אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> חיוב עיריית כרמל לשלם 1.5 מליון ש"ח לסונול בע"מ

חיוב עיריית כרמל לשלם 1.5 מליון ש"ח לסונול בע"מ

תאריך פרסום : 25/12/2014 | גרסת הדפסה

ע"א
בית המשפט העליון בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
3036-09
21/12/2014
בפני השופטים :
1. כבוד השופט א' רובינשטיין
2. כבוד השופט ס' ג'ובראן
3. כבוד השופט ח' מלצר


- נגד -
המערערת:
סונול כנען בע"מ
עו"ד רנן גרשט; עו"ד שגית סולומון
המשיבה:
עיריית כרמל
עו"ד דניאל קופלר
פסק דין

השופט ח' מלצר:

 

  1. לפנינו ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופט מ' רניאל) ב-תא"ק 1138/06, בגדרו נדחתה תביעתה של המערערת (להלן גם: סונול כנען)  לחיוב המשיבה בתשלום סך של כ-2.9 מיליון ש"ח, מכוח הוראות תשלום בלתי חוזרות שנמסרו בידיה.

 

           אביא להלן, בתמצית, את העובדות הצריכות להכרעה.

 

רקע עובדתי

 

  1. המערערת, הינה חברה-בת של סונול ישראל בע"מ, אשר עיסוקה התמקד בתקופה הרלבנטית במכירה ובאספקה של: דלקים, שמנים, וכיוצא באלה מוצרים.
  2. המשיבה הינה רשות מקומית, אשר כוננה לאחר איחוד המועצות המקומיות: דליית-אל-כרמל ועוספיא (אשר תיקראנה גם להלן:המועצות המקומיות) ובאה בנעליהן. יוער כי איחודן של המועצות המקומיות האמורות – בוטל בינתיים, בעוד ערעור זה תלוי ועומד (ראו:חוק הרשויות המקומיות (ביטול איחוד המועצות המקומיות דלית אל כרמל ועוספיה), תשס"ט-2008). הנה כי כן, במקומה של המשיבה ככזו באות עתה שתי המועצות המקומיות הנ"ל כחליפותיה, והכל בכפוף לאמור ב-צו הרשויות המקומיות (ביטול איחוד המועצות המקומיות דלית אל כרמל ועוספיא), התש"ע-2009 (להלן גם: הצו). שני הצדדים קיבלו שינוי מעמד זה והתייחסו אליו בסיכומיהם ולא ביקשו להמיר את המשיבה– בחליפותיה הנ"ל, או לטעון ביחס לנפקות ביטול האיחוד. לפיכך, למען הנוחות, אמשיך אף אני לדבר, ככלל, במשיבה, אף שסטטוטורית המועצות המקומיות הנ"ל מחויבות בחיוביה מכח הצו ועל פי האמור בו (בעקרון, החיובים וההליכים המשפטיים שויכו בצו למועצות המקומיות על פי תחומן וה"הסטוריה" של החיובים), וכך אעשה – זולת במקרים שבהם הדבק הדברים יחייב התייחסות למועצות המקומיות בנפרד.

 

  1. כרמים בעמק בע"מ (להלן: כרמים) – שאיננה צד להליך שבפנינו – היתה חברה קבלנית לביצוע עבודות עפר ותשתית (כיום, מזה מספר שנים, בפירוק), אשר היתה חייבת כספים למערערת בגין מוצרים שהאחרונה סיפקה לה ועסקות שונות שנערכו ביניהן.

 

  1. במהלך שנת 2003 נמסרו בידי סונול כנען 7 הוראות תשלום בלתי חוזרות (6 מהן מאת המועצה המקומית עוספיא, ואחת מאת המועצה המקומית דלית-אל-כרמל), חתומות כדין, על ידי ראשי הרשויות המקומיות האמורות ועל ידי הגזברים שלהן, אשר היו מופנות ל"אוצר השלטון המקומי בע"מ" (להלן: הבנק), והורו לו לשלם לסונול כנען סכום מצטבר כולל של 3,056,097 ש"ח, מחשבונותיהן של עוספיא ודליית-אל-כרמל בבנק, בהתאמה (להלן: הוראות התשלום הבלתי חוזרות, או הוראות התשלום).

 

           בכל אחת מהוראות התשלום צוינו, בין היתר: שמה של עורכת ההוראה (עוספיא בשש מהוראות התשלום הבלתי חוזרות, ודלית-אל-כרמל באחת מהן כאמור), מספר החשבון של עורכת ההוראות בבנק, שם המוטבת (סונול כנען), פרטי חשבון הבנק שלה והסכום לתשלום על פי ההוראה.

 

 

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ