אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדד קוטב סחר בע"מ נ' אזולאי

אלדד קוטב סחר בע"מ נ' אזולאי

תאריך פרסום : 08/05/2011 | גרסת הדפסה

ת"ט
בית משפט השלום תל אביב - יפו
34332-03-11
08/05/2011
בפני השופט:
אבי כהן

- נגד -
התובע:
מארי מרים אזולאי
הנתבע:
אלדד קוטב סחר בע"מ

החלטה

הצדדים התייצבו היום בפניי לדיון בבקשתה של המבקשת להארכת מועד להגשת התנגדות לביצוע שיק על סך 300 ₪ לתיק הוצל"פ 0109303066 וכן התנגדות לביצוע השיק.

בראשית הדברים יצוין כי ב"כ המשיבה שהוזמן כדין לדיון לא התייצב לדיון מבלי שנתן רשות לכך ויש בכך טעם לפגם.

בדיון נחקרה המבקשת על תצהירה התומך בבקשה ובתום הדיון סיכמו הצדדים טענותיהם בעל פה.

באשר לבקשה להארכת מועד:

מצאתי לקבל בקשה זו משדברי המבקשת לפיהם דבר קיומו של תיק ההוצל"פ נודע לה רק לאחרונה לא נסתרו בחקירה היום, כאשר עיון בפעולות ובהליכי תיק ההוצל"פ מלמד שלא נוצר כל מגע ישיר עם החייבת בכל זמן קיומו של תיק ההוצל"פ עד כה.

זה המקום לציין כי הרישום בתיק ההוצל"פ לפיו האזהרה נמסרה למבקשת לחייבת ב"מסירה מלאה" לא נכון מאחר שעל פי מסמכי המסירה עצמם הסרוקים בתיק ההוצל"פ מסירה בוצעה בהדבקה בלבד.

לגבי ההתנגדות עצמה:

המבקשת מעלה טענה אחת ויחידה למעשה לפיה המשיבה לא זכאית לגבות ממנה את השיק מאחר שהמבקשת מסרה את השיק לנפרע בו ולא התכוונה שהשיק יועבר לאדם אחר.

צודק נציג המשיבה בסיכומיו לפיהם לא מדובר בטענת הגנה כדין. מאחר שמדובר בשיק וכידוע שיק הינו סחיר כל עוד לא בוטלה סחרותו, ועיון בשיק מושא ההתנגדות מלמד כי לא הוגבלת הסחרות כלל וכלל ואף לא צוין קרוס על גבי השיק המחייב הפקדתו בחשבון בנק דווקא, לא היתה כל מניע שהשיק יסוחר למשיבה והמבקשת לא הצביעה על מניעה כדין כזו.

בנסיבות אלה סבור אני כי המבקשת לא הצביעה על טענת הגנה כדין.

לסיכום:

הבקשה להארכת מועד מתקבלת.

ההתנגדות נדחית.

בנסיבות העניין כולן, בהתחשב במחדל ב"כ המשיבה להתייצב לדיון היום וגם בהתחשב בכך שנעתרתי לבקשה להארכת מועד וגם בסכום השיק הנמוך, אני לא מחייב את המבקשת בהוצאות הליך זה.

אני מורה איפוא על חידוש ההליכים בתיק ההוצל"פ.

אני מורה למזכירות ההוצל"פ לשנות את רישומי תיק ההוצל"פ כך שיירשם שהאזהרה נמסרה בהדבקה בלבד.

תיק בית המשפט זה ייסגר.

ניתנה והודעה היום ד' אייר תשע"א, 08/05/2011 במעמד הנוכחים.

אבי כהן, רשם

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ