ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
2173-07
15/11/2007
|
בפני השופט:
ג. אנגל
|
- נגד - |
התובע:
לסיה שפרנסקי וגיל בן עברי
|
הנתבע:
ב.ד. ספרי גליל ספרי גליל הוצאה לאור בע"מ
|
פסק-דין |
בפניי תביעה לביטול עסקה לממכר ספרים{טיים לייף לנוער (11 כרכים), תנ"ך פירושים (17 כרכים), אנציקלופדיה אוקספורד (13 כרכים) ומילון עברי (4 כרכים) בסכום כולל של 6,030 ש"ח. (להלן:
"העסקה").
ביום 14.3.06 בוצעה פנייה טלפונית של נציגת הנתבעת לתובעת, במהלכה הוצגו לתובעת מוצריה של הנתבעת, בין היתר, סדרות ספרים.
לאחר שהתובעת הביעה התעניינותה במוצרים, נקבע, לבקשת התובעת, כי נציג מטעם הנתבעת יגיע לביתה של התובעת להצגת מוצרי הנתבעת.
ביום 15.3.06 הגיע נציג הנתבעת לבית התובעת ובמהלך הפגישה החליטה התובעת לרכוש את הספרים בסכום כולל של 6,030 ש"ח.
התובעת שילמה בעבור העסקה באמצעות כרטיס אשראי אשר ברשותה.
ביום 18.3.06 שלחה התובעת מכתב ובו דרישה לביטול העסקה, זאת אף לשיטת הנתבעת, כעולה מכתב הגנתה.
סעיף 14 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א - 1981, קובע כדלקמן:
"14. עסקה ברוכלות
(א) בעסקה ברוכלות רשאי הצרכן לבטל את ההסכם:
(1) במכר - מיום עשיית ההסכם עד ארבעה עשר ימים מיום מסירת הממכר
(2) בשירות, אם טרם הוחל בנתינתו - תוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית ההסכם.
(ב) משבוטל הסכם לפי סעיף קטן (א)(1) יחזיר הרוכל לצרכן את מה שקיבל לפי ההסכם והצרכן יחזיר לרוכל את הטובין, אולם אם חלה הרעה משמעותית במצב הטובין רשאי הרוכל לנכות ממה שקיבל את הסכום שבו פחת ערכם של הטובין.
(ג) .....
(ד) .....
(ה) .....
סעיף 8 לחוק הגנת הצרכן, סעיף ההגדרות מגדיר "רוכלות" כדלקמן:
"רוכלות" - הצעת עסקה לצרכן מאת עוסק, או מי מטעמו, שבא שלא לפי הזמנה למקום מגוריו, שירותו הצבאי, עבודתו, לימודיו או לקרבם, וכן לכל מקום שאינו בית עסק של העוסק או של מי מטעמו (להלן: "מקום הצרכן"),
או פניה יזומה של עוסק לצרכן בכל דרך שהיא, שבעקבותיה הגיע העוסק, או מי מטעמו, למקום הצרכן כדי לקשור עסקה.
(ההדגשה אינה במקור).
הנתבעת פנתה לתובעת בפנייה טלפונית (בשיטת הטלמרקטינג), קרי "בפניה יזומה" ובעקבותיה נקבעה פגישה בביתה של התובעת.