אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אי ציות לפקח בחוף

אי ציות לפקח בחוף

תאריך פרסום : 01/05/2017 | גרסת הדפסה

מס' תיק
בית משפט לענינים מקומיים הרצליה
322-16, 321-16, 320-16, 319-16, 318-16, 311-16
23/04/2017
בפני השופט:
יוסי ברכיה

- נגד -
המאשימה:
מדינת ישראל (עיריית הרצליה)
הנאשם:
לוי אלירן
הכרעת דין

 

בפתח הדברים אציין כי מצאתי לזכות את הנאשם מחמת הספק, מהאישומים נשוא תיקים 322/16, 321/16, 320/16, 318/16, 311/16. 

האישומים

  1. כנגד הנאשם הוגשו 6 כתבי אישום שייחסו לו עבירות שונות הקשורות לאופנוע ים שלו, כדלקמן.
  2. דו"ח ראשון מיום 14.5.16 שעה 15:01 אשר ניתן בתחום החוף הדרומי בהרצליה. דו"ח זה ייחס לנאשם עבירה לפי סעיף 15 (א) לחוק עזר להרצליה, הסדרת מקומות רחצה, התשכ"ח- 1967 (להלן- חוק העזר) לפיה, לא ציית הנאשם להוראת מפקח שלא לשוט על כלי שייט ממונע מסוג אופנוע ים. וכך קובע הסעיף:

"מי שקיבל אות, אזהרה או הוראה ממציל, מסדרן או מפקח למניעת סכנה לעצמו או לאדם אחר, או למניעת הפרעה למתרחצים, או לשמירת הסדר והניקיון על שפת הים, יציית להם".

  1. דו"ח שני מיום 3.6.16 שעה 14:13 אשר ניתן בתחום החוף הדרומי בהרצליה. דו"ח זה ייחס לנאשם עבירה לפי סעיף 15 (א) לחוק עזר לפיה, לא ציית הנאשם להוראת מפקח שלא לשוט על כלי שייט ממונע מסוג אופנוע ים.
  2. דו"ח שלישי מיום 12.6.16 שעה 10:51 אשר ניתן בתחום החוף הדרומי בהרצליה. דו"ח זה ייחס לנאשם עבירה לפי סעיף 15 (א) לחוק עזר לפיה, לא ציית הנאשם להוראת מפקח שלא לשוט על כלי שייט ממונע מסוג אופנוע ים.
  3. דו"ח רביעי מיום 24.6.16 שעה 12:32 אשר ניתן בתחום החוף הדרומי בהרצליה. דו"ח זה ייחס לנאשם עבירה לפי סעיף 15 (א) לחוק עזר לפיה, לא ציית הנאשם להוראת מפקח שלא לשוט על כלי שייט ממונע מסוג אופנוע ים.
  4. דו"ח חמישי מיום 24.6.16 שעה 12:20 אשר ניתן בתחום החוף הדרומי בהרצליה. דו"ח זה ייחס לנאשם עבירה לפי סעיף 10 לחוק עזר להרצליה לפיה, הנאשם השיט כלי שייט ממונע מסוג אופנוע ים ובכך הפר את הסדר על שפת הים, גרם לסכנה והיווה מפגע. וכך קובע הסעיף:

"לא יעשה אדם כל מעשה שיש בו כדי לגרום סכנה, או מפגע, או נזק לכל אדם אחר, או שיש בו, כדי להפר את הסדר על שפת הים".

  1. דו"ח שישי מיום 2.7.16 שעה 10:37 אשר ניתן בתחום החוף הדרומי בהרצליה. דו"ח זה ייחס לנאשם עבירה לפי סעיף 10 לחוק עזר להרצליה לפיה, הנאשם השיט כלי שייט ממונע מסוג אופנוע ים ובכך הפר את הסדר על שפת הים, גרם לסכנה והיווה מפגע.
  2. הנאשם כפר באישומים אלו, והם נקבעו להוכחות.

פרשת התביעה

  1. עד התביעה הראשון היה מר אלי שבת (להלן- אלי). אלי העיד בקשר עם הדו"ח הראשון כי בתאריך 14.5.16 בסמוך לשעה 15:00 הוא הגיע לחוף לפקח על הסדר הציבורי, וראה את הנאשם מגיע עם אופנוע ים ממונע, על מנת להיכנס לים. אלי הזהיר את הנאשם לבל יכנס לים, ואף הפנה את הנאשם לשילוט הנמצא במקום אשר אוסר על כניסה לחוף ולים עם כלי ממונע. אלי טען כי ניסה להימנע מלרשום את הדו"ח, ואולם הנאשם עשה דין לעצמו, התעלם, ונכנס לים על אף שהדבר מסכן אנשים וגולשים הנמצאים במקום.
  2. אלי צילם את הנאשם נכנס לחוף ולים עם הכלי הממונע. אלי צילם את הנאשם נכנס לים עם האופנוע שלו, בסמוך למזח ולשובר הגלים, וכן צילם את רישיון הנהגה של הנאשם (ת/1 ). אלי הציג בפני בית המשפט, את ההערות שרשם בסמוך להוצאת הדו"ח (ת/2). בהערות ציין אלי, כי הסביר לנאשם שאסור להיכנס לחוף עם כלי שייט ממונע, וכי הדבר מהווה סכנה לציבור. כמו כן ציין אלי, את הימצאות שלט המתריע על אי כניסה לים. אלי ציין כי הנאשם לא ציית לדבריו, נכנס לחוף ולמים עם הכלי שלו.
  3. אלי הגיש לתיק בית המשפט תמונות מהחוף (ת/3-ת/5 ), בתמונות נראים שלטים שונים. באחד השלטים (בתמונות ת/4-ת/5 ) מצויין:

חוף לספורט ימי

לא ממונע בלבד!

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ