ה"פ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
29808-10-12
30/12/2013
|
בפני השופט:
אושרי פרוסט-פרנקל
|
- נגד - |
התובע:
1. ארנון גולד הפקות (1994) בע"מ 2. ארנון סופר
|
הנתבע:
1. לילה סטיליה מלקוס 2. 3.היכל התרבות עיריית פתח תקווה 3. 2.פרלה מלקוס
|
פסק-דין |
פסק דין
א. רקע
1. זוהי בקשה בדרך המרצה למתן צו הצהרתי, לפיו המבקשים הינם הבעלים היחידים של הכספים המוחזקים בידי משיבה 3 – היכל התרבות עיריית פתח תקווה, בגין הופעת הזמרת מרסלה מורלו.
התובע 2 - ארנון סופר הגיש תביעה נגד הזמרת ליילה מלקוס בת.א. 28435/04. בפסה"ד שם נקבע, כי על ליילה מלקוס (להלן: "ליילה") לשלם לו 200,000 ₪, (להלן: "פסק דין"). לביצוע פסה"ד נפתח תיק הוצל"פ בו ליילה הינה החייבת, בתיק הוצל"פ 01-85692-07-6, (להלן: "תיק ההוצל"פ").
ליילה הינה זמרת ופרלה מלקוס (להלן: "פרלה") היא אחותה, נכה הרשומה כעוסק זעיר.
במשך מספר שנים שלמה ליילה את התשלום החודשי לתיק ההוצל"פ ובסוף שנת 2011 פנתה אל התובעים, אשר הסכימו שבמשך מספר חודשים היא לא תשלם את התשלום החודשי, בכפוף שהכנסותיה מהופעותיה ביום העצמאות יועברו לתובעים וכי החל מחודש מאי 2012 תחזור לשלם את התשלום החודשי.
ב. תמצית טענות התביעה
2. לטענת התובעים, פרלה משמשת כאיש קש להברחת כספי ליילה מנושיה, כולל התובעים.
במהלך התקופה שבה לא שילמה את התשלומים בתיק ההוצל"פ, הפיקה ליילה 3 מופעים לזמרת מרסלה מורלו בעלות של כ- 100,000 ₪. המופעים היו ברשת מלונות פתאל, בהיכל התרבות פ"ת וברידינג 3 בתל אביב. לטענתה התובעת, ליילה הייתה אמורה לקבל סך 100,000 ₪, בגין הסכמי ההתקשרות לגבי המופעים, הסכמים החתומים על ידי פרלה וליילה.
3. בשנת 2006 הפיקה ליילה מופע והביאה להופעה בארץ זמרת בשם מרסלה מורלו ואף שילמה לה בגין הופעתה, כולל טיסות, אירוח בבתי מלון, מסעדות. זאת, כאשר טענה שאינה יכולה לשלם את הסכום שנפסק לטובתו בפסק הדין.
בחודש מאי 2012 סיכמה ליילה עם אריה ימיני - מנכ"ל היכל התרבות בפתח תקווה (להלן: "היכל התרבות") על הופעה נוספת שלה ביחד עם הזמרת מרסלה מורלו. אריה ימיני, אשר ידע אודות תיק ההוצל"פ, אמר לארנון גולד שהוא הזמין את המופע באמצעות ליילה, אשר מנפיקה חשבוניות להיכל התרבות עבור ההופעה.
4. החל מחודש פברואר 2012, ליילה הפסיקה לשלם את התשלומים בתיק ההוצל"פ ולא שעתה לפניות התובע.
טוענים התובעים, שהסתבר להם בדיעבד, שליילה מבריחה את הכספים בעזרת אחותה, פרלה שהינה אשת קש או באמצעות מנהלה האישי – אבי בוקק. ליילה טוענת שההסכם מול עיריית פ"ת/היכל התרבות, נערך ונחתם עם פרלה, בעוד שליילה היא שמוציאה חשבוניות.
התובע פרט בתצהירו את מה שלטענתו, הינם מעשי הנתבעות להברחת כספים שהגיעו לליילה. לטענתו, עיריית פ"ת מחזיקה בכספי ליילה – היא החייבת בתיק ההוצל"פ, כאשר העירייה יודעת שההתקשרות הייתה עם ליילה בלבד, וההכנסות מגיעות לתובעים, וזאת, חרף האמור בהסכם עם עירית פ"ת. פרלה משמשת כאשת קש כדי לסייע לליילה שהיא חייבת בתיק ההוצל"פ.
מוסיף התובע, כי החשבוניות בגין ההוצאות שהוצאו להפקת האירוע בהיכל התרבות בפ"ת שולמו רובן ככולן ע"י ליילה ושולמו במזומן או בכרטיס האשראי שלה.
5. עו"ד אילן לקפיש, שמשמש כב"כ הזוכים בתיק ההוצל"פ הצהיר, כי ביום 13.5.12 הוטל עיקול על הכספים המגיעים לליילה מהיכל התרבות. לדבריו, אריה ימיני אישר בשיחה טלפונית עמו, שעיריית פ"ת התקשרה עם ליילה להפקת האירוע עם הזמרת מרסלה מורלו וכי עליה להעביר את התשלום בגין מופע זה לליילה, שהינה הרוח החיה מאחורי הפקת האירוע. לטענתו, ליילה מבריחה את כספיה באמצעות פרלה בניגוד לצו העיקול.
עו"ד לקפיש צרף תמליל שיחה טלפונית שערך עם עובד היכל התרבות בשם משה גולן ולטענתו העובד אישר שהמופע הופק ע"י ליילה.
לדבריו, החשבוניות שצורפו לתצהירו של ארנון סופר הן חשבוניות בגין הוצאות של 3 המופעים של מרסלה מורנו, כולל זו שבהיכל התרבות.
ג. תמצית טענות ההגנה נתבעות 1-2 (פרלה וליילה)
6. על פי הסכם ההתקשרות הכספים מהיכל התרבות מגיעים לפרלה, וכך גם נקבע בהחלטת ר' ההוצל"פ. התובעים מנסים להשתלט על כספי פרלה המגיעים לה מהיכל התרבות.