|
תאריך פרסום : 20/11/2016
| גרסת הדפסה
בג"צ
בית המשפט העליון ירושלים
|
1960-16
16/11/2016
|
בפני השופטים:
1. ח' מלצר 2. נ' סולברג 3. א' שהם
|
- נגד - |
העותרים:
1. המועצה המקומית נבי אליאס 2. המועצה המקומית כפר עזון 3. המועצה המקומית כפר עזבת אלטביב 4. חאתם נאג'י ג'נאם ח'ליף 5. זהראן עבד אלראזק עבד אלקאדר 6. אמין אברהים חסן חאמד 7. עזאם אחמד מוסא עוויסי 8. ספא אסעד ג'נאם ח'ליף 9. עלי עבד אלכרים סנם זיד 10. ג'מיל ודיע יוסף עלי 11. חוסני מחמוד סאלח אבו הניה 12. ג'האד זאהר אברהים אבו עיאש 13. נאיף עבד אלפתאח ח'ליף רדואן 14. עאהד אחמד יוסף רדואן ח'ליף 15. קאסם אחמד יוסף רדואן ח'ליף 16. ואיל תאופיק נמר סוילם 17. יאסר תאופיק שאקר ג'עידי 18. עזאם נזמי עבד אלרחמאן אבו הניה 19. דרויש מוסטפא יוסף נבריסי 20. חמדאללה עומר עבדאללה סלים 21. יוסף אחמד יוסף מג'ד 22. סובחי ג'נאם חאמד ח'ליף 23. נידאל מוחמד עליאן ח'ליף 24. אמנה עבדאלרחים עבדאלרחמן זיד 25. סבריה עבד אלרחים בהג'ת רדואן 26. ח'ליל חוסין עבדאללה 27. עלי אחמד סאלח אבו הניה 28. גאזי עלי אסחאק סווידאן 29. סאמי עליאן חמד ח'ליף 30. מוחמד תייסיר עבד אלחמיד חמדאן ח'ליף 31. מחמוד סעיד מחמוד טביב 32. מוסא אסעד חמד טביב 33. מחמוד יוסף אברהים רדואן 34. ראניה נזמי עבד אלרחים גזאל 35. ח'יירי מוחמד עבד אלרחמאן מג'ד 36. עבד אלרחמאן מוחמד עבד אלרחמאן מג'ד
עו"ד סעיד קאסם
|
המשיבים:
1. מפקד כוחות צה"ל באיו"ש 2. ראש המינהל האזרחי באיו"ש 3. ועדת משנה לדרכים/ מסילות ברזל ושדות תעופה
עו"ד נועם זמרן
|
פסק דין |
המשך עותרים:
37. מוסטפא סעיד מוסטפא סלים
|
38. יוסף עבדאללה יוסף אלעבלי
|
|
39. מינהלת הקדשות האסלאמית – קלקיליה
|
|
|
|
השופט נעם סולברג:
- עתירה נגד החלטת ראש המינהל האזרחי, שעניינה ברכישת בעלות ונטילת חזקה במקרקעין הנמצאים בסמוך לכפר נבי אליאס, כדי לאפשר סלילת 'כביש עוקף' העובר מחוץ לשטח הכפר.
רקע
- כביש 531 הוא ציר תחבורה מרכזי המחבר בין קלקיליה, הנמצאת בקצהו המערבי, לבין שכם, הנמצאת בקצהו המזרחי. במהלך השנים אושרו ובוצעו מספר תכניות שנועדו לשפר את תשתית התחבורה בציר זה. במסגרת זאת, אושרה בשנת 1989 תכנית מספר 927/2 (להלן: התכנית), שמטרתה "לשפר את הקשר התחבורתי בין קלקיליה לשכם ולהעלות את רמת הבטיחות בתנועה" (מש/1; פסקה 5.א לתקנון התכנית). התכנית כללה, בין היתר, סלילת כבישים עוקפים בשתי נקודות מרכזיות, בכפר עזון ובכפר נבי אליאס. כפרים אלו 'יושבים' על כביש 531, כך שקטעים ממנו עוברים בתחומם. רשויות התכנון סברו כי הפחתת נפח תנועת כלי הרכב בשטח כפרים אלו היא צורך בטיחותי חיוני, שכן רחובותיהם לא התאימו לנפח התנועה שהיה קיים בעת ההיא, לא כל שכן לנפח התנועה שצפו רשויות התכנון בעתיד.
- בסמוך לאחר אישורה מומשה התכנית בחלקה הנוגע לסלילת כביש 'עוקף עזון', תוך הפקעה של מקרקעין בהיקף של כ-789 דונם. לעומת זאת, חלקה של התכנית המתייחס לסלילת כביש 'עוקף נבי אליאס' לא בוצע באותן שנים, וזאת, כפי שציינו המשיבים בתגובתם, "משיקולים תקציביים וסדרי עדיפויות תכנוניים" (פסקה 16 לתגובה), שכן קטע הכביש שעבר באותה עת בשטח הכפר עזון "היה ארוך, צר ומפותל יותר מקטע הדרך שבנבי אליאס" (שם).
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
הורד קובץ
לרכישה
הזדהה
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה |
Disclaimer |
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.
|
שאל את המשפטן
יעוץ אישי
שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
|
|