אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלהאם נ' המוסד לביטוח לאומי

אלהאם נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 28/04/2012 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום קריות
22668-11-11
23/04/2012
בפני השופט:
פנינה לוקיץ'

- נגד -
התובע:
אבו אלרוב אלהאם
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
פסק-דין

פסק דין

בפני תביעת התובעת לפיצוי בגין נזקי גוף אשר נגרמו לה כטענתה, כתוצאה מנפילתה, ביום 7.7.10, בפתח סניף הנתבעת בקרית אתא, בשל מים שזרמו במקום (כך תואר בתצהיר התובעת והעדה מטעמה, שהוגשו בהתאם להחלטתי מיום 12.3.12) (להלן: "הנפילה").

הנתבעת לא הגישה כתב הגנה, גם לא לאחר ארכה שניתנה לה לפנים משורת הדין, על אף שהתביעה והבקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה, הומצאו לה כדין.

התובעת טוענת כי הנתבעת אחראית לפצותה בגין נזקי הגוף שנגרמו לה, שכן נפילתה נגרמה כתוצאה מרשלנות מצד הנתבעת שלא דאגה למעבר בטוח לבאים לסניף, לא הזהירה את הנכנסים מפני המפגע, ולא דאגה לייבש את רצפת הכניסה או לנקוט בצעדים שימנעו החלקה של העוברים ושבים.

כתוצאה מהנפילה הטוענת התובעת כי התנפחה רגלה והיא סבלה מכאבים ורגישות בכף רגל ימין.

יש לציין כי כפי שעולה מהתיעוד הרפואי שצרפה התובעת, היא נפלה בביתה ביום 26.5.10 או בסמוך לכך, דהיינו כחודש וחצי לפני נפילתה נשוא התביעה, וכתוצאה מנפילה זו היא סבלה מכאבים ונפיחות באותה כף רגל ואף אובחנה כסובלת משבר בצוואר עצם מסרק רביעית בכף הרגל, אשר בגינו גובסה רגלה.

עוד יש לציין כי פניה ראשונה של התובעת לקבלת טיפול רפואי בעקבות הנפילה, היתה רק בחלוף 3 ימים (ב-10.7.10) ובצילום הרנטגן שבוצע לה לא נמצא כל ממצא טראומטי חדש.

בהמשך הופנתה התובעת לקבלת טיפולי פיזיוטרפיה, אותם קיבלה במספר סדרות במהלך השנה שלאחר הנפילה, זאת בשל התמשכות התלונות על כאבים.

התובעת, ילידת 1951, אינה טוענת לקיומה של נכות צמיתה כתוצאה מהנפילה.

לאחר עיון במלוא המסמכים שהוצגו, ובהעדר טענה סותרת מטעם הנתבעת, אני קובעת כי אכן היתה רשלנות מצד הנתבעת בכך שלא דאגה שהמעבר לתוך הסניף יהא בטוח להולכים בו, ולא דאגה כי מפגע, בצורה של מים זורמים, יוסר ו/או שיוצבו שלטים המזהירים מפני קיומו.

יחד עם זאת, ואף בהעדר כתב הגנה, לא ניתן להתעלם מאשם תורם של התובעת, אשר בבואה למקום בודאי הבחינה במים, ומשכך, צריכה היתה להזהר או להמנע מלדרוך במקום בו זרמו, ואני מוצאת לנכון להעמידו על שיעור של 40%.

התובעת לא צרפה כל מסמך המעיד על נזק מיוחד, על אף שהוריתי לה לעשות כן, ומשכך, מדובר למעשה בפיצוי בגין כאב וסבל אשר בנסיבות הענין, לאחר ניכוי אשם תורם, ובהתחשב בעובדה כי את עיקר הכאבים והתלונות יש לייחס לשבר שסבלה התובעת חודש וחצי לפני הנפילה, אני מוצאת לנכון להעמיד על הסך של 4,500 ₪.

לפיכך אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת את הסך של 4,500 ₪ בצירוף שכ"ט עו"ד בשיעור 15% בצירוף מע"מ, וכן בהחזר האגרה ששולמה על ידי התובעת.

הסכומים ישולמו בתוך 30 יום שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

ניתן היום, א' אייר תשע"ב, 23 אפריל 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ