אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור תובענה כייצוגית בנושא אופן סיווגם של מכוני טיפוח ויופי בתחומי העיר תל אביב לצורך חיוב במיסי ארנונה

אישור תובענה כייצוגית בנושא אופן סיווגם של מכוני טיפוח ויופי בתחומי העיר תל אביב לצורך חיוב במיסי ארנונה

תאריך פרסום : 14/07/2013 | גרסת הדפסה

ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
60430-01-12
09/07/2013
בפני השופט:
ד"ר דפנה אבניאלי

- נגד -
התובע:
1. אספאידה בע"מ
2. אלי לב
3. דוד מורנו

עו"ד שי אלמוג
הנתבע:
עיריית תל אביב
עו"ד גיא מונין
החלטה

(בבקשה לאישור תובענה כייצוגית)

בקשה לאישור תובענה כייצוגית, שעניינה אופן סיווגם של מכוני טיפוח ויופי בתחומי העיר תל אביב-יפו, לצורך חיוב במיסי ארנונה.

1.      רקע עובדתי

המבקשים, מנהלי מכוני קוסמטיקה, קעקועים ופירסינג בתחומי העיר תל-אביב-יפו, טוענים, כי המשיבה, עיריית תל-אביב-יפו, מסווגת באופן שגוי את עסקיהם לצורכי חיוב בארנונה. לטענתם, הסיווג הנכון הוא "בתי מלאכה", לפי סעיף 3.3.1 לצו הארנונה, ולא "בניינים שאינם משמשים למגורים", כפי שהם מסווגים כיום.

לטענת המבקשים, הם מייצגים שלוש קבוצות משנה של מכוני טיפוח: מכוני קוסמטיקה, מכונים לטיפוח הציפורניים ומכוני קעקועים. המבקשים טוענים, כי מכוני הטיפוח אינם משמשים כמקום מסחר, וייעודם העיקרי הוא ביצוע מלאכות כגון טיפולי פנים, טיפולי מניקור ופדיקור, קעקועים ופירסינג. משכך, הסיווג הנכון של הנכסים, לצורך החיוב בארנונה, צריך להיות "בתי מלאכה".

טרם הגשת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית (להלן: " הבקשה לאישור") הגישו המשיבים השגה וערר על קביעת הסיווג, כנדרש על פי חוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית), התשל"ו-1976 (להלן: " חוק הערר").

טענות המבקשים בהשגות ובעררים שהגישו דומות בעיקרן. לפיכך אפרט להלן את השתלשלות האירועים ביחס למבקשת 1.

ביום 19.6.11 הגישה המבקשת 1 השגה למנהל הארנונה במשיבה על אופן סיווג הנכס.

ביום 11.7.11 נערכה במקום ביקורת בנכס מטעם האגף לחיובי ארנונה. הביקורת העלתה, כי מדובר בעסק המשמש בעיקר לטיפולים קוסמטיים.

ביום 31.7.11 השיבה המשיבה להשגת המבקשת, כדלקמן:

" ראשית יצויין, כי פנייתך המתייחסת לחיוב הארנונה בשנות מס קודמות אינה נחשבת כ"השגה". עפ"י הוראות חוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית), התשל"ו-1976, יש להשיג מדי שנה על חיוב הארנונה בגין הנכס, תוך 90 יום ממועד קבלת הודעת התשלום השנתית.

עפ"י ההלכה הפסוקה, שומת ארנונה שלא הוגשה עליה השגה, מהווה שומה חלוטה וסופית.

...

בביקורות שנערכו בנכס בתאריכים 11.7.2011 נמצא שאין הפעילות הנעשית בנכס עולה בקנה אחד עם הגדרת הסעיף הנ"ל, דהיינו אין המדובר בבית מלאכה...".

המבקשים לא הגישו השגות לגבי חיובם בארנונה לגבי שנת 2010.

ביום 21.8.11 הגישה המבקשת 1 ערר על החלטת המשיבה המתייחסת לשנת 2011. ביום 6.3.12 נערך דיון בועדת הערר, במהלכו העלתה המשיבה טענה מקדמית ובקשה לדחיה על הסף, בנימוק שההשגה והערר הוגשו באיחור בחריגה מן המועדים הקבועים בחוק. ועדת הערר החליטה להקפיא הדיון בערר עד להכרעה בתובענה הייצוגית דנן. ביום 14.3.12 ביקשה המבקשת 1 לחזור בה מן הערר, ונותרה על כנה החלטת המשיבה בהשגה לגבי שנת 2011.

יצוין, כי המבקשת 1 הגישה השגה ביום 20.2.12 הרלוונטית לשנת 2012. משנדחתה השגתה, הגישה ערר בתאריך 6.3.12.

העררים שהוגשו על ידי המבקשים לשנת 2012 תלויים ועומדים בועדת הערר, אלא שהדיון בהם הושהה בשלב זה בהסכמת הצדדים עד לקבלת אישור חריג לתיקון צו הארנונה לשנת 2012, כפי שיפורט בהמשך.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ