אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ"ה 7781-07-12

החלטה בתיק פ"ה 7781-07-12

תאריך פרסום : 24/02/2013 | גרסת הדפסה

פ"ה
בית דין אזורי לעבודה חיפה
7781-07-12
06/01/2013
בפני השופט:
עפרה ורבנר

- נגד -
התובע:
אברהם לחיאני
עו"ד לחן
הנתבע:
1. מדינת ישראל
2. ג'מאל הינו

עו"ד פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי
עו"ד קשקוש
החלטה

1.         המבקש/ התובע זכה פעמיים במכרז לתפקיד מנהל לשכת רשות האוכלוסין בעכו.

בעקבות פנייה של מתמודד נוסף במכרז, הוא המשיב 2 בתיק שלפנינו, לבית הדין לעבודה בתיק 37614-04-12, הוחלט על-ידי נציבות שירות המדינה, לבטל את החלטת ועדת המכרזים ולכנס ועדה בהרכב חדש.

הפגם שאותו מצאה נציבות שירות המדינה, היה העדר התייחסות לעניין העדפה המתקנת, בכל הקשור לייצוג בני האוכלוסיה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית .

2.      בעקבות החלטה זו של נציבות שירות המדינה, נמחקה תביעתו של מר ג'מאל הינו בתיק ס"ע 37614-04-12.

         מאידך, המבקש שלפנינו טוען, כי אין מקום ליישום החלטת נציבות שירות המדינה ולכינוס ועדת המכרזים בהרכב חדש.

         המבקש שלח השגתו, בכל הקשור לביטול החלטת ועדת המכרזים באשר לזכייתו, והחלטה ניתנה לאחר שהתקבלו, הן פניית מר ג'מאל הינו, והן השגתו של המבקש (עיין גם בפרוטוקול הדיון מ-10.7.12)

3.      לאחר שניתנה החלטת נציבות שירות המדינה, הגיש המבקש, פעם נוספת, בקשה למתן צו מניעה זמני, שימנע את כינוס ועדת המכרז בפעם שלישית והפעם - בהרכב חדש.

בבקשה הנוספת שהוגשה בתאריך 30.8.12, התקיים דיון בתאריך 17.10.12, וזאת לאחר קבלת תגובות שני המשיבים.

בתום הדיון ניתנה על-ידינו החלטה מפורטת, המורה למדינה לצרף את הנהלים הפנימיים בכל הקשור להעדפה מתקנת במכרזים, וכן להבהיר, האם בכל מכרז יש לשקול העדפה מתקנת, כמפורט בסעיף 15א(א) לחוק שירות המדינה (מינויים), או שכאשר מושגים באותו משרד/אותו תפקיד היעדים שהוצבו באשר לשילוב הקבוצות המוחלשות, אין מקום יותר לשקול העדפה מתקנת.

4.      לאחר אורכות שונות שנתבקשו ושנתקבלו, הגישה מדינת ישראל-נציבות שירות המדינה הודעה ותגובה מפורטת וזאת בתאריך 26.11.12.

להודעה צורפו החלטות ממשלה בדבר ההעדפה מתקנת לבני האוכלוסיה הערבית, דרוזית וצ'רקסית, וכן חוזרי המשיבה 1 בעניין הערכת כישורי המועמדים במכרזים.

המדינה טענה, כי המדובר בהשגת יעד כללי, על פיו 10% מכלל עובדי המדינה בכל משרדי הממשלה יהיו בני האוכלוסיה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית.

בהתאם לתגובת המדינה, עומד היום אחוז עובדי המדינה הנמנים על בני אוכלוסיה זו על 8% מכלל עובדי המדינה.

גם לגבי משרה של מנהלי לשכה ברשות האוכלוסין במשרד הפנים, נטען, כי רק שתי משרות מאויישות ע"י בני האוכלוסיה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית.

מעבר לכך, גם בוצע פילוח של אחוז העובדים הנמנים על אוכלוסיה זו, מכלל עובדי רשות האוכלוסין.

בכל מקרה, לטענת המדינה, האחוז אינו מגיע ליעד שהוצב.

5.         המדינה הוסיפה וטענה, כי אם ועדת הבחינה היתה סבורה, שחסרים לה נתונים ביחס להעדפה המתקנת, היא היתה יכולה לפנות ולבקש מידע רלוונטי, ומכל מקום, גם אם לא הועברו לועדה נתונים ביחס להעדפה מתקנת, מאחר והיא לא ביקשה זו, הרי אין בכך כדי לפסול את החלטת שירות נציבות המדינה, באשר להחזרת הדיון לועדת בוחנים בהרכב חדש.

6.         באשר להחזרת העניין לועדת הבחינה בהרכב חדש, סברה נציבות שירות המדינה, שמאחר והמדובר בועדה שהתכנסה כבר פעמיים, יש להניח, כי חברי הועדה, יתקשו לשנות את החלטתם, מה גם, שמתן אפשרות לועדה להשלים הנמקתה, אינו עולה בקנה אחד עם פסקה 11.460 לתקשי"ר.

המדינה הדגישה, כי העמדה נוסחה לאחר התייעצות עם נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ