אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבז נ' מדינת ישראל

אלבז נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 20/01/2012 | גרסת הדפסה

בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה
3150-01-12
16/01/2012
בפני השופט:
לאה שלזינגר שמאי

- נגד -
התובע:
מקס אלבז
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

1.        בפני בקשה להורות על ביטולה של הודעת איסור שימוש ברכב לפי סעיף 48 לפקודת התעבורה (נוסח חדש) למשך 30 יום, אשר הוטלה על המבקש ביום 01/01/12.

2.        על פי הנטען בהזמנה לדין וכתב אישום בליל ה-01/01/12 שעה 04:50 בערך, נהג בנו של המבקש (להלן: "הנהג") ברכב מ.ר 7623705, ועוכב ע"י המשטרה, בחשד לנהיגה בשכרות.

הנהג הודה, כי שתה חצי ליטר בירה וצ'ייסר מתוק אלכוהולי.

לנהג נערכה בדיקת מאפיינים. עמידתו הייתה יציבה, הליכתו על קו הייתה יציבה, לא הצמיד עקב לאגודל, מבחן הבאת אצבע לאף עבר בהצלחה.

בבדיקת נשיפה נמצאו בגופה 400 מק"ג אלכוהול לליטר אויר נשוף.

3.        לטענת ב"כ המבקש, הוא נתן את מפתחות הרכב לבנו לישי אלבז, ובלי ידיעתו והסכמתו מסר בן זה את רכבו לבן אחר בשם טל אלבז. לפיכך, לא הייתה למבקש כל שליטה ו/או יכולת שליטה בזהות הנוהג ברכב, ולא היה מתיר לבנו לנהוג ברכב לאחר ששתה משקה משכר.

עוד טוען ב"כ המבקש, כי המבקש הינו נהג זהיר, מבין את חומרת העניין וכי עשה כל שביכולתו על מנת למנוע ביצוע העבירה.

 4.        ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה וטענה, כי היה על המבקש לוודא כי מי שקיבל את מפתחות הרכב לא יעבירם לאחר, וכי הנהג לא ישתה משקה משכר טרם נהיגתו.

משלא וידא המבקש את הדברים כאמור לעיל, אין לו להלין אלא על עצמו.  

5.        השאלה העומדת עתה לבחינה בפני ביהמ"ש הינה, האם יש יסוד להחלטת קצין המשטרה לפסול את רכבו של המבקש.

בהחלטה זו, רשאי קצין המשטרה להתחשב בכל הראיות שבפניו, גם אלו שאינן קבילות לצורך ההרשעה או שמשקלן מופחת ואינן מהוות ראיה מכרעת.  

6.       בתיק זה כאמור קיימות ראיות לכאורה לכך שהנהג ביצע את המיוחס לו והמבקש אף לא העלה כל טענה בקשר לכך. בראיות אלה די כדי להקים את סמכותו של הקצין להורות על השבתת הרכב.

7.יסוד המסוכנות בא לידי ביטוי בסוג העבירה ובקלות הדעת, שבה מסר המבקש את רכבו לילדיו אשר אחד מהם כבר הורשע בעבירה של נהיגה בשכרות, ומבלי לפקח באופן ממשי, כי הנוהג ברכב יהיה כשיר לנהיגה מבלי לסכן את עצמו ואת יתר המשתמשים בדרך.

8.מאחורי איסור מנהלי על השימוש ברכב עומד הרציונל של נטילת "כלי העבירה" מידי בעליו, בין היתר על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים ועל מנת להדק את פיקוחו של בעל הרכב על הנהג הנוהג ברכב ולוודא באופן מוחלט, שהנהג יהיה מורשה וכשיר לנהוג ברכב.

9.סע' 57 ב (2) לפקודת התעבורה מאפשר לבית המשפט לבטל צו איסור שימוש, אם הוכח, כי הנהג פעל בניגוד להוראות בעל הרכב ובעל הרכב עשה כל שביכולתו כדי למנוע את העבירה.

כמו כן , סעיף קטן (ג)  מסמיך את בית המשפט לבטל או לקצר את תקופת האיסור, בנסיבות אחרות המצדיקות זאת: " ולעניין זה רשאי בית המשפט להביא בחשבו , בין היתר , את הזיקה בין בעל הרכב לבין מי שנהג ברכב".

המבקש כשל מלהצביע על קיומן של ההגנות הקבועות בסעיף 57 ב (2) הנ"ל.

בתיק זה כאמור, קיימות ראיות לכאורה לכך, שהנהג ברכב ביצע את המיוחס לו.

בראיות אלה די כדי להקים את סמכותו של הקצין להורות על השבתת הרכב .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ