לפנינו תביעת התובע להכיר בליקוי ממנו הוא סובל בכתפו הימנית "כפגיעה בעבודה" על דרך המיקרוטראומה, כמשמעותה בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995 (להלן: "החוק").
הנתבע דחה את תביעת התובע במכתבו מיום 23.5.13, ומכאן התביעה שלפנינו.
בתיק הוגש תצהיר מטעם התובע ואף התקיים דיון הוכחות בסיומו הסכימו הצדדים על מרבית התשתית העובדתית בתיק, ובהמשך- אף על הצורך במינוי מומחה רפואי בתחום האורטופדיה, על מנת שיחווה דעתו בשאלת הקשר הסיבתי בין עבודתו של התובע לליקוי הנטען על ידו. יחד עם זאת, הצדדים נותרו חלוקים לעניין חלק מהעובדות שיש להפנות למומחה, ובהן סוגיות הנוגעות לאופי עבודתו של התובע, ועל כן הגישו סיכומיהם בעניין זה.
העובדות הדרושות לענייננו כפי שהן עולות מכלל החומר שהונח בפנינו הינן כדלקמן:
התובע הינו נהג אוטובוס, אשר עובד בחברת "אגד" מאז 30.11.1972 ועד היום (להלן- "אגד"). בין השנים 1972 ועד 1977 עבד התובע כמבקר, ומשנת 1977 לערך ואילך, עובד הוא כנהג. יוער, כי התובע ממשיך לשמש כנהג ב"אגד" גם היום.
התובע עבד בעיקר באזור הקריות ולעיתים על קווים בנווה שאנן ועל כן נאלץ לסובב את ההגנה מאות פעמים ביום עבודה.
מוסכם בין הצדדים, כי התובע נהג באוטובוסים מסוג "ליילנד" החל מ- 1977, וככל הנראה עד שנת 1982. לאוטובוסים מסוג זה לא היה הגה הידראולי, וכן לא היו בהגה בולמי זעזועים. בהעדר הגה הידראוולי – סיבוב ההגה ימינה ושמאלה היה קשה ביותר, כאשר התובע נאלץ לסובב את ההגה מאות פעמים ביום עבודה.
עוד אין מחלוקת, כי משנת 1982 התובע נהג על אוטובוסים של חברת "מרצדס", בהם היו הן בולמי זעזועים בהגה והן הגה הידראולי.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.