אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אי מסירת מידע בנוגע לכך שילד בן 12 אינו רשאי להיכנס לאיטליה בגפו- הפרה בוטה של ספקי התיירות

אי מסירת מידע בנוגע לכך שילד בן 12 אינו רשאי להיכנס לאיטליה בגפו- הפרה בוטה של ספקי התיירות

תאריך פרסום : 23/11/2008 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
3158-08
19/11/2008
בפני השופט:
טננבוים אברהם

- נגד -
התובע:
1. ליס רות
2. ליס מנחם

הנתבע:
1. הסתור אלטיב בע"מ
2. "אופיר טורס"
3. קשרי תעופה בע"מ

פסק-דין

 --------------------

תקציר "פסקדין"

אי מסירת מידע בנוגע לכך שילד בן 12 אינו רשאי להיכנס לאיטליה בגפו- הפרה בוטה של ספקי התיירות

1.       מהי חובת ספקי התיירות כלפי הלקוח?

2.       האם היה על ספקי השירות לדעת ולמסור לתובעים את ההוראה שבחוק האיטלקי כי ילד מתחת לגיל 14 לא יכול להיכנס לאיטליה לבדו?

3.       האם יש לפצות את התובעים בגין כך שנאלצו להמתין חמש שעות בשדה התעופה עם נכדם בשל איחור בטיסה?

4.       מהו הנזק שנגרם לנכד של התובעים וכיצד יש לחלק את האחריות בין הנתבעות?

סוף תקציר

בסיס המחלוקת - השאלה העומדת בפני בית המשפט

1.         לפנינו תביעה כספית לפיצויים. עניינה של התביעה בילד בן 12 שסבו וסבתו רכשו לו כרטיס טיסה באמצעות סוכנות נסיעות. מסלול הטיסה כלל יציאה מנתב"ג ונחיתה באיטליה כשהילד טס בגפו. בדיעבד התברר כי ילד מתחת לגיל 14 לא יכול להיכנס לאיטליה ללא ליווי מבוגר. וכן, אין ילד מתחת לגיל 14 רשאי לשאת דרכונו עליו. בסופו של דבר הילד הוחזק ע"י משטרת הגבולות האיטלקית מספר לא מבוטל של שעות.

2.         בפניית סבתו של הילד לסוכנות הנסיעות השיבה האחרונה כי יש לפנות לספק התיירות דרכו הזמינה הסוכנות את הטיסה. בפניה של הסבתא לספק התיירות נענתה כי עליה לפנות לספק התיירות ממנה הזמינה הראשונה את הטיסה כיוון שאצלה אזלו הטיסות. מכל האמור יצאו הסבא והסבתא שידם על ראשם, ללא "כתובת" לפנות אליה וללא כל סיוע מצד נותנות השירותים.

3.         הנתבעת הראשונה שלפנינו היא סוכנות הנסיעות ממנה רכשו התובעים את הכרטיס לנכדם, השניה היא ספק הטיסה, והשלישית היא הספק ממנו רכשה הספקית השנייה את הכרטיסים.

4.         בעניין האמור עולה שאלת מעמדם של ספקי התיירות לרבות סוכנות הנסיעות. כמו כן, נשאלת השאלה, האם היה על ספקי השירות לדעת ולמסור לתובעים את ההוראה שבחוק האיטלקי כי ילד מתחת לגיל 14 לא יכול להיכנס לאיטליה לבדו?

5.         התשובה בעניין חד משמעית. וכי על ספקי התיירות לדעת פרט מהותי זה שבחוק האיטלקי. וכן כי פרט זה הוא בבחינת הפרטים המהותיים שחלה עליהם חובת הגילוי הנאות אותה קבע המחוקק.

ומכאן לגופו של עניין...

העובדות בקליפת אגוז

6.         גב' רות ליס ומר מנחם ליס (להלן: "התובעים") רכשו עבור נכדם דור דניאל (להלן: "דור") כרטיס טיסה (טיסת שכר 7611) מתל אביב למילאנו. את הכרטיס רכשו התובעים מחב' "הסתור אלטיב בע"מ (אמריקן אקספרס) רג'ואן" (להלן: "הנתבעת 1" או "רג'ואן) שהיא סוכנות הנסיעות. הנתבעת 1 פנתה לחב' "אופיר טורס בע"מ" (להלן: "הנתבעת 2"), ספקית תיירות, על מנת שזו תזמין לה את הטיסה האמורה. הנתבעת 2 בשל  כך שלא נותרו לה טיסות ליעד המבוקש, פנתה לחב' "קשרי תעופה בע"מ" (להלן: "הנתבעת 3"), ספקית תיירות גם כן, והיא זו שלבסוף הזמינה את כרטיס הטיסה.

7.         הטיסה האמורה הוזמנה ע"י הנתבעת 3 באמצעות חברת QAS שהיא המספקת שירותי קרקע, מחברת התעופה נאוס. הטיסה הוזמנה לתאריך 28/4/08. עלות הכרטיס 772 ש"ח.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ