- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- מיסוי יחיד
- החזר מס שבח
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
ב"ל 23495-02-15 ש' נ' המוסד לביטוח לאומי
|
ב"ל בית דין אזורי לעבודה נצרת |
23495-02-15
13.6.2015 |
|
בפני השופט: ד"ר רויטל טרנר |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
המערער: ע' ש' עו"ד אליעזר שמול |
המשיב: המוסד לביטוח לאומי עו"ד ארז בן דוד |
| פסקדין | |
1.בפני ערעור על החלטת וועדה רפואית לעררים (ניידות) מיום 5.1.2015 (להלן: "הוועדה"), אשר קבעה למערער דרגת נכות בשיעור 40% לפי סעיף ד(3) חלקי.
רקע
2.המערער הינו יליד שנת 1969 אשר נפגע בתאונת דרכים בשנת 1999, ובין היתר ברגל שמאל. המערער עבר ניתוחים בברך שמאל עקב שברים וקרעים ברצועות, ונותר עם יציבות מוגבלת בברך, ולכן הוא מתהלך עם מכשיר (סד) המייצב את הברך.
3.ביום 1.10.2014 הופיע המערער בפני וועדה מחוזית של משרד הבריאות לעניין מוגבלות בניידות, אשר קבעה כי מצבו של המערער תואם לסעיף ו(א)(3) ברשימת הליקויים של הסכם הניידות, המקנה 60% מוגבלות.
4.המשיב הגיש ערר על החלטה זו, וביום 5.1.2015 הופיע המערער בפני וועדת העררים, אשר בדקה אותו והפחיתה את המוגבלות ל-40% בהתאם לסעיף ד(3) חלקי לרשימת הליקויים. על החלטה זו נסוב הערעור שלפני.
טענות הצדדים בתמצית
5.המערער טוען כי הוועדה בדקה אותו בדיקה קצרה ולא התייחסה לכל הנכויות האורטופדיות הרלוונטיות. עוד טוען המערער, כי הוועדה לא הזהירה אותו כי היא שוקלת את הפחתת אחוזי הנכות, וגם לא הסבירה בצורה מפורשת ומנומקת את החלטתה לסטות מהחלטת הוועדה המחוזית.
יצוין, כי במסגרת הערעור שהוגש, נטען גם כי הוועדה שגתה אף בכך שלא התייחסה למכתבו של ד"ר חביב שחדה שצורף לערעור. אולם, במסגרת הדיון שהתקיים בפני כב' הרשמת ד"ר טרנר, ציין ב"כ המערער כי מכתב זה לא הוצג בפני הוועדה. משכך, טיעון זה אינו רלוונטי עוד.
6.מנגד, המשיב טוען כי הוועדה קבעה ממצאים רפואיים המצדיקים את שיעור הנכות שנקבע על ידה. עוד טוען המשיב, כי הוועדה לא היתה צריכה להפסיק את דיוניה כדי להזהיר את המערער בדבר האפשרות של הפחתת אחוזי הנכות, שכן מדובר בערר של המשיב ולא של המערער.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
