אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> י. נ' מגן סוכנות לביטוח

י. נ' מגן סוכנות לביטוח

תאריך פרסום : 18/07/2019 | גרסת הדפסה

סע"ש
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
36380-04-14,15073-11-15
15/07/2018
בפני השופט:
דורי ספיבק- אב"ד

- נגד -
תובע:
מ' י'
עו"ד אסף אוסלקה
הנתבעת/ התובעת שכנגד 3:
מגן סוכנות לביטוח
ע"ד מיכאל זילברברג ועו"ד יוסי בן חמו
פסק דין

 

התובעים שכנגד : 1. נאומוב גיאורגי 2. סמיון יושר ע"י ב"כ עו"ד מיכאל זילברברג ועו"ד יוסי בן חמו

 

1.התובע הועסק במשך קרוב לשלוש שנים על ידי הנתבעת, שהינה חברה בבעלותם של התובעים שכנגד 1 ו- 2, העוסקת בתחום הביטוח. עם סיום העסקתו, הוגשו התביעה והתביעה שכנגד שלפנינו. האם התקיימו בין התובע לחברה יחסי עבודה? ככל שכך, האם זכאי התובע לסעדים כספיים כלשהם עם סיום העסקתו? והאם עשה שימוש שלא כדין ברשימת הלקוחות של הנתבעת, עם סיום העסקתו, באופן המקים לתובעים שכנגד זכות לקבל ממנו פיצוי? אלה הן השאלות המרכזיות שבהן אנו נדרשים להכריע.

 

התשתית העובדתית

 

2.התובעים שכנגד 1-2 הם סוכני ביטוח מורשים, ומנהליה ובעליה של סוכנות "נאומוב יושר סוכנות לביטוח", הפועלת במשרדים בראשון לציון תחת השם המסחרי "מגן סוכנות לביטוח" (להלן: הסוכנות).

 

הסוכנות עוסקת בתחום ביטוחי הבריאות, חסכון ומשכנתא. קהל היעד שלה הוא בעיקר דוברי השפה הרוסית. הסוכנות מנהלת ומבצעת את פעילותה באמצעות חברת ניהול בשם מגן אן. וואי. אחזקות וניהול בע"מ, היא הנתבעת בתיק העיקרי (להלן: הנתבעת). הנתבעים 1-2 הם מנהליה הרשומים של מגן (וביחד עם מגן הם התובעים שכנגד, במסגרת תביעה שכנגד שאותה נתאר בהמשך, להלן: התובעים שכנגד).

 

3.ההתקשרות בין הצדדים החלה ביום 15.3.11, והסתיימה ביום 17.1.14, משך 34 חודשים בקירוב.

 

מאוחר לתחילת ההתקשרות בין הצדדים, ביום 1.1.12, נחתם הסכם בין התובע לבין הנתבעת, שעניינו מילוי תפקיד של מנהל קשרי לקוחות עבור הסוכנות, במעמד של קבלן עצמאי וללא קיומם של יחסי עבודה (להלן: ההסכם). כחלק מתנאי ההסכם וכערובה לקיום התחייבויותיו על פיו, התובע הפקיד בידי הנתבעת המחאה, משוכה על שמו, על סך 500,000 ₪ (נספח ב' לכתב התביעה; ע' 89, ש' 10).

 

4.במועד ההתקשרות ובמהלכה לא היה התובע סוכן ביטוח מורשה, אולם הוא למד במקביל לימודי ביטוח והתעתד לעבור התמחות בסוכנות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח.

 

5.ביום 17.1.14 הגיע התובע לפגישה במשרדי הסוכנות, כשהוא מצויד במכשיר הקלטה. בפגישה, שבה נכחו התובעים שכנגד 1 ו-2, ומנהלי קשר לקוחות נוספים, הוטחו בתובע האשמות קשות מצד התובעים שכנגד, בנוגע להפרות אמון המיוחסות לו. נטען כלפיו, שהוא ניסה לשדל מנהל לקוחות לעבור לשורותיו. במעמד אותה פגישה, הודע לתובע שהוא מסיים את תפקידו לאלתר, ובכוונת התובעים שכנגד לנקוט נגדו בהליכים משפטיים. בנוסף, הועלו נגדו דברי איומים הנוגעים, בין היתר, לאפשרות שיקבל רישיון סוכן ביטוח (תמליל השיחה צורף כנספח 9 לתצהיר התובע).

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ