אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 8202/05

החלטה בתיק פ 8202/05

תאריך פרסום : 06/09/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית המשפט המחוזי באר שבע
8202-05
19/10/2006
בפני השופט:
י. פלפל - נשיא

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
חביב אוחנה ת.ז.06747943
עו"ד אבי חימי
החלטה

1.                  ביום 23.04.06 הורשע הנאשם, על סמך הודאתו, בכתב אישום מתוקן, בביצוע שתי עבירות של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ואספקת סם לפי סעיף 7(א)+(ב) וסעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים (להלן: "הפקודה"). לפי כתב האישום, ביום 05.04.05 ספק הנאשם לאחד בשם אלברט ממייב, סם מסוכן מסוג הרואין במשקל לא ידוע, לאחר מס' דקות חזר אלברט והחזיר את הסם לנאשם בטענה שהנו "רטוב". שעברו עוד כמה ספק הנאשם לאלברט סם מסוכן מסוג הרואין במשקל של 0.2445 גרם, ברחוב בני אור בבאר שבע. בהזדמנות אחרת, בתאריך 27.06.05 בכניסה לביתו החזיק על גופו סם מסוכן מסוג הרואין במשקל 9.9738 גרם וכי באותו המועד החזיק בגינה שבביתו את אותו סוג הסם במשקל של 21.8898 גרם (סך כולל של 30 גרם).

2.                  מתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו של הנאשם עולה, כי המדובר באדם בן 61 - אב ל 7 ילדים. הנאשם הנו חולה לב, כבד וסכרת. עבר ניתוח מעקפים ומספר צינתורים. יש לו קשיים בהליכתו, מתעייף מהר וזקוק למעקב יומיומי בביתו. כמו כן הנאשם מטופל בתרופות  ומצוי במעקב פסיכיאטרי מהיותו סובל מ"דיכאון מג'ורי". לדבריהם -

"התרשמנו מאדם בעל חשיבה קונקרטית ויכולת מוגבלת לכניסה להליכים נפשיים ... התרשמנו מיכולתו לתמרן את סביבתו בהתאם למה שתופס כעונה על האינטרס שלו ... מדובר באדם אשר מבטא עייפות מאורח החיים ההתמכרותי ואשר הביע בפנינו רצון ונכונות לשקם את חייו ... הקשר עם חביב ... אופיין בשיתוף פעולה מלא מצדו ... בהגעה לכל המפגשים".

שירות המבחן בחן אפשרות של הליך גמילה אף מתחליף סם והגיע למסקנה, כי הליך שכזה עלול להביא להתדרדרות במצבו. עמדת שירות המבחן היא, כי הנאשם "יתקשה להיתרם מקשר טיפולי מעמיק ומתמשך המכוון לפיתוח תובנות ושינוי פנימי, אך עשוי להפיק מקשר תמיכתי, מלווה ומייעץ לצורך שימור השינוי בתפקודו ...". מסקנת שירות המבחן והמלצתו הנה "המשך טיפול ואחזקה באמצעות תחליף הסם, המשך מעקב בדיקות שתן וקשר שיחתי עם הפסיכיאטר המטפל ועם גורמי הטיפול בסלע ב', והמשך תמיכה וליווי של שירותינו ...".

מכאן בא שירות המבחן בהמלצה להטיל על הנאשם מבחן לתקופה של שנה, מאסר על תנאי וקנס.

3.                  בא כוח המאשימה מבקשת להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וכן מאסר על תנאי. לעמדתה עברו הפלילי של הנאשם, המאסר המותנה שהיה במועד ביצוע העבירה, על אף שאינו בר הפעלה, חוסר יכולתו של שירות המבחן לגבש עמדה באם הסמים הוחזקו לשימושו או שלא רק למטרות עצמאיות. חומרת העבירה וכמות הסם שנתפסה ברשותו של הנאשם אינה מאפשרת הטלת עונש הרתעתי נוסף, שכן ענישה שכזו לא "פועלת" על הנאשם.

4.                  ב"כ הנאשם טען, כי הנאשם הביע חרטה וצער על מעשיו. לדבריו מגליון הרשעותיו של הנאשם עולה, כי במשך 14 שנה (בין השנים 1988 ל 2002) לא ביצע כל עבירה וכי החל לצרוך סמים בין השנים 2000 ל 2005 בשל מצבו הבריאותי אליו נקלע. לדבריו הנאשם נקי מסמי רחוב כ 9 חודשים.

5.                  רישומיו הפלילים של הנאשם משנת 1960 הנם במגוון עבירות שעיקרן עבירות רכוש ואלימות. כמו כן בשנת 1969 הורשע בגין החזקת חשיש, בשנת 1977 הורשע בגין ביצוע עבירה של ייצוא, ייבוא, מסחר והספקת סם, בשנת 2001 הורשע בביצוע עבירה של החזקת סם מסוכן, בשנת 2003 הורשע בביצוע עבירה של החזקת סמים מסוכנים וכל זאת עד למועד ביצוע העבירה נשוא תיק זה.

ב"כ המאשימה הציגה בפני בית המשפט את הטיעונים לעונש וגזר הדין האחרון שנידון הנאשם בת.פ. 4513/03 בבית משפט השלום בב"ש (כב' הש' שפסר). בטיעונים לעונש, מיום 23.02.05, טען הנאשם בעצמו ושם נאמר מפיו, כי "אני מטופל במרכז סלע ומקיים את כל החוקים, תוך שאני שומר על המנעות משימוש בסמים ונמצא בטיפול ומעקב סוציאלי ... אני מציג גם דגימות שתן לתקופה מהן עולה שאני נקי ...". ב"כ המאשימה, לאור מצבו הרפואי של הנאשם וההליך הטיפולי בו היה מצוי, הודיעה לבית משפט קמא, כי "החלטנו לבוא לקראתו (לקראת הנאשם - י.פ.) ולעתור להארכת המאסר המותנה התלוי ועומד כנגד הנאשם ...".

בית משפט הקל עם הנאשם והאריך את תקופת המאסר המותנה שנגזר עליו בתיק אחר ת.פ. 2345/01.

6.                  מחד גיסא, בשים לב להרשעותיו הקודמות הרבות של הנאשם, לרבות עבירות על פקודת הסמים המסוכנים ובשים לב לחומרת העבירות שעבר בתיק שבפני, ראוי היה לגזור על הנאשם עונש מאסר של מספר שנים. ומאידך גיסא לאור מצבו הבריאותי הקשה של הנאשם אני נמנע בשלב זה מלדון אותו לעונש מאסר כלל ולפיכך אני מחליט לדחות את המשך הדיון לתאריך 21/9/07 בשעה 08.30.

7.   במשך התקופה הזו יהיה הנאשם בהשגחת שירות המבחן, לטיפול ואחזקה באמצעות תחליף סם, המשך מעקב בדיקות שתן וקשר שיחתי עם הפסיכיאטר המטפל ועם גורמי הטיפול בכלל  וכן המשך תמיכה וליווי של שירות המבחן.

במהלך תקופת ההשגחה, יבצע שירות המבחן לנאשם לפחות 20 בדיקות שתן אקראיות.

היה והנאשם לא יתייצב לאחת או יותר מהבדיקות/מפגשים שיקבעו לו, יפנה שירות המבן לביהמ"ש וידווח לו ואז ישקול ביהמ"ש לקצר את תקופת ההשגחה ולגזור את דינו לאלתר.

היה ולפחות בדיקה אחת תהיה שלילית וימצאו עקבות סם בבדיקות השתן של הנאשם, יודיע על כך שירות המבחן, לאלתר, וכי אז תפסק תקופת ההשגחה  וביהמ"ש יקבע מועד לשמיעת טיעונים נוספים ולמתן גזר הדין.

8.         10 ימים לפני המועד שנקבע להמשך דיון, יגיש שירות המבחן תסקיר סופי על  

     הנאשם, וזאת בהנחה שהוא לא יפר את הוראות החלטה זאת.

כדי למנוע תקלות הקשר של שירות המבחן עם הנאשם, יבוצע באמצעות עו"ד חימי (טל': 6127755-03   פקס: 6127744-03)

המזכירות תמציא עותק מהחלטה זאת לשירות המבחן עם אישור מסירה ובנוסף ישלח הסניגור, אף הוא, העתק מהחלטה זאת לשירות המבחן בדואר רשום.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ