אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עו"ד זוכה מעבירת איומים והמדינה תפצה בגין מחדלי חקירה

עו"ד זוכה מעבירת איומים והמדינה תפצה בגין מחדלי חקירה

תאריך פרסום : 27/02/2012 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום חיפה
39669-03-10
20/02/2012
בפני השופט:
זאיד פלאח

- נגד -
התובע:
משטרת ישראל - תביעות חיפה
הנתבע:
איל מנחם
עו"ד אדם פיש
עו"ד יחזקאל חרלף
הכרעת דין

בפתח הכרעת הדין אני מודיע כי החלטתי לזכות את הנאשם מכל העבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

כתב האישום  

  1. כבר עתה אעיר, שהעברית הקלוקלת המופיעה בציטוטים המודגשים שבהכרעת דין זו, כגון "אני ירד לך לחיים", "אני יפטר אותך", "אני יראה לך", "אני ידאג לפטר אותך" - היא הלשון המופיעה בכתב האישום, המצטט את העדויות במשטרה, ואינני מתקן לשון זו אלא מביא אותה כפי כלשונה.
  1. ביום 23.3.10 הוגש כנגד הנאשם, עורך דין במקצועו, כתב אישום המייחס לו חמישה אישומים, שעניינם: התנהגות פרועה במקום ציבורי - עבירה על סעיף 216 (א)(1) לחוק העונשין, תשל"ז-1977 (להלן: "החוק"), איומים - עבירה על סעיף 192 לחוק,  ותקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו - עבירה על סעיף 274 (1) לחוק. בהחלטה שניתנה על ידי ביום 23.12.10, ביטלתי שני אישומים ושתי הוראות חיקוק מאישומים שנותרו, כך שבסופו של יום נמחקו מכתב האישום העבירות שעניינן התנהגות פרועה במקום ציבורי ותקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו. בעקבות החלטה זו, הגישה המאשימה ביום 29.12.10 כתב אישום מתוקן, בו יחסה לנאשם שלושה אישומים, המתארים חמישה אירועים שונים, כולם בעבירת איומים.
  1. הרקע לפרשיות המתוארות בכתב האישום המתוקן הינו כעסו של הנאשם על קב"ט הבניין בו שוכן משרד עריכת הדין שבבעלותו, מר ראובן שפיגלר, על כך שביום 31.5.07 לא מנע מאביו של הנאשם מלהפגין נגדו בנו, מול בניין המשרדים.   האישום הראשון  מייחס לנאשם אמירת המילים " אני יפטר אותך מהעבודה אני ירד לך לחיים", כמילים העונות להגדרת עבירת האיומים שבחוק העונשין . האישום השני מתייחס ליום 17.6.07 סמוך לשעה 11:00, בכניסה לבניין, שם קילל הנאשם את המתלונן ואיים עליו בפגיעה שלא כדין בפרנסתו באופן שאמר לו: "אני יפטר אותך, אתה לא עושה את העבודה שלך, אתה רשלן ושקרן, תפסיק לדבר בטלפון, אני יראה לך מי זה עו"ד אייל מנחם, לך תזדיין, אתה מלוכלך ונבזה." עוד נטען באישום זה, שהנאשם צעק לעבר המתלונן באומרו: "המשטרה שמה עליך פס ואני שם פס על המשטרה."  האישום השלישי  דן בשלושה אירועים שונים ונפרדים: הראשון, התרחש ביום  18.6.07, שאז פנה הנאשם למר שפיגלר, בכניסה לבניין, כשהוא לבוש במדי מילואים ואוחז נשק בידו,  וכשהקנה מכוון כלפי מעלה לכיוון המתלונן, ואמר לו: "אני יראה לך מי זה עו"ד אייל מנחם, אני יראה לך מאיפה משתין הדג. אני ידאג לפטר אותך מהעבודה. אני יטפל בך כמו שאני יודע, המשטרה שמה פס עליך ואני שם פס על המשטרה". האירוע השני המתואר באישום זה, מתייחס ליום 27.6.07, סמוך לשעה 14:15, עת הגיע הנאשם למשרד בו עובדת גב' סיגל פרץ, בקומה התשיעית בבניין המשרדים, טען בפניה שהיא לא סילקה את אביו שעה שהפגין מול הבניין, דפק על שולחנה ואמר: "את אשמה כמו ראובן. את חורצת את גורלי", והוסיף: "מי שיפגע בי אני מוכן לפגוע ואני מסוגל לפגוע ולרצוח אותו". האירוע השלישי המתואר באישום השלישי, מתייחס ליום 4.7.07 שעה 09:00, עת נפגשו הנאשם ומר שפיגלר בחנות הבורקס הסמוכה לבניין המשרדים, שם צעק הנאשם על המתלונן, באומרו: "אתה רשלן ושקרן" והמשיך ואמר לו: "זה לא המקום שלך אני ידאג לפטר אותך".
  1. בתשובתו לאישומים כפר הנאשם במיוחס לו וטען שבכל מקרה המילים המיוחסות לו בכתב האישום אינן מהוות עבירת איומים. ב"כ הנאשם הוסיף וטען: בנוגע ל אישום הראשון, כפר באמירת המילים "אני יפטר אותך מהעבודה, אני ירד לך לחיים". בנוגע ל אישום השני, הודה הנאשם באמירת המילים "אתה לא עושה את העבודה שלך, אתה רשלן ושקרן ותפסיק לדבר בטלפון", וטען שיתר המילים המיוחסות לו באישום זה לא נאמרו על ידו. בנוגע ל אישום השלישי : כפר הנאשם במיוחס לו באירוע הראשון, והוסיף שהוא לא נחקר כלל על עבירת האיומים בנשק. הנאשם גם כפר בכל המיוחס לו באירועים השני והשלישי.
  1. מטעם המאשימה העידו 9 עדי תביעה והוגשו 51 מוצגים. מטעם ההגנה העיד הנאשם ו- 7 עדי הגנה נוספים, והוגשו 54 מוצגים.

ראיות הצדדים

המתלונן, מר ראובן שפיגלר

  1. העד משמש כקב"ט הבניין בשדרות המגינים 53 בחיפה, שהינו הבניין בו מצוי משרדו של הנאשם. העד סיפר כי במהלך שעות עבודתו הוא יושב בעמדה פתוחה בכניסה ללובי הבניין ותפקידו לכוון אנשים. לדבריו, הוא והנאשם מכירים מזה כ- 7 שנים, מאז פתח הנאשם את משרדו בבניין, ויחסיו עם הנאשם עד לאירוע מיום 31.5.07, עת הפגין אביו של הנאשם מול בניין המשרדים, באומרו (עמ' 32 שורות 26-28):

  "בהתחלה היה קשר טוב. כשהוא הגיע לבניין פניתי אליו ואמרתי לו תשמע אני גם איש אחזקה וגם קב"ט הבניין, אם תצטרך משהו, עזרה או משהו, אני לשירותך כמו שלכל דיירי הבניין , אני עושה את זה כשבאים ומתחילים לשפץ, זה מתפקידי."

  1. הרקע לסכסוך ביניהם תואר על ידי העד באופן הבא (עמ' 33 שורות 1-18 ):

"כשהגיע מר איל מנחם לבניין אז היה קשר טוב בינינו ..אביו, אפרים מנחם, היה איתי בקשר טוב מאוד ... יום אחד באים, בשנת 2007, ..., נכנס להדביק ניירות בתוך הבניין. בגין זה החל הסכסוך.  הסכסוך החל ביני ובין איל ברגע שאביו הגיע לבניין, שם שלט ותלה על עצמו בכניסה לבניין ליד העמ', בין המדרכה לבין הכניסה לבניין, אני לא ראיתי את זה אלא ישבתי בעמדה. כשאני יושב בעמדה יש עמ' שמסתיר את שדה הראיה מצד ימין. הגיע (צ"ל-"הגיעה", ז.פ.) בבוקר סיגל פרץ, המזכירה של איתן לפידות, הודיעה לי ואמרה לי אתה רואה מה שקורה בחוץ. קמתי מהעמדה ואני רואה את אפרים מנחם עם השלט. אמרתי לו אפרים אתה עושה לי צרות, תתפנה וזה לא יפה לא בשבילי ולא בשביל הבן שלך. הוא אמר אני מכבד אותך, יש לי בקשה תעזוב אותי. אם יש לך בעיה איתי תזמין ניידת משטרה. כמה שאני יושב ומדבר עם אפרים, באה עם פקס המזכירה של אייל מנחם ואני עוד אומר לה יפעת תעשי טובה ותודיעי לאיל מנחם שהיה בכנס באילת, שאביו נמצא כאן וכל המצב הזה. ... הבנתי שיפעת הודיעה ובכך נגמר הסיפור. "

  1. המשך השתלשלות האירועים תוארה על ידי העד באופן הבא (עמ' 33 שורות 18-31 ועמ' 34 שורות 3-4):

"יום למחרת הגיע עו"ד איל מנחם לבניין, מכיוון שאני יודע  שהוא אומר לי בוקר טוב ואני אומר לו בוקר טוב, הוא נכנס כמו רוח סערה ולא אמר מילה.  ... עליתי כעבור שעה וחצי לקומה 9, שאלתו אותו איל מה קרה, הוא אמר לי תלך מפה נבלה, מטומטם, שלא תעז לעלות לקומה 9, תעוף מפה. סגרתי את הפה וירדתי למטה.  מפה התחילו 7 מדורי גהנום בשבילי. זה יום יום להיכנס לבניין, יום יום להשמצות, איומים, הטרדות, ואני מתקן את עצמי שהגעתי למצב שהוצאתי דרך עו"ד גל זוהר, את הצו הטרדה מאיימת, היה לי קצת שקט. אחרי זה קיבלתי הארכה וקיבלתי שקט. אחרי שנגמר הצו, שוב החלו הדברים האלו, האיומים, הטרדות. היה אומר לי תלך להזדיין, אני אראה לך מאיפה משתין הדג, המשטרה שמה פס עליך ואני שם פס עליה, היה מסמן לי באצבע מגונה, אני בשר ודם. הייתי אומר לו תעזוב אותי, יש לי אישה נכה בבית, מחוברת לחמצן נוזלי, יש לי צרות מעל ומעבר, תיתן לי מנוח, אני לא באתי להיתקף, לא היה שום דבר עם איל מנחם, פשוט הוא לקח מילה פשוטה ושם עלי חליפה ותפר לי את החליפה, יום יום. אני הגעתי לבעיה שאפילו המעביד שלי, הוא היה צועק עליי אני אדאג לפטר אותך, אתה תדע מי זה עו"ד איל מנחם. ... אני באתי למעבידי, אמרתי שאני לא יכול לעבוד יום יום הוא מטיח בי את הדברים האלה. ... "

  1. המתלונן תיאר אירועים נוספים שמיוחסים לנאשם בכתב האישום, אך אלו יובאו בהתאם לפרק הדן באישום הרלוונטי.
  1. אקדים כבר עתה ואומר, שאינני מקבל את כל דבריו של מר שפיגלר, וכי חלק מעדותו לא היה אמין, כפי שאפרט בהמשך. 

הנאשם, מר אייל מנחם

  1. הנאשם הינו עו"ד במקצועו משנת 1999, ומנהל את משרדו בבניין המשרדים בו עובד המתלונן, מאז שנת 2005. לדבריו, מאז שעבר לנהל את משרדו בבניין זה, החלו חיכוכים שונים בינו ובין המתלונן וגם עם חברת הניהול, בנושאים שוטפים. לדבריו, השמיע ביקורת בנוגע להתנהלות בבניין (עמ' 123 שורות 16-21). הנאשם הסביר, כי ההתנהלות בינו ובין המתלונן עד לאירוע עם אביו בשנת 2005 הייתה כמי ש "חיינו באותו בניין" (עמ' 124 שורה 6).
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ