אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"מ 2168-09-13

החלטה בתיק עת"מ 2168-09-13

תאריך פרסום : 09/09/2013 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי חיפה
2168-09-13
01/09/2013
בפני השופט:
רון שפירא

- נגד -
התובע:
1. אחלאם מוסטראחי
2. איימן עאדל ג'מיל דנף

הנתבע:
1. משרד הפנים
2. הממונה על ביקורת גבולות

החלטה

עניינה של עתירה זו במתן צו אשר יורה למנוע גירוש מהארץ של העותר 2, שהוא, על פי הנטען, אסיר האמור לסיים את ריצוי מאסרו בימים הקרובים, והודע לו כי עם שחרורו ממאסר, בדעת שב"ס להעבירו לעזה. העותר טוען כי ברח מעזה לישראל לפני מספר שנים עקב פתיחת הליכים כנגדו, והוא חשוד באשמה של שיתוף פעולה עם ישראל, כך שאם יוחזר לעזה, הוא יוצא להורג. עד כמה שניתן להבין מהעתירה, העותר מוחזק בכלא באזור הדרום, ושם גם התקבלה ההחלטה בדבר הרחקתו חזרה לעזה.

להשלמת התמונה יובהר כי העותר 2 נשוי לעותרת 1.

יחד עם זאת העתירה הוגשה גם בקשה לצו זמני, אשר יאסור את הרחקת העותר מישראל, וכן בקשה לפטור מתשלום אגרת משפט.

ככל שהדבר נוגע לבקשה לפטור מתשלום אגרה - הבקשה נדחית. לא צורפו לבקשה מסמכים מתאימים, המעידים על מצב המשפחה. העתירה הוגשה על ידי עורך דין פרטי, כאשר לא צוין בגוף העתירה המקור למימון העתירה. בנסיבות אלה וכבר מטעם זה, דין הבקשה לפטור מאגרה, להידחות. כפי שיובהר גם, לא ברור כי לעתירה סיכוי של ממש, וגם עניין זה רלוונטי לסוגית הפטור מאגרה.

ככל שהדבר נוגע לעתירה עצמה - לא צורפה לעתירה כל פנייה למשרד הפנים בעניין הסדרת מעמד של העותר 2 בישראל. לא ברור מהאמור בעתירה, האם הוגשה בעבר בקשה להסדרת מעמדו של העותר בישראל ואם כן, האם ניתנה החלטה. מכאן שעל פניו, מדובר בעתירה מוקדמת בלא שמוצה הליך מנהלי.

מעבר לאמור, ככל שהעתירה מופנית כנגד החלטת שב"ס בעניין שחרורו של העותר, הרי שלכאורה מדובר בעתירת אסיר אשר יש להגישה במחוז הדרום, שם מצוי הכלא שבו מרצה האסיר את מאסרו. ככל שמדובר בעתירה המופנית כנגד החלטת משרד הפנים (ככל שקיימת כזו), הרי שבית המשפט המוסמך לדון בעתירה, ככל שהדבר נוגע לסמכות מקומית, הוא בית המשפט שבתחום שיפוטו התקבלה ההחלטה. ככל שקיימת החלטה של הממונה על ביקורת הגבולות ברמלה, המצוין כמשיב בעתירה, הרי שהעתירה אמורה להיות מוגשת בבית משפט לעניינים מנהליים במחוז מרכז.

בנסיבות אלה, וכדי שלא ייגרם נזק בלתי הפיך לעותר, אני מורה כדלקמן:

ניתן בזאת צו ארעי, שיהיה בתוקף עד ליום 8.9.13 שעה 24:00, האוסר את הרחקתו של העותר מהארץ עד למועד זה. ככל שהעותר ישלים את ריצוי מאסרו קודם למועד הנ"ל, מוסמכת הרשות המנהלית לנקוט בצעדים מתאימים שיבטיחו את האפשרות לבצע הרחקה של העותר מתחומי ישראל, לרבות השמתו במשמורת, וזאת בשים לב לאמור לעיל ועד להחלטה אחרת של בית המשפט.

עד ליום 8.9.13, על העותרים להגיש עתירה מתוקנת, ולחלופין לבקש להעביר את העתירה הנוכחית לבית משפט מוסמך, ולאחר מכן תינתן החלטה.

לא תוגש עתירה מתוקנת ו/או בקשה עד ליום 8.9.13 - יינתן פסק דין המורה על דחיית העתירה על הסף מהטעמים שפורטו לעיל, ובהתאם לתקנה 7(2) לתקנות בתי המשפט לעניינים מנהליים (סדרי דין), התשס"א - 2001.

על ב"כ העותרים להמציא עותק החלטה זו, ביחד עם כתבי הטענות, לידי פרקליטות אזרחית-מנהלית מחוז חיפה, עד לא יאוחר ממחר, 2.9.13, שעה 12:00.

כאמור, גם על העותרים לשלם אגרה לאלתר ועד לא יאוחר מיום 8.9.13.

המזכירות תשלח החלטה לצדדים .

ניתנה היום,  כ"ו אלול תשע"ג, 01 ספטמבר 2013, בהעדר הצדדים.

ר' שפירא, שופט

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ