושה נכים ובינם בנו של המערער הסובל ממחלת נפש. מאידך, למשיבים לא יגרם כל נזק, מאחר והם לא צריכים את דירת המערער למגורים ולהם דירות משלהם. עוד טוען המערער, כי מתנהל בין הצדדים משא ומתן לפשרה.

4.המערער אינו מעלה כל טענה באשר לסעד הכספי שקובע פסק הדין ואינו מבקש עיכוב ביצועו.

5. המשיבים מתנגדים לבקשה, לטענתם, לא מתנהל כל משא ומתן בין הצדדים. בנוסף, טעונים, כי סיכויי הערעור קלושים והמערער לא הצביע על כל שגגה שנפלה בפסק הדין.

6.לאחר ששקלתי טענות המבקש ותגובת המשיבים, אני נעתרת לבקשה לעיכוב ביצוע חלקי של פסק הדין ככל שמתייחס לסילוק ידו של המערער מהמבנה נשוא התביעה.

7.תקנה 466 לתקנות מורה על הכלל לפיו הגשת ערעור לא תעכב את ביצוע ההחלטה שעליה מערערים. "במימוש החלטות שיפוטיות, העיקרון הוא, כי הזוכה בדין זכאי לקבל לידיו את פירות זכייתו מייד עם הינתן ההחלטה המזכה". ראו: י. זוסמן, "סדרי הדין האזרחי", מהד' שמינית, עמ' 621.

8. עם זאת תקנה 467 לתקנות מאפשרת עיכוב ביצוע על ידי בית המשפט שנתן את ההחלטה. על מנת לסטות מהכלל, הנטל על המבקש להראות, כי התקיימו טעמים לכך, והם:

א.למערער סיכויים טובים להצליח בערעור.

ב.אם לא יעוכב הביצוע והערעור יתקבל, יהיה זה קשה להשיב את המצב לקדמותו.

9.כאמור, המערער אינו מבקש לעכב ביצוע החלק בפסק הדין המתייחס לחיוב המערער לפצות את המשיבים ועל כן אין לעכב חלק זה. זאת ועוד, עיכוב פסק דין כספי ייעשה במקרים חריגים, ועל המבקש להצביע על חשש, כי לא יוכל לגבות כספו בחזרה מהמשיבים במקרה שיזכה בערעור. המבקש לא טען כל טענה בעניין זה.

10.באשר לסעד על פי פסק הדין המורה על סילוק ידו של המערער מהמבנה, אזי במקרה זה השתכנעתי, כי אם לא יעוכב הביצוע והערעור יתקבל, יהא זה קשה להשיב את המצב לקדמותו, לאחר שהמערער יפנה את המבנה וימצא דיור חלופי. על כן מטעם זה מצאתי, כי יש מקום להיעתר לבקשה ולעכב ביצוע אותו חלק בפסק הדין המתייחס לסילוק ידו של המערער מהמבנה וזאת עד להכרעה בערעור שהגיש המערער.

11.לאור האמור לעיל, מורה על עיכוב סילוק ידו של המערער מהמבנה נשוא התביעה עד להכרעה בערעור. מובהר, כי אין עיכוב ביצוע של פסק הדין הכספי, קרי הפיצוי שעל המערער לשלם למשיבים לרבות אין עיכוב ביצוע של חיוב המערער בהוצאות משפט ושכר טירחת עו"ד שנפסקו לטובת המשיבים

5129371

54678313

5129371

546783135129371

54678313המזכירות תמציא לצדדים.

5129371

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ