ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
23690-03-13
18/09/2013
|
בפני השופט:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
התובע:
אושרת בר לב
|
הנתבע:
1. קופת חולים מאוחדת נתניה 2. ד"ר צחי ברששת
|
פסק-דין |
פסק דין
1.ביום 11.10.12 חשה התובעת שלא בטוב ופנתה טלפונית למוקד הנתבעת 1 ובקשה פגישה עם רופא המשפחה שלה, הנתבע 2. נאמר לה להגיע לקליניקה של הנתבע 2 בשעה 16:00.
אולם כאשר התייצבה במקום, הקליניקה הייתה סגורה.
התובעת פנתה למשרד הנתבעת 1 וטענה שהיא זקוקה לטיפול דחוף ונאמר לה שאין תור פנוי לרופא באותו היום. במהלך שיחות התובעת , לדבריה, מנהל המשרד הביע פליאה על כך שקליניקת הנתבע 2 סגורה באותו היום.
בסופו של דבר התאפשר לתובעת לראות רופא באותו יום בשעה 18:40 (ד"ר דוריאן) אשר שלח אותה לבצע בדיקות דם. כעבור מס' ימים ב- 14.10.12, התייצבה התובעת בקליניקה של הנתבע 2, על מנת לקבל תוצאות בדיקות הדם ולהמשך טיפול.
2.באשר למה שמתרחש באותו מפגש לכל צד גרסה משלו- גרסאות שונות לחלוטין.
לדברי התובעת, הנתבע 2 קיבל אותה בכעס רב, והתלונן בפניה שבגללה נאלץ לעבור שימוע בקופה ו"עשיתי בלגן ביום חמישי בקופה", לדבריה הנתבע 2 טען שבאותו יום שבו הקליניקה הייתה סגורה היה חולה וביקש ממנה לחתום על מכתב התנצלות והחל להכתיב לה את הנוסח ולדברי התובעת:
"באמצע נאמר לי שתדעי לך שהיום בבוקר אמרתי שאני לא רוצה לראות את הפרצוף שלך כאן אם את לא רושמת המכתב"..(עמוד 2 שורות 3-5).
התובעת עזבה מבלי לחתום על המכתב, ולדבריה הנתבע 2 סירב לספק לה את תוצאות בדיקות הדם.
3.ניכר הדבר שהתובעת טוענת שהייתה חולה מאוד באותם ימים ונזקקה לטפול באופן דחוף ולכן טוענת שהנתבעת 1 לא קיימה את חובתה כלפיה לספק טיפול מתאים.
באשר לנתבע 2, התובעת מתלוננת על התנהגותו הבלתי הולמת ובלתי מקצועית.
אם כי יש לציין שלדבריה לא חזרה התובעת לקבל טיפול אצל הנתבע 2 או אצל כל רופא אחר בקופה מאז האירוע עד עצם היום הזה.
עובדה זו אינה מתיישבת עם טענתה שהייתה זקוקה לטיפול דחוף באותו יום.
"מאז לא פניתי לקופה..אני בטראומה" (עמ' 2 שורה 13).
בהסתמך על העובדות האמורות התובעת עותרת לסכום של 30,000 ₪.
4.עמדת הנתבעים היא שהתובעת קיבלה טיפול רפואי שהיה דרוש לה ב- 11.10.12. התובעת לא הייתה זקוקה לטיפול חירום או דחוף.
דובר במקרה של אנמיה, וזאת לפי בדיקות הדם וההיסטוריה הרפואית של התובעת. לטענת הנתבע 2 באותה שעה שהתובעת התייצבה בקליניקה שלו ביום 11.10.12 היה בכנס רפואי. לדבריו, לא קובעים תור אצלו באמצעות המוקד, אלא הוא עובד בצורה "תור חי", הקליניקה פתוחה מ- 08:00-13:00 ומ- 16:00-18:45 והחולים באים ומחכים לטיפול.
"אני לא עובד מול מוקד". אם כי הנתבע 2 לא פוסל את האפשרות שהתובעת ביררה במוקד מתי הקליניקה פתוחה ואז נאמר לה משעה 16:00.
לדבריו, דווח לקופה על סגירת הקליניקה באותו יום. הנתבע 2 שמע ביום א' ממטופלת אחרת שלו "שמישהי עשתה מהומה ביום חמישי בערב. היא קיללה אותי והוציאה דיבה רעה" (עמוד 2 שורות 23-24).
לדברי הנתבע 2: "עברתי מסלול של פקידות שנכחו שהיא צעקה וקיללה".