אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 1039/05

החלטה בתיק פ 1039/05

תאריך פרסום : 11/11/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית המשפט המחוזי נצרת
1039-05
06/03/2005
בפני השופט:
זיאד הווארי

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
חביב בן אליאס זאהר
החלטה

1.         נגד המשיב הוגש כתב אישום, אשר מייחס לו עבירות של אלימות במשפחה כלפי בת זוגו וכן כלפי בנותיו הקטינות, שכוללות עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפת בת זוג בנסיבות מחמירות (מספר מקרים), תקיפת קטין בנסיבות מחמירות (מספר מקרים), איומים, מעשה פזיזות ורשלנות (ברכב) ונהיגה בקלות ראש, במהירות ובשכרות תוך סכנת הציבור.

            בכתב האישום נטען, כי זמן מה לאחר נישואיו של המשיב עם המתלוננת, מזה כ- 18 שנה, החל המשיב להכות את המתלוננת, לאיים עליה, להשפילה ולקללה במספר הזדמנויות. בחלק מהאירועים היה המשיב נתון להשפעת אלכוהול, ובחלקם נכחו ילדי בני הזוג.

            כתב האישום מפרט את האירועים בהם ביצע המשיב את העבירות המיוחסות. בתאריך 02/02/97 בעקבות וויכוח בין המתלוננת והמשיב, אחז המשיב בחוזקה באצבע ידה השמאלית של המתלוננת, עיקם את אצבעה עד שגרם לשבר באצבעה. בעקבות זאת, נזקקה המתלוננת לטיפול רפואי ולקיבוע השבר.

            בתאריך 15/07/99 בשעות הצהריים בביתם, קילל המשיב את המתלוננת והעליבה, לאחר שפנתה המתלוננת לחדר הילדים, נכנס המשיב בעקבותיה, תפס את ראשה בשתי ידיו, הורידו למטה בעוצמה, הצמיד את ראשה לקיר והפעיל לחץ על צווארה של המתלוננת. בעקבות מעשיו של המשיב, פנתה המתלוננת לקבלת טיפול רפואי. מספר ימים עובר ליום 09/12/99 בשעה 22:30 או בסמוך לכך, בעת שהמשיב היה שותה אלכוהול, פנתה המתלוננת אליו ושאלה אותו אם הוא חייב לשתות אלכוהול, בתגובה הוא נתן למתלוננת מכת אגרוף חזקה בראשה. בעקבות זאת, חשה המתלוננת בכאבים ובסחרחורת, נפלה ארצה ולא זזה מן ההלם שגרמה לה המכה. הנאשם הביא בקבוק מים קרים מהמקרר וריקנו על ראשה, אולם המתלוננת לא זזה, רק כעבור שעה הצליחה המתלוננת לקום ממקומה ולהחליף בגדיה. למחרת חשה המתלוננת ברע, בעקבות זאת אושפזה בבית חולים למספר ימים.

            בשנת 2000 בעקבות וויכוח שנתגלע בין המתלוננת לבין המשיב ואימו שהייתה בבית, צעקו המשיב ואימו על המתלוננת, ואף קיללו אותה. המתלוננת ביקשה להזעיק עזרה והתקשרה באמצעות הפלאפון לתחנת המשטרה, המשיב ואימו תקפו את המתלוננת, הפילוה ארצה והמשיכו להכותה תוך שהם מושכים מידיה את הפלאפון. בהמשך סגרו המשיב ואימו את המתלוננת בבית על מנת למנוע ממנה ליצור קשר עם איש.

            כ- 3 שבועות עובר למועד הגשת כתב האישום, בשעה 19:00 בערך ביקשה המתלוננת מהמשיב לאסוף אותה ממקום עבודתה בעפולה, המשיב הגיע כשהוא נוהג ברכב ועימו בנותיו הקטינות, וכאשר היה נתון להשפעת אלכוהול, נהג המשיב במהירות מופרזת והתעלם מתנאי מזג האוויר הקשה ששרר באותה עת, וכן התעלם מבקשותיה החוזרות ונישנות של המתלוננת שחששה לחיי יושבי הרכב כי יאט את מהירות נסיעתו ויאפשר לה לנהוג ברכב. המשיב המשיך לנהוג ברכב עד אשר התנגש במעקה, והמשיך בנסיעה עד הגיעם לביתם תוך שהוא מקלל את המתלוננת ומשפילה. בבית משפנתה המתלוננת למשיב בשאלה מדוע נהג בצורה זו, ובתגובה הוסיף המשיב לקלל את המתלוננת, ואף דחפה בשתי מכות חזקות בחזה.

            בתאריך 18/02/05 בשעה 22:00 הגיעה המתלוננת לבית במטרה לאסוף בגדים עבור הבנות ששהו עימה אותה עת. משהבחין המשיב במתלוננת ובאחיה, קילל אותם ואף ניסה לתקוף אותם, אך בנם הקטין מנע זאת. בהמשך דחף המשיב את המתלוננת, המתלוננת ומלוויה ברחו מהמקום תוך שהמשיב והוריו רודפים אחריהם ומקללים אותם. במהלך השנים האחרונות בביתם, דחף המשיב את המתלוננת והפילה ארצה. בהמשך הביא המשיב סכין ובאמצעותה איים על המתלוננת באומרו כי בכוונתו לשחוט אותה. בהזדמנות אחרת עת שהמתלוננת הייתה בהריון באחת הבנות, הכה המשיב אותה בבטנה באגרופיו. בהזדמנויות שונות איים המשיב על המתלוננת בכוונה להפחידה או להקניטה באומרו כי "לא תספיק להודיע לאף אחד ולא להגיע למשטרה". עוד איים כי "ירצח אותה ואת השוטרים" אם תפנה למשטרה וכי "יוציאה על אלונקה" וכי "יגרום לה לשלם על הנזק". בהזדמנויות אחרות, תקף המשיב את המתלוננת בידיו ובאגרופיו בכל חלקי גופה, כן בעט בה, דחפה והשליך לעברה חפצים שונים על מנת להפחידה. בהזדמנויות אחרות מנע המשיב מאת המתלוננת לצאת את ביתה, מנע ממנה להשתמש בתנור חימום והסתיר ממנה מפתחות הרכב והבית. במספר הזדמנויות הכה המשיב את בנותיו כמפורט להלן:

כחודש עובר למועד הגשת האישום, הורה המשיב לבנו להביא לו שוט, על רקע רצון בנותיו לישון בסלון, משהביא הבן את השוט, אחז בו המשיב והכה את אחת הבנות על ידה ועל רגלה והכה את הבת השניה על רגלה באמצעות השוט מספר פעמים.

במהלך השנה האחרונה, משפנתה אחת הבנות וביקשה ממנו שקל אחד, בתגובה בעט בה המשיב על צווארה חמש פעמים, ונגרמו לה אדמומיות במקום. בהמשך בעט המשיב בבת השניה באזור מותנה וגרם לה לכאבים. במהלך השנה האחרונה סטר המשיב לשתי הבנות והכה אותן ברגלן.

2.         כידוע, ראשית כל אנו מצווים לבדוק את קיומן של ראיות לכאורה, ומטבע הדברים בעבירות של אלימות במשפחה, העדויות המרכזיות הן של בני המשפחה, כך הדבר גם בענייננו. המתלוננת מסרה ארבע הודעות במשטרה בהן גוללה את כל האירועים שפורטו בכתב האישום, ואינני רואה כל מקום לחזור עליהם.

            לעניין שבירת אצבעה, ציינה כי סיפרה לרופאים שהיא קיבלה מכה מדלת הרכב.

            בהודעתה מיום 23/02/05 נשאלה אודות התיעוד הרפואי שהוצג למשטרה, והיא מסרה פרטים מלאים וכנים אודות התיעוד הרפואי, כגון התעודה מיום 28/01/95 על פיה סיפרה המתלוננת כי הדימום שנגרם לה בעת שהייתה בהריון היה דימום רגיל ולא קשור בכלל למשיב.

            בהודעתה מיום 25/02/05 סיפרה המתלוננת כי כאשר הייתה בהריון באחת הבנות, הכה אותה המשיב על בטנה, ולא היה לה דימום ולא נזקקה לטיפול רפואי בבית החולים, אולם פעם אחרת בעת שהייתה בהריון היה לה דימום טבעי ולא בעקבות מכות מהמשיב.

            חוקרת הילדים גבתה משתי הבנות הקטינות הודעות. שתי הבנות ציינו בפניה את כל האירועים שפורטו בכתב האישום ותמכו בגרסת אמן בנוגע לאירוע שהתרחש במהלך הנסיעה מעפולה לנצרת. גם תמכו בהודעות המתלוננת אודות המכות, וכן לגבי אירוע האיומים בסכין.

            התרשמות חוקרת הילדים מהודעת הקטינה ז.ה. בנוגע לאלימות המשיב כלפיה כי הבת חוותה את האירועים אשר תיארה בפניה, אולם לגבי האלימות כלפי אחותה התקשתה חוקרת הילדים להעריך את מהימנותה, מכיוון שהבת ציינה בפניה כי המשיב תקף את אחותה, אולם לא ידעה לספר בדיוק איפה הוא הכה אותה או הרביץ לה. לעניין האלימות של המשיב כלפי אמה המתלוננת, התרשמות חוקרת הילדים הייתה כי אכן הילדה חוותה את האירועים אשר דווחה עליהם. לעניין אירוע הסכין, ציינה  חוקרת הילדים כי הבת סיפרה כי לא ראתה את מה שהיה באירוע אלא אמה המתלוננת סיפרה לה אודות אירוע זה.

התרשמות חוקרת הילדים אודות הבת השניה נ.ז. כי הבת חוותה את אירוע הבעיטה שנתן המשיב לאחותה. לעניין אירוע עם השוט, התרשמה חוקרת הילדים כי הילדה סיפרה את אשר חוותה. לגבי אירוע האלימות כלפיה וכלפי אחותה, התרשמה חוקרת הילדים כי הילדה סיפרה את אשר חוותה.

חיזוק לגרסאות המתלוננת ושתי הבנות ניתן ללמוד מהתיעוד הרפואי אשר מתעד חלק מהמקרים המפורטים בכתב האישום.

חיזוק נוסף ניתן ללמוד מעדויות בני המשפחה, הוריה של המתלוננת, אחיה וגיסתה שנכחו באירוע המפורט בסעיף 2 (ו) לכתב האישום.

חיזוק נוסף ניתן ללמוד מגליונות הטיפול של לשכת הרווחה בנצרת המצויים בתיק, בהם פירטה העובדת הסוציאלית אודות התמכרותו של המשיב לאלכוהול והנסיונות לגמילה, וכן מעשי האלימות, הקללות וההשפלה שסיפרה לה המתלוננת במהלך פגישותיה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ