אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ערר 41/09

החלטה בתיק ערר 41/09

תאריך פרסום : 29/01/2013 | גרסת הדפסה

ערר
ועדת ערר באיו"ש
41-09
18/12/2012
בפני השופט:
1. סא"ל דליה קאופמן- יו"ר
2. רס"ן עופר שוויצר- חבר
3. רס"ן עזריאל לוי- חבר


- נגד -
התובע:
1. פתחיה עומר
2. נוף עודה

עו"ד עומר פאתוח
הנתבע:
1. הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש הנטוש באיו"ש
2. נימר אבו שחאדה
3. מוניר אבו שחאדה

עו"ד אסף שטרן
עו"ד ע/רחים עאשור
החלטה

בפנינו ערר על החלטת הוועדה לרישום ראשון מיום 24.5.07. על פי המסמכים המצויים בתיק הוועדה לרישום ראשון ההחלטה הומצאה לצדדים באמצעות דואר רשום ביום 9.5.07 ואף ישנו אישור קבלה החתום על ידי עו"ד שרקאווי אשר ייצג את מבקשת הרישום (העוררת כאן) מתאריך 8.8.07.

הערר שבפנינו הוגש בתאריך 17.10.09 ולא צורפו לו תצהירים או הסברים כלשהם באשר לאיחור בהגשתו. אף היום, לא שמענו מפי ב"כ העוררות הסבר של ממש לאיחור זה. אך ורק מטעם זה, יש מקום לדחות את הערר. נחזור ונציין את החשיבות שבניהול הליכים בצורה יעילה ומהירה לצד בירור זכויות של הצדדים.

על אף האיחור הרב שבהגשת הערר, יותר משנתיים, לא הסתפקנו בדחיית הערר על הסף עקב איחור זה אלא נתנו לצדדים הזדמנות לטעון לגופו של עניין.

אף לגופו של עניין, לא מצאנו מקום להתערב בהחלטת הוועדה לרישום ראשון. החלטת הוועדה הינה מנומקת ומפורטת ומציינת באופן מפורש את הראיות עליהם הסתמכה הוועדה.

הכרעתה של הועדה הינה  במישור העובדתי - ראייתי ועל כן כלל ידוע הוא, כי ערכאת הערעור, לא בקלות תתערב בקביעות שבעובדה. לעניין זה ראה לדוג'  עא 01 / 6768 אורי רגב נ' מדינת ישראל נט (4) 625, עמוד 631 :

אשר לקביעות שבעובדה - כלל הוא כי בית-משפט של ערעור לא על נקלה יתערב בממצאי עובדה שנקבעו על-ידי הערכאה הדיונית אשר התרשמה התרשמות ישירה מן העדים שהופיעו בפניה וממכלול הראיות האחרות שהוצגו לעיונה. בית-המשפט התרשם באופן בלתי אמצעי מן הראיות ומן החומר המקצועי שהונח בפניו, ואין להתערב בקביעות העובדה על סמך התרשמות זו, אלא אם כן מסקנות הערכאה הדיונית אינן עומדות במבחן ההיגיון והשכל הישר (ע"א 9749/01 סאיר נ' קופת חולים של ההסתדרות הכללית [1]; ע"א 207/86 מגן נ' בכר [2]; ע"א 188/89 עזאיזה נ' המועצה המקומית כפר דבוריה [3]; ע"א 1884/93 דינבר נ' עיזבון המנוח זלמן יערי ז"ל [4]).  "

חשיבות הסדרת מקרקעין באזור ודיוק הרישום הינה אינטרס ציבורי ראשון במעלה אשר עמד לעיניי הוועדה לרישום ראשון כעולה מהחלטתה ראוי כי החלטת הוועדה לרישום ראשון תיושם בצורה מהירה על מנת שהציבור יוכל לקבל את המידע המדויק באשר לרישום הזכויות במקרקעין וכי הדבר לא יימשך שנים ארוכות לאחר מתן ההחלטה דבר אשר קרה במקרה זה בעקבות התנהלות הצדדים.

סוף דבר, הערר נדחה. לצדדים ניתנת בזאת אורכה של 60 יום מהיום לביצוע החלק האופרטיבי שבהחלטות וועדת העררים כאמור שם.

נוכח התנהלות שני הצדדים בערר אשר השתהו כל אחד מצידו בהגשת המסמכים כפי שעולה מהחלטת הוועדה לאורך כל ההליך, לא מצאתי להטיל הוצאות על מי מהצדדים.

עותק ההחלטה נמסר לצדדים באולם.

קצין ביהמ"ש יוודא העברת עותק ההחלטה ביחד עם תיק הוועדה לרישום ראשון לוועדה לרישום ראשון ולקמ"ט מדידות.

ניתן היום, 18.12.2012 , בפומבי ובמעמד הצדדים.

                        _____________________                  ____________________________                   _________________________

                       שופט                                    נגידת הועדה                                    שופט

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ