אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ס"ק 59068-11-15

ס"ק 59068-11-15

תאריך פרסום : 15/08/2016 | גרסת הדפסה
ס"ק
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
59068-11-15
08/08/2016
בפני השופטת:
חנה טרכטינגוט

- נגד -
המבקשים:
1. הסתדרות העובדים החדשה הסתדרות עובדי המדינה
2. ועד עובדי מנהל רישום האוכלוסין

עו"ד סתוית גל סוקי
המשיבה:
רשות האוכלוסין וההגירה
עו"ד איה דויטשר קורנהאוזר
פסק דין

 

  1. לפנינו בקשת צד בסכסוך קיבוצי למתן צו המורה למעסיקה לשלם לעובדים שכר בגין שני ימים בהם נקטו בשביתה, על צורותיה.

  2. המבקשים הינם הסתדרות העובדים הכללית החדשה - הסתדרות עובדי המדינה, הארגון היציג של עובדי המשיבה (להלן - ההסתדרות), וועד עובדי מנהל רישום האוכלוסין, הוא ועד העובדים הארצי של עובדי המשיבה (להלן - הוועד) (להלן יחד - המבקשים).

  3. המשיבה היא רשות האוכלוסין וההגירה המעסיקה כ - 2,200 עובדים, מתוכם כ - 500 מעורבים בסכסוך הנדון (להלן - המשיבה או הרשות). הרשות הוקמה בשנת 2008, במטרה להגביר את התיאום בין כלל היחידות הממשלתיות העוסקות בהסדרת מעמדם החוקי והעסקתם של התושבים והזרים.

  4. על סמך כתבי טענות הצדדים וחומר הראיות שהובא לפנינו, אלה הן העובדות העומדות בבסיס בקשת הצד:

    1. משנת 2013 מנהלים הצדדים מו"מ עקב עומס עבודה הנובע ממטלות נוספות שהוטלו על כתפי העובדים, כגון הכנסת תעודות ביומטריות לשירות, ומעליה במספר מקבלי השירות.

    2. במהלך השנים, משנת 2013 ועד לפרוץ השביתה בענייננו ביולי 2015, התלוננו העובדים באמצעות ההסתדרות והוועד באופן חוזר ונשנה על עומס בלשכות. מכתבים רבים נשלחו על ידי ההסתדרות למר אמנון בן עמי, מנכ"ל הרשות (להלן - מנכ"ל הרשות), למר נאיף הנו, סמנכ"ל הרשות (להלן - סמנכ"ל הרשות), ולמר אבי לקח, מנהל אגף לשכות ברשות (להלן - מנהל אגף לשכות) (נספח 1 לבקשה), ובהתאם גם נערכו פגישות בין נציגי הצדדים אשר בסופן התקבלו הסכמות אחדות למהלכים לשיפור.

    3. במסגרת תפקידם של מרבית העובדים (85%) נכללת קבלת קהל, המתבצעת בין השעות 08:00 - 12:00, ופעמיים בשבוע גם אחר הצהריים בין השעות 15:00 - 18:00.

    4. ביום 2.6.15 נערך כנס ועדי עובדים, בנוכחות מועצת עובדי הרשות, ועד עובדי הלשכות ומר אבנר סולטני, מחזיק תיק רשות האוכלוסין וההגירה בהסתדרות עובדי המדינה (להלן - מחזיק התיק בהסתדרות) בנוגע לעומסים ברשות. למחרת, ובהתאם לאותה ישיבה, פנתה יו"ר ועד העובדים הארצי, גב' מירה אסרף (להלן - יו"ר הוועד) למנהל אגף לשכות ולסמנכ"ל הרשות, בבקשה לתאם פגישה דחופה, והודיעה כי מיום 10.6.15 יסיימו כל עובדי הלשכות את עבודתם בימים ב' ו - ד' בשעה 18:00 וכן כי ככל שמתכונת ההעסקה הנהוגה לא תשתנה, תישקל החרפת צעדים (נספח 1 לבקשה).

    5. בדומה לכך, ביום 9.6.15, הודיע מחזיק התיק בהסתדרות למזכירי ההסתדרות במרחבים, כי בהמשך לישיבת הוועדים הארצית והיות שעל פי ההסכם העבודה עובדי הלשכות מחויבים לעבוד בימי ב' ו - ד' עד השעה 18:00, הוחלט כי יש לסיים את יום העבודה בשעה 18:00, אף אם יש עדיין אזרחים הממתינים לשירות (נספח 1 לבקשה).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ