אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 42767-04-12

החלטה בתיק עת"א 42767-04-12

תאריך פרסום : 20/02/2013 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי נצרת
42767-04-12
02/05/2012
בפני השופט:
יונתן אברהם

- נגד -
התובע:
סאלח ג'בר
עו"ד מארון אבו נסאר
הנתבע:
1. משטרת ישראל
2. שירות בתי הסוהר

החלטה

העותר הוא אסיר המרצה מאסר של 5 שנים וחודש בגין מגוון עבירות, לרבות זיוף פרטי רכבים שכפולם וסחר בהם, עבירות תעבורה ועוד.

העותר הורשע ב- 17 אישומים בכתב אישום אחד.

העותר ריצה זה מכבר רבע מתקופת מאסרו (העותר היה במעצר עד תום ההליכים תקופה ממושכת של ניהול משפטו).

אחותו של העותר עומדת להינשא מחר, 03/05/12 בכפר משהד.

ביום 23/04/12 פנה ב"כ העותר, עו"ד אבו נסאר בכתב בבקשה לאשר חופשה מיוחדת לעותר לצורך זה. הפנייה הייתה בשעות הערב המאוחרות. 

למחרת קיבל תשובה מקצין האסירים בכלא שיטה, כי עקב סד הזמנים הצפוף בין מועד הגשת הבקשה לבין מועד החתונה, לא יוכל שב"ס לטפל בבקשה. בתשובה צויין כי בתוך המועדים הנ"ל חלים יום העצמאות וסוף שבוע וכי לצורך בדיקת כל הפרטים נדרש זמן ארוך יותר.

ביום 30/04/12 הוגשה העתירה דנן ובה נתבקשתי להורות לשב"ס לאפשר חופשה מיוחדת לעותר.

בתשובת ב"כ המשיבים לעתירה שניתנה בפניי באולם, היא ביקשה למחוק את העתירה על הסף משני טעמים.

ראשית, לדידה חלף בין מועד החלטת הסירוב לבין מועד הגשת העתירה זמן רב מידי, אשר יש בו כדי להוות שיהוי בלתי מוצדק.

שנית, בשל כך  שהגשת הבקשה לחופשה מיוחדת מלכתחילה נעשתה במועד מאוחר מאוד ביחס למועד קביעת אירוע החתונה ובאופן שלא איפשר למשיבים לבחון את כל הנתונים הנדרשים לצורך קבלת החלטה מושכלת בנוגע לבקשה לחופשה חריגה.

לטענת ב"כ המשיבים, מוסבר לכל אסיר עם כניסתו לכלא מהן זכויותיו וחובותיו בכלא וכך גם בהגיע המועד של סמוך לרבע מתקופת מאסרו, שאז יכול הוא להגיש בקשות למתן חופשה והעותר כשל בכך שלא הגיש את בקשתו מוקדם מספיק על מנת שיהיה ספק בידי שב"ס לפנות לכל הגורמים על מנת לבדוק האם ניתן לאשר את החופשה.

עוד נאמר בעניין זה כי הואיל של העותר מסווג בקטגוריה א', בשל תיק אלמ"ב שנפתח לו בעבר, נדרש גם אישורו של נציב שב"ס להוצאתו לחופשה מיוחדת, מה שמצריך פרק זמן ארוך יותר בהליך אישור החופשה.

עוד טענה בפניי ב"כ המשיבים כי מבירור טלפוני קצר שהספיקה לבצע מול משטרת ישראל, נאמר לה כי משטרת ישראל סיווגה את העותר כעבריין נמלט בעבר, כמי שיש לו תיק אלימות במשפחה וכמי שיש לו קשרים עם משפחת פשע. היא הבהירה כי היא מעלה עניין זה בהקשר של הצורך בזמן מספק לבחון את כל הנתונים הנ"ל לצורך קבלת החלטה לעניין החופשה המיוחדת.

נטען כי במצב דברים זה, לא היה זמן מספק בידי שב"ס לקבל כל החלטה שהיא וזאת בשל מחדלו של העותר.

בתגובה לטענות אלה, טען בפניי ב"כ העותר כי בעבר הגיש העותר עתירה לחופשות (ממנה חזר בו מאוחר יותר) ומצד שב"ס הוצג אז כתב תשובה בו סווג העותר בקטגוריה ב/1 ולא בקטגוריה א' כפי שנטען היום, וכמו כן לא עלתה אף אחת מן הטענות הנוגעות להיותו קשור למשפחת פשע או עבריין נמלט (בעניין זה נטען כי אמנם הוגש נגדו כתב אישום בעניין זה, אך נמחק לבסוף).

כמו כן נטען כי העותר השתתף בכל קורס שהוצע לו ואף הוצגו בפניי תעודות המלמדות כי הוא השקיע זמן ומאמץ והיה משתתף פעיל באותם קורסים.

לשאלת בית המשפט, הבהיר העותר כי מועד החתונה נקבע לפני כחודש ועוד חודשיים לפני כן הכירו אחותו ובעלה המיועד.

עוד טען ב"כ העותר כי העותר היה מאושפז תקופה ממושכת החל מיום 07/04/12, תחילה בבית חולים העמק בעפולה ואחר כך במר"ש לצורך קבלת טיפול רפואי.

שקלתי את טיעוני הצדדים בכובד ראש מכאן ומכאן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ