- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
ב"ל 32366-03-14 . 19 אפריל 2015
|
עב"ל בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו |
32366-03-14
19.4.2015 |
|
בפני השופט: שמואל טננבוים |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
תובע: חיים דנינו עו"ד רותם עידן |
נתבע: המוסד לביטוח לאומי עו"ד משה אהרון |
| החלטה | |
זוהי תביעה להכיר בפגיעה בברכיו של התובע כ"פגיעה בעבודה" בעילת המיקרוטראומה , כאמור בפרק ה' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) התשנ"ה - 1995. (להלן – החוק).
רקע עובדתי
1.התובע יליד שנת 1959, עובד כאזרח עובד צה"ל בבסיס מש"א 7000 (מפעל המרכבה).
בין השנים 1980- 1984 עבד כרתך מחלקת תובה.
משנת 1984 ועד 1990 עבד במחלקת מכשרנות, כיול כלים ומסגרות צריח.
משנת 1990 ועד 2012 עבד במחלקת הכנת ערכות ובמחלקת ריהוט צריח בעיקר בעבודה בשטח.
החל משנת 2012 עובד כמכונאי במחלקת נמר.
2.תביעותיו של התובע להכיר בפגימות מהן הוא סובל בברכיו כ"תאונת עבודה" נדחו על ידי הנתבע בנימוק כי לא הוכחו אירועים תאונתיים זעירים חוזרים ונשנים , תוך כדי ועקב עבודתו, ואשר גרמו למחלותיו.
מכאן התביעה שבפנינו.
3.עיקר טענות התובע כפי שעולות מתצהירו
א.במסגרת עבודתו במחלקת תובה, עבד 6 ימים בשבוע כ- 8.5 שעות בימי חול וכ- 5 שעות בימי ו'.
ב.במסגרת העבודה במחלקה זו נדרש לבצע ריתוך של חלקי תובת הטנק (גוף הטנק ללא צריח וללא התותח) כאשר בשל מיקום החלקים בתוך התיבה נדרש לרכון על ברכיו ולזוז עליהן בעת ביצוע העבודה. העבודה על הברכיים תוך תזוזה עליהן נמשכה כ- 4.5 שעות בממוצע ביום עבודה.
ג.העבודה בוצעה 4 ימים בשבוע , לאחריהם התובה הייתה עוברת מבחן איכות ואם נמצאו מגרעות התובע נדרש לחזור ולבצע שוב עבודת ריתוך בתוך התובה.
ד.בין השנים 1990-2012 עבד במחלקת הכנת ערכות וריהוט צריח כאשר 80% מהעבודה היה בחוליות השטח שביצעו עבודות מכונאות ומסגרות על טנקים.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
