אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דורון ואח' נ' בע"מ ואח'

דורון ואח' נ' בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 05/03/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
25482-07-11
01/03/2012
בפני השופט:
הרווי גרובס

- נגד -
התובע:
וירג'יל דורו ן
הנתבע:
ערוץ הקניות בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1.ביום 4.6.11 הזמין התובע מאוורר מהנתבעת ושילם באמצעות כרטיס אשראי בסך 239 ₪. המוצר היה אמור להגיע לביתו בתוך 14 יום. לטענתו היה איחור במסירה ולא זו בלבד, אלא שפעמיים קבעו איתו להיות בבית בין השעות 8:00 עד 12:00

על מנת לקבל את המוצר אך המוצר לא הגיע. כעבור שלושה שבועות אכן הגיע לביתו המוצר אך הקופסא היתה הרוסה, והתובע לאחר שהתבונן בחבילה, סרב לקבלה.

לטענתו, פנה מספר פעמים הן לנתבעת והן לצד ג', על מנת לקבל את המוצר, אך כל הזמן דחו ומשכו אותו. לטענתו התקשר לפחות 7 פעמים.

התובע באותן שיחות רצה לקיים את העסקה אך כאשר הגיע לביהמ"ש מסר שקנה כבר מאוורר אחר והוא מבקש את כספו בחזרה. בנוסף הוא רוצה פיצוי על סכום כולל של 5,000 ₪.

2.מטעם הנתבעת וצד ג' אין מחלוקת על כך שסירוב התובע לקבל את המוצר שהגיע אליו היה כדין, ומיד כשקיבלו את ההודעה מר זיסר – מנהל שירות לקוחות מטעם הנתבעת, הציע לתובע לשלוח לו מוצר חדש במקום או לחילופין לבטל את העסקה ולהחזיר לו את כספו. לטענתו התובע לא בחר באף אופציה ורק הגיש כתב תביעה.

יש לציין כי התובע טען נמרצות שפנה הן לנתבעת והן לצד ג' אך אלו לא נענו.

3.הנתבעת טוענת נמרצות, כי היא רק מהווה מתווכת לקניות ואחראית למוצר ואף מועד ההספקה מוטלת על צד ג' בלבד, מכאן שנשלחה הודעת צד ג'.

מר יריב בר, מטעם צד ג', טוען ששוחח פעם אחת עם התובע, אשר אכן התלונן שקיבל מוצר פגום והוצעו לו שתי אופציות: "שהוא יקבל זיכוי מערוץ הקניות והאופציה השניה לקבל מאוורר תקין חלופי, וכן קבלת פיצוי הולם". [עמ' 2 לפרו'

ש' 5-6]

לטענתו של מר בר, הוא מסר את מספר הטלפון הישיר שלו במשרד, אך התובע לא יצר איתו קשר.

במהלך הדיון, הוצע מטעם הנתבעת וצד ג' , שהתובע זכאי לקבל זיכוי מלא מערוץ הקניות עבור הסכום ששילם ופיצוי סביר מטעם צד ג'.

התובע היה איתן בעמדתו שמגיע לו סכום פיצוי נאה.

4. לאחר ששקלתי את דברי הצדדים, החלטתי לקבל את התביעה והודעת צד ג' באופן

חלקי, ולהלן הנימוקים לכך:

א. התובע קיבל מוצר פגום ולטענתו לא קיבל הצעות להחליפו בזמן סביר ולכן קנה מוצר אחר. בבימ"ש ביקש את כספו בחזרה וכן פיצוי.

ב.הנתבעת מסכימה שעליה להחזיר לתובע את הסכום ששילם עבור המוצר.

ג.צד ג' מסכימה לתת לתובע פיצוי, אך לא נקב בסכום.

ד.מכל האמור דלעיל , אני רואה לנכון לבטל את העסקה בין התובע לבין הנתבעת ולהטיל פיצוי על צד ג' בשיעור של 500 ₪.

5.אשר על כן, אני מבטל את העסקה ומחייב את הנתבעת להחזיר לתובע את סכום העסקה בסך 239 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית על פי חוק מיום הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ