חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

בב"נ 53806-05-15 ועדה מקומית לתכנון לב הגליל נ' עוסמאן

תאריך פרסום : 29/07/2015 | גרסת הדפסה
בב"נ
בית משפט השלום עכו
53806-05-15
20/07/2015
בפני השופטת:
ג'ני טנוס

- נגד -
מבקשת:
ועדה מקומית לתכנון לב הגליל
משיב:
חוסין עוסמאן
החלטה
 

המבקשת הגישה בקשה למתן צו הריסה שיפוטי עפ"י סעיף 241 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה – 1965.

 

אין מחלוקת שהמשיב הוא הבעלים והמחזיק במקרקעין הידועים כחלקה 53 גוש 19267 מאדמות סכנין שייעודם לחקלאות (להלן – "החלקה"). כמו כן, אין מחלוקת שהמשיב הוא האחראי לביצוע עבודות הבנייה והשימוש החורג שנעשה בחלקה, כפי שיפורט בהמשך, ומי שעליו מוטלת החובה להשיג היתר בנייה כדין.

 

מהבקשה עולה, כי המשיב החל בהקמת מבנה למגורים בחלקה בשטח של כ- 350 מ"ר, ובתאריך 26.4.15 הבנייה הייתה בשלבי תפסנות וקורות קשר ללא יציקה.

 

בעקבות כך פנתה המבקשת לבית המשפט בקריות בבקשה לקבלת צו הפסקה שיפוטי ומניעת פעולות בתיק מס' 1226-05-15, וביום 3.5.15 ניתן צו כמבוקש (להלן – "צו ההפסקה השיפוטי"). למחרת היום נמסר הצו ועותק הבקשה לידי המשיב ע"י שליח מטעם המבקשת.

 

ביום 22.5.15 ובעקבות ביקור של המפקח בחלקה התברר, כי המשיב הפר את צו ההפסקה השיפוטי בכך שהמשיך בביצוע עבודות בנייה של תפסנות, תקרה והנחת בלוקים וברזל ללא יציקה. בביקור נוסף שערך המפקח ביום 24.5.15 נמצא, כי המשיב המשיך בביצוע עבודות בנייה נוספות בכך שיצק תקרה בקומת קרקע.

 

לאור האמור ומאחר שהעבודות בוצעו ומבוצעות ללא היתר בנייה בחלקה שייעודם חקלאי, פנתה המבקשת בבקשה דנן להוצאת צו הריסה שיפוטי.

זה המקום לציין, כי ביום 30.4.15 הוצא צו הריסה מנהלי בגין הבנייה נשוא הבקשה וביום 1.5.15 הודבק הצו בשטח הבנייה.

 

המשיב התנגד לבקשה וטען, כי עיריית סכנין הגישה בשנת 2011 תכנית מפורטת שמספרה ג/19889 לשינוי יעוד של כ-20,000 דונם מיעוד חקלאי ליעוד בנייה למגורים ותיירות, והתוכנית אושרה ביום 13.5.15.

 

לטענת המשיב, אומנם תכנית זו לא כוללת את החלקה נשוא הבקשה, אך גבול התוכנית קרוב מאוד לגבול החלקה שלו, ולכן וביוזמת עיריית סכנין הוכנה תכנית מפורטת נקודתית לשינוי יעוד המקרקעין נשוא הדיון מיעוד חקלאי ליעוד מגורים על מנת לסלול את הדרך בפניו לקבל היתר בנייה והתוכנית הוגשה בימים אלה ממש.

 

המשיב הוסיף, כי עפ"י הודעת האדריכל אשר הכין את התוכנית הנ"ל הצפי לאישורה הוא גבוה והאישור עתיד להתקבל בפרק זמן של שנה מהיום. כמו כן טען המשיב, כי לא צפויה פגיעה באינטרס הציבורי עקב הבנייה שכן, הבנייה מתבצעת ללא פלישה לקרקע ציבורית וגם לאחר אישור התוכנית יוותר שטח פנוי בחלקה שניתן יהיה לנצלו לשם הרחבת הכביש שעובר בסמוך למקום, אם יהיה צורך בכך.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ